Quantcast
Από 12.990 ευρώ το νέο Ford Fiesta - enikonomia.gr
share

Από 12.990 ευρώ το νέο Ford Fiesta

δημοσιεύτηκε:

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]

Το νέο Ford Fiesta παρουσίασε στον Ειδικό Τύπο στο Λαγονήσι η θυγατρική του
εργοστασίου στην Ελλάδα το οποίο εμφανίζεται να διαθέτει υψηλή δόση
τεχνολογίας, μεγάλη γκάμα εκδόσεων και τιμή διάθεσης τα 12.990 ευρώ.


Το νέο Fiesta διαθέτει νέο, ξεχωριστό στυλ, επαναστατική σχεδίαση
εσωτερικού και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης από ποτέ. Η Ford έχει
εξελίξει επίσης τον ευρέως αναγνωρισμένο, απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα του
Fiesta.




Τολμηρό στυλ


Το εξωτερικό του νέου Fiesta βασίζεται στο τολμηρό στυλ του
απερχόμενου Fiesta, με πιο φινετσάτη σχεδίαση και πιο κομψή και αρμονική
εμφάνιση.


Απλούστερες, πιο ευθείες γραμμές και απέριττες επιφάνειες
χαρίζουν μεγαλύτερο οπτικό σφρίγος. Το καπό υιοθετεί πιο ήπια σχεδίαση χωρίς
κεντρικό φούσκωμα με αποτέλεσμα να αναδεικνύεται μία νέα, φαρδύτερη μάσκα.
Κομψοί προβολείς δίνουν την αίσθηση ότι αγκαλιάζουν το αμάξωμα, ένα στοιχείο
άμεσα αναγνωρίσιμο ημέρα και νύχτα.


Πίσω, νέα οριζόντια πίσω φώτα αναδεικνύουν το μεγαλύτερο
πλάτος του Fiesta με τους ευρείς ώμους, ενώ ο φωτισμός σε σχήμα C αποτελεί
στοιχείο ταυτότητας του αυτοκινήτου στο σκοτάδι.



Άνεση και πολυτελές


Η οδηγοκεντρική σχεδίαση του εσωτερικού του Fiesta είναι
επηρεασμένη από τη σχέση των καταναλωτών με έξυπνες συσκευές και tablets.
Προσφέροντας μία αίσθηση ευρυχωρίας και κάνοντας μία άριστη πρώτη εντύπωση μέσω
της εργονομικής σχεδίασης και των μαλακών υλικών – συμπερ. του πάνω τμήματος
του ταμπλό – το εσωτερικό υπόσχεται ένα χαλαρωτικό και αθόρυβο περιβάλλον το
οποίο οι πελάτες μπορούν να διαμορφώσουν σύμφωνα με τις προσωπικές τους
προτιμήσεις με μία νέα γκάμα επιλογών εξατομίκευσης.


Η φιλοσοφία ενός ήρεμου και ξεκούραστου εσωτερικού
υποστηρίζεται από την εργονομία των χειριστηρίων. Ο αριθμός διακοπτών στην
κεντρική κονσόλα έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό με πολλά από τα χειριστήρια
επικοινωνίας και ψυχαγωγίας να έχουν τοποθετηθεί σε νέες θέσεις στην οθόνη αφής
8 ιντσών. Η εργονομία και φυσικότητα της θέσης των χειριστηρίων και οθονών
επιβεβαιώθηκαν με τη βοήθεια λογισμικού παρακολούθησης των ματιών. Έτσι τόσο η
οθόνη του ταμπλό οργάνων όσο και η κεντρική οθόνη είναι τοποθετημένες για να
προσφέρουν σαφείς πληροφορίες με μια ματιά.



Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα γόνατα
κατά 16 mm χάρη στη χρήση νέων καθισμάτων με πιο λεπτές πλάτες που είναι πιο
μαλακά και προσφέρουν μεγαλύτερη πλευρική στήριξη.


Η πίσω πόρτα της επόμενης γενιάς Fiesta είναι φαρδύτερη για
ευκολότερη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών. Βελτιωμένες δυνατότητες αποθήκευσης
προσωπικών αντικειμένων προσφέρει ένα ντουλαπάκι μεγαλύτερο κατά 20% και ένας
αποθηκευτικός χώρος 1L στην κεντρική κονσόλα. Στις πίσω πόρτες μπορούν να
αποθηκευτούν μπουκάλια νερού 0,6L, ιδανικό πρέπει για οικογενειακές εκδρομές.



Iσχυρότερο και ασφαλέστερο


Τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του Fiesta,
σε συνδυασμό με μία ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού
αναμένεται να προσφέρουν στο μοντέλο την υψηλότερη βαθμολογία στο Euro NCAP. Το
Fiesta είναι το πρώτο Ford στην Ευρώπη που ωφελείται από εικονικές δοκιμές
πρόσκρουσης σε υπολογιστή ενός ολοκληρωμένου οχήματος, με τη βοήθεια προηγμένης
νέας τεχνολογίας Ανάλυσης Πεπερασμένων Στοιχείων (Finite Element Analysis). Με
τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών ασφαλείας, από
τους αερόσακους μέχρι τις ενισχύσεις της δομής του αμαξώματος.


Το αμάξωμα του Fiesta αποτελείται από 36% περισσότερο ατσάλι
βορίου για μεγαλύτερη αντοχή σε κομβικές περιοχές, όπως το πάνω τμήμα των νέων
κολόνων Β. Η νέα σχεδίαση διατομής Τ μεταφέρει πιο αποτελεσματικά την ενέργεια
από μία πλευρική σύγκρουση στην οροφή. Ανασχεδιασμένες δοκοί στις πόρτες
προστατεύουν επιπλέον τους επιβάτες από τη διείσδυση σε μία πλευρική σύγκρουση,
ενώ οι πόρτες περιλαμβάνουν τώρα και αισθητήρες πίεσης που επιτρέπουν την
ενεργοποίηση των συστημάτων συγκράτησης αρκετά χιλιοστά του δευτερολέπτου
νωρίτερα. Οι πλευρικοί αερόσακοι είναι σχεδιασμένοι για να απομακρύνουν το
βραχίονα του επιβάτη από τη ζώνη σύγκρουσης.


Καινοτόμα συστήματα συγκράτησης περιλαμβάνουν μία ‘γλώσσα
ασφάλισης ζώνης’ – ένα μηχανικό σύστημα που εμποδίζει την ολίσθηση της ζώνης
ασφαλείας σε ένα ατύχημα και καταργεί την ανάγκη για αερόσακο γονάτων οδηγού.
Τα εξωτερικά πίσω καθίσματα τώρα εφοδιάζονται επίσης με περιοριστές φορτίου και
προ-εντατήρες – ένα στοιχείο που προσφερόταν προηγουμένως μόνο για τα εμπρός
καθίσματα – για την καλύτερη συγκράτηση των επιβατών και την αποφυγή
τραυματισμών από τη ζώνη.


Οι αερόσακοι του καθίσματος του συνοδηγού μπορούν να
απενεργοποιούνται για την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων, ζήτημα κρίσιμης
σημασίας για τους γονείς. Η προστασία των πεζών αυξάνεται με προβολείς που
είναι σχεδιασμένοι για να μετατοπίζονται προς τα πίσω σε μία σύγκρουση, όπως
και το καπό και οι βάσεις υαλοκαθαριστήρων που υποχωρούν σε περίπτωση
πρόσκρουσης με το κεφάλι του πεζού.




Η προηγμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού του Fiesta
– υποστηριζόμενη από τεχνολογίες αισθητήρων με ικανότητα ανίχνευσης σε εμβέλεια
130 m – περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα προηγμένο σύστημα Pedestrian Detection
που για πρώτη φορά μπορεί να αποτρέπει συγκρούσεις τη νύχτα. Επίσης το πρώτο
σύστημα Ford Active Park Assist με λειτουργία πέδησης που εμποδίζει τις
μικροσυγκρούσεις στο hands-free παρκάρισμα.


Το Fiesta είναι επίσης το πρώτο Ford που θα διαθέτει ένα
premium B&O PLAY Sound System, ενώ για πρώτη φορά προσφέρει μία ανοιγόμενη,
πανοραμική, κρυστάλλινη οροφή. Το προηγμένο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας
SYNC 3 υποστηρίζεται από ανεξάρτητες οθόνης αφής υψηλής ανάλυσης έως 8 ιντσών.
Το ευρύχωρο, εργονομικό εσωτερικό έχει καταργήσει το 50% των διακοπτών της
κεντρικής κονσόλας, διαμορφώνοντας ένα πιο φιλικό προς το χρήστη περιβάλλον.



Προηγμένα μηχανικά σύνολα


Προηγμένα μηχανικά σύνολα περιλαμβάνουν τον πολυβραβευμένο
βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost της Ford με 140 ίππους, και έναν 1.5L TDCi που
αποδίδει 120 ίππους – ο πρώτος diesel υψηλής ισχύος για το Fiesta. Η Ford
υπολογίζει τις εκπομπές CO2 από 82 g/km και την κατανάλωση από 3.2 l/100 km, με
τη συμβολή ενός νέου εξατάχυτου κιβωτίου με καινοτόμες τεχνολογίες μείωσης
τριβών.


Ο πολυβραβευμένος βενζινοκινητήρας 1.0L EcoBoost της Ford
προσφέρεται σε εκδόσεις 100 , 125 και 140 ίππων, ενώ με τη συμβολή ενός νέου,
εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου μειωμένων τριβών πετυχαίνει εκπομπές CO2 97 g/km
και κατανάλωση 4,3 l/100 km. Προαιρετικά, διατίθεται ένα εξάρι αυτόματο κιβώτιο
για την έκδοση 100 ίππων με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddles).


Ο υπερτροφοδοτούμενος, τρικύλινδρος 1.0L EcoBoost
χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες όπως άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης,
Twin-independent Variable Cam Timing, και μία καινοτόμο έκκεντρη σχεδίαση
στροφάλου για απαράμιλλα αθόρυβη λειτουργία τριών κυλίνδρων.


Ο κινητήρας 1.5L TDCi 120 ίππων της Ford είναι ο πρώτος
diesel υψηλής ισχύος που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Fiesta – προσφέροντας έναν
ευέλικτο συνδυασμό ισχύος, ροπής και οικονομίας καυσίμου για μία απολαυστική
οδηγική εμπειρία, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και προβλεπόμενες εκπομπές CO2 89
g/km. Ο κινητήρας 1.5L TDCi προσφέρεται επίσης με 85 ίππους – 10 ίππους
περισσότερους από το πιο αποδοτικό απερχόμενο Fiesta – με αναμενόμενες εκπομπές
της τάξης των 82 g/km CO2 που υποστηρίζονται από το νέο εξατάχυτο μηχανικό
κιβώτιο της Ford.


Ο κινητήρας 1.5L TDCi χρησιμοποιεί βελτιστοποιημένη σχεδίαση
θαλάμου καύσης, υπερσυμπίεση – με τεχνολογία μεταβλητής γεωμετρίας για την
έκδοση 120 ίππων – και προηγμένο ψεκασμό καυσίμου που βελτιώνει την πολιτισμένη
λειτουργία. Η λειτουργία Smart Regenerative Charging βελτιώνει την απόδοση,
ελέγχοντας την εμπλοκή του εναλλάκτη που
φορτίζει τη μπαταρία όταν το όχημα ρολάρει ή φρενάρει.



Ο βενζινοκινητήρας 1.1L της Ford μοιράζεται την
αρχιτεκτονική ενός τρικύλινδρου με τον 1.0-L EcoBoost, και συνδυάζεται με νέο,
πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο στις εκδόσεις 70 και 85 ίππων, αντικαθιστώντας τον
απερχόμενο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα
1.25L και αποδίδοντας περισσότερη ισχύ και μειωμένες εκπομπές CO2 κάτω από 101 g/km και κατανάλωση 4,4 l/100.


Η απόδοση αυξάνεται ακόμα περισσότερο με την τεχνολογία Auto
Start Stop που προσφέρεται για όλους τους κινητήρες, και το Active Grille
Shutter για τους 1.0L EcoBoost και 1.5L TDCi 85 ίππων. Ένα νέο μπουτόν Eco για
μηχανικά κιβώτια προσαρμόζει τη χαρτογράφηση κινητήρα και απόκρισης γκαζιού για
να μπορούν οι οδηγοί να εξοικονομούν περισσότερο καύσιμο όταν το επιθυμούν. Οι
ποδιές στο κάτω τμήμα του αμαξώματος μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση.



Ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση


Το νέο Fiesta βασίζεται σε μία κορυφαία δυναμική συμπεριφορά
για να προσφέρει περισσότερη πρόσφυση, μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος,
βελτιωμένη αίσθηση τιμονιού, ενώ κάθε εξάρτημα έχει βελτιστοποιηθεί με σκοπό
την αναβάθμιση της οδηγικής εμπειρίας.


Η αυξημένη χρήση ατσαλιού βορείου, η συγκόλληση μέσω λέιζερ,
τα πιο άκαμπτα σημεία έδρασης του εμπρός υποπλαισίου και οι συγκολλημένες
βάσεις του ημιάκαμπτου άξονα πετυχαίνουν μία αύξηση στρεπτικής ακαμψίας κατά
15%. Το εμπρός μετατρόχιο είναι αυξημένο κατά 30 mm, το πίσω μετατρόχιο κατά 10
mm και το μεταξόνιο κατά 4 mm, με αποτέλεσμα η ανάρτηση να βελτιστοποιείται για
χρήση μεγαλύτερων τροχών έως 18 ιντσών. Μία ελαφρύτερη, πιο άκαμπτη κοίλη
αντιστρεπτική δοκός συμβάλλει επίσης στον καλύτερο έλεγχο κλίσεων αμαξώματος
και στη βελτιωμένη αίσθηση του τιμονιού. Η τριβή στο σύστημα διεύθυνσης έχει
μειωθεί, ενώ τα κιβώτια προσφέρουν τώρα πιο ομαλές αλλαγές σχέσεων.


Το πλαίσιο του Fiesta προσφέρει 10% περισσότερη πρόσφυση
στις στροφές, με την υποστήριξη του Electronic Torque Vectoring Control που
αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία, εφαρμόζοντας ελαφρά πέδηση στους εσωτερικούς
τροχούς για να εξασφαλίσει πρόσφυση και ευστάθεια στις στροφές. Οι αποστάσεις
φρεναρίσματος στα 100 km/h μειώνονται πάνω από 8% . Πίσω δισκόφρενα
τοποθετούνται σε μοντέλα ισχύος άνω των 100 ίππων.


Νέα σαϊλεντμπλόκ της ανάρτησης έχουν διπλάσια ακαμψία
συγκριτικά με του απερχόμενου Fiesta για μεγαλύτερη ακρίβεια στην απόκριση του
τιμονιού. Τα σαϊλεντμπλόκ μάλιστα είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να απορροφούν
καλύτερα τις ανωμαλίες το οδοστρώματος, ενώ σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη
αντιστρεπτική δοκό του ημιάκαμπτου άξονα μειώνουν τους κραδασμούς σε σαμαράκια
και το θόρυβο που μεταφέρεται από το δρόμο στην καμπίνα.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.