Quantcast
Opel Mokka 1.6D 4X4: Ένα τετρακίνητο με χαμηλό κόστος χρήσης - enikonomia.gr
share

Opel Mokka 1.6D 4X4: Ένα τετρακίνητο με χαμηλό κόστος χρήσης

δημοσιεύτηκε:

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]



Το γνωστό SUV της Opel με την ονομασία Mokka επιστρέφει ανανεωμένο με κορυφαίο
πετρελαιοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 136 ίππους ενώ η ύπαρξη τετρακίνησης δίνει
επιπλέον αξία στο γερμανικό μοντέλο.


Μάλιστα με μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100
χιλιόμετρα, ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 116,62 ευρώ και υψηλή μεταπωλητική αξία
«χρυσώνουν» το χάπι της αξίας απόκτησης που ανέρχεται σε 26.000 ευρώ.


Η ανανεωμένη έκδοση του Mokka φαίνεται πως έχει εκσυχρονιστεί σημαντικά και έχει
βελτιωθεί στα σημεία, ενώ το «Χ» στην ονομασία του συνοδεύει πλέον όλες τις
αντίστοιχα «περιπετειώδεις» προτάσεις των SUV μοντέλων αυτοκινήτων της Opel.



Δυναμική σχεδίαση


Το νέο Mokka σχεδιαστικά υιοθετεί μια νέα φιλοσοφία η οποία τονίζει τις
κόμπακτ διαστάσεις του μοντέλου και προσδίδει έναν δυναμισμό.


Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα LED ενώ
ο νέο προφυλακτήρας δένει αρμονικά με τη μάσκα.


Στο πίσω μέρος τα νέα φωτιστικά σώματα κυριαρχούν και από το
πλάι διακρίνονται οι νέες ζάντες αλουμινίου.



Hi-tech εσωτερικό


Πλήρως αναβαθμισμένος είναι ο εσωτερικός διάκοσμος του Opel Mokka με
κυρίαρχη την οθόνη αφής από 7 έως 8 ίντσες ανάλογα με την έκδοση, η οποία
βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό.


Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει νέο interface και έχει ενσωματώσει νέες
λειτουργίες, ενώ προσφέρει αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας με smart phones. Μέσω αυτής της οθόνης
έχει βελτιωθεί σημαντικά η εργονομία στο εσωτερικό του Mokka Χ, με τους διακόπτες στην κεντρική
κονσόλα να είναι πλέον λιγότεροι αλλά και εύκολα προσβάσιμοι


Παράλληλα στην καμπίνα επιβατών έχει γίνει ευρεία χρήση
μαλακών υλικών που αναβαθμίζουν την ποιότητα.


Η θέση οδήγησης είναι πανοραμική ωστόσο η ορατότητα δεν
είναι και η καλύτερη δυνατή αφού περιορίζεται από τις φαρδιές κολώνες του
αμαξώματος, αλλά και την σχεδίαση του πίσω παρμπρίζ.


Το Mokka X
όπως και ο προκάτοχός του, διαθέτει πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες του
πίσω καθίσματος αλλά μέτριο χώρο αποσκευών που ανέρχεται σε 356 λίτρα. Ωστόσο ο
χώρος αποσκευών διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα.




136 ίπποι


Κάτω από το καπό του τετρακίνητου Opel Mokka είχε
τοποθετηθεί ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1,6 CDTi ο οποίος αποδίδει 136 ίππους στις
4.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 32 χλγρ. στις 2.000 σ.α.λ.


Στην πράξη ο πετρελαιοκινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα
πρόθυμος να κινήσει με άνεση το βαρύ αμάξωμα του Mokka προσδίδοντας
μάλιστα και επιταχύνσεις αλλά και υψηλή τελική ταχύτητα.


Ωστόσο παρά την «ζωντάνια» που προσδίδει ο
πετρελαιοκινητήρας αποδείχθηκε πως είναι ιδιαίτερα οικονομικός με την μέση
κατανάλωση να κυμαίνεται στα 4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ αν το πιέσει
ο οδηγός στα όριά του η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.



Εντός και εκτός δρόμου


Το Opel Mokka X στην τετρακίνητη έκδοσή του καθίσταται ένα SUV, που μπορεί να
ικανοποιήσει απόλυτα τον οδηγό του εντός αλλά και εκτός δρόμου.


Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Mokka Χ κινείται με απόλυτη άνεση
και οικονομία χωρίς να επηρεάζεται η συμπεριφορά του από την ύπαρξη ισχυρών
πλευρικών ανέμων.


Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα
του Mokka X εμφανίζει κάποιες κλίσεις χωρίς ωστόσο να προβληματίζουν τον
οδηγό και ακόμη και αν ο οδηγός το πιέσει στα όριά του το σύστημα ESP (το
οποίο απενεργοποιείται) αναλαμβάνει δράση και δεν επιτρέπει σε… παρεκλίσεις.


Εκτός δρόμου το Mokka X θα μεταφέρει τους επιβάτες του με
απόλυτη ασφάλεια εκεί που τα εμπροσθιοκίνητα οχήματα δεν μπορούν να μεταβούν
ωστόσο η χαμηλή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος όπως επίσης και τα
ελαστικά χαμηλού προφίλ δεν επιτρέπουν ακρότητες.


Πάντως το σύστημα τετρακίνησης αλλά και ο κινητήρας
προσδίδουν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες στο Mokka X με άλλου τύπου ελαστικά.


Μέσα στην πόλη το Mokka X αποδείχθηκε ότι είναι ευέλικτο και
οικονομικό ενώ η ολισθιρότητα του οδοστρώματος εξαλείφεται από την τετρακίνηση.


Επίσης η διαδικασία παρκαρίσματος είναι παιχνιδάκι καθώς
υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας.


Τα φρένα είναι
αποτελεσματικά ενώ το τιμόνι αν και έχει ελαφριά και τεχνητή αίσθηση, είναι
ακριβές όπως ακριβής στο κούμπωμα είναι και ο επιλογέας.



Opel On Star


Όπως το νέο Opel Astra, έτσι και το Opel Μοkka X διατίθεται
με όλες τις υπηρεσίες Opel OnStar για 5 έτη πλην της βασικής έκδοσης που
αποτελεί στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού. Με την υπηρεσία OnStar, με το
απλό πάτημα ενός κουμπιού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ο οδηγός μπορεί να συνομιλήσει
με έναν ειδικό σύμβουλο της υπηρεσίας, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.
Οι κύριες λειτουργίες της υπηρεσίας είναι οι εξής:


Σε περίπτωση ατυχήματος που προκαλεί ενεργοποίηση των
αερόσακων και εφόσον δεν απαντηθεί τηλεφωνική κλήση του συστήματος προς τον
χρήστη του αυτοκινήτου, στέλνεται αυτόματα βοήθεια στον τόπο του ατυχήματος.


Σε περίπτωση κλοπής, το OnStar εντοπίζει το όχημα.


Τηλεχειρισμός του οχήματος από το smartphone, μέσω ειδικού
app.


Ο οδηγός μπορεί να επικοινωνήσει ανά πάσα στιγμή με κάποιον
σύμβουλο και να ζητήσει οδηγίες για κάποιο προορισμό ή π.χ. το κοντινότερο
πρατήριο καυσίμων. Ο Σύμβουλος στέλνει απευθείας το ζητούμενο σημείο ως
προορισμό στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου.


Το σύστημα μπορεί ανά πάσα στιγμή να διενεργήσει διαγνωστικό
έλεγχο του οχήματος (πίεση ελαστικών, κατάσταση αερόσακων, ηλεκτρονικά
βοηθήματα κ.λπ.) και να ενημερώσει ανάλογα τον οδηγό.




ΥΠΕΡ


Σχεδίαση


Κινητήρας


Κόστος χρήσης


Τετρακίνηση


Μεταπωλητική αξία



ΚΑΤΑ


Χώρος αποσκευών








share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.