Quantcast
Αυτό είναι το νέο Ford Focus - enikonomia.gr
share

Αυτό είναι το νέο Ford Focus

δημοσιεύτηκε:

Ανανεωμένο και με υψηλή δόση τεχνολογίας αλλά και με χαμηλό κόστος χρήσης έρχεται το νέο Ford Focus να διεκδικήσει τη δική του θέση στην αγορά απέναντι σε πολύ άξιους ανταγωνιστές.

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία το νέο Focus παραμένει πιστό σε μία παράδοση 20 χρόνων στην πιο δυναμική συμπεριφορά στην κατηγορία του, που αναβαθμίζεται με τη χρήση – για πρώτη φορά σε Focus – της τεχνολογίας Continuously Controlled Damping (CCD) για τα ανεξάρτητα συστήματα εμπρός και πίσω ανάρτησης, νέα, επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes), ένα απομονωμένο πίσω υποπλαίσιο για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και τεχνολογία ελατηρίων – πατέντα της Ford.

Η εμπειρία επιβατών αναβαθμίζεται με χαρακτηριστικά άνεσης όπως το ενσωματωμένο FordPass Connect modem για συνδεσιμότητα εν κινήσει και μία νέα επιφάνεια Ασύρματης Φόρτισης για συμβατές συσκευές smartphone.

Η γκάμα προσφερόμενων κινητήρων περιλαμβάνει μία βελτιστοποιημένη έκδοση του πολυβραβευμένου χιλιάρη EcoBoost της Ford και ένα νέο βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost. Και τα δύο μηχανικά σύνολα αναβαθμίζονται με την πρώτη εφαρμογή απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford σε τρικύλινδρους κινητήρες. Νέοι κινητήρες 1.5 L EcoBlue και 2.0L EcoBlue diesel προσφέρουν βέλτιστη οικονομία καυσίμου, ενώ ένα νέο, ευφυές οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο προσαρμόζει τις αλλαγές σχέσεων στο οδηγικό στυλ και ελέγχεται μέσω ενός κομψού και εργονομικού επιλογέα Rotary Gear Shift Dial.

«Το νέο μας Ford Focus είναι η επιτομή της τεχνολογίας και οδηγικής ικανοποίησης στην κατηγορία,» δήλωσε ο Joe Bakaj, vice president, Product Development, Ford Ευρώπης. «Η ευκαιρία να δημιουργήσουμε ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο από μια λευκή κόλλα χαρτί δεν παρουσιάζεται κάθε μέρα. Την αρπάξαμε και με τα δύο χέρια για να φτιάξουμε το καλύτερο, προσιτό μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο.»

Η πιο ολοκληρωμένη γκάμα στην ιστορία του Focus παρουσιάζεται σε πεντάθυρες hatchback, wagon και σε ορισμένες αγορές τετράθυρες εκδόσεις, η κάθε μία με αποκλειστική προσωπικότητα για να ικανοποιήσει όλες τις επιθυμίες και φιλοδοξίες των αγοραστών της μεσαίας κατηγορίας. Ανάμεσά τους τα κομψά Focus Trend και Titanium, το σπορ Focus ST-Line, το πολυτελές Focus Vignale και το πρώτο Focus Active crossover.

Το νέο Focus είναι το πρώτο όχημα σε όλο τον κόσμο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford, η οποία έχει σχεδιαστεί για βελτιωμένη προστασία στις συγκρούσεις. Παράλληλα, προσφέρει το περισσότερους χώρους για μεσαίο μοντέλο της Ford χωρίς αυτό να επηρεάζει τις εξωτερικές του διαστάσεις, ενώ η βελτιωμένη αεροδυναμική του πετυχαίνει μειωμένη κατανάλωση. Η καλύτερη ποιότητα κατασκευής στην ιστορία του είναι αποτέλεσμα μιας επένδυσης 600 εκατομμυρίων Ευρώ στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στο Saarlouis της Γερμανίας.

Η Ford έχει πουλήσει σχεδόν επτά εκατομμύρια αυτοκίνητα Focus στην Ευρώπη* και πάνω από 16 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο, από το 1998 που λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά Focus και άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού.

«Το Focus διαπρέπει στην Ευρώπη επί δύο δεκαετίες. Πρωτοποριακό σε σχεδίαση, τεχνολογία και οδηγική απόλαυση, ενσαρκώνει όλα όσα αγαπούν οι πελάτες στη Ford» δήλωσε ο Steven Armstrong, group vice president & president, Ευρώπης, Μ. Ανατολής και Αφρικής, Ford Motor Company. «Με τα μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα να αποτελούν σχεδόν το ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πουλήθηκαν πέρσι στην Ευρώπη, το Focus παραμένει σημαντικό όπως πάντα για την εταιρία και τους πελάτες μας και γι’ αυτό βάλαμε τόση πολλή ενέργεια στην εξέλιξη ενός νέου μοντέλου που είναι από τα καλύτερα αυτοκίνητα που έχουμε κατασκευάσει ποτέ.»

Ανθρωποκεντρική σχεδίαση

Το νέο Ford Focus σηματοδοτεί μία εξέλιξη στη σχεδιαστική γλώσσα της Ford. Έχοντας δημιουργηθεί για να προφέρει πιο πλούσια εμπειρία στους κατόχους του, η ‘ανθρωποκεντρική’ σχεδιαστική φιλοσοφία ‘παντρεύει’ εκφραστικές σχεδιαστικές φόρμες με πρακτικά στοιχεία.

«Θέλαμε το νέο μας Focus να είναι ένα προϊόν που οι πελάτες όχι απλώς θα ερωτευθούν με την πρώτη ματιά, αλλά και θα παραμείνουν ερωτευμένοι μαζί του,» δήλωσε ο Amko Leenarts, director, Design, Ford Ευρώπης. «Τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, η νέα μας σχεδιαστική φιλοσοφία θα δημιουργήσει αξέχαστες στιγμές αλληλεπίδρασης που ‘χτίζουν’ και διατηρούν τη σχέση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής.»

Το Focus διαθέτει πιο ώριμες αναλογίες που υποδηλώνουν μία πιο premium, σπορ σιλουέτα, προσφέροντας παράλληλα αυξημένα επίπεδα άνεσης και ευρυχωρίας. Η νέα, ξεχωριστή εμφάνιση οφείλεται κυρίως στην τοποθέτηση των κολόνων A ακόμα πιο πίσω. Μία ισορροπημένη αναλογία που τους επιτρέπει να ‘στοχεύουν’ στο κέντρο των εμπρός τροχών, ενώ οι ανάγλυφες Κολώνες C ‘πατούν’ δυναμικά πάνω από τους πίσω τροχούς. Το μακρύτερο καπό συνδυάζεται αρμονικά με το εμπρός φτερό και την λιγότερο σφηνοειδή μεσαία γραμμή, αναδεικνύοντας δυναμισμό, κομψότητα και τον premium σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η αύξηση του μεταξονίου κατά 53 mm επιτρέπει τη χρήση τροχών μεγαλύτερης διαμέτρου, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αίσθηση μήκους και μάζας αμαξώματος. Οι κοντύτεροι πρόβολοι και η τοποθέτηση της καμπίνας προς τα πίσω χαρίζει ισχυρό, δυναμικό στήσιμο με συμπαγές αποτύπωμα.

Η διαχείριση της ροής αέρα γύρω από το όχημα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη σχεδιαστική εξέλιξη του νέου Focus. Ένα εξαιρετικά κομψό, ανάγλυφο και δυναμικό εξωτερικό προσφέρει κορυφαία αεροδυναμική απόδοση μέσω του χαμηλότερου προφίλ, των κοντών πίσω προβόλων, των ακμών στις γωνίες και των αρμονικά ενσωματωμένων αεροδυναμικών χαρακτηριστικών.

Οι πλούσιες μεταλλικές επιφάνειες διαμορφώνονται μέσα από αεροδυναμικές, αθλητικές, ανάγλυφες φόρμες. Φαρδιές επιφάνειες ‘αιχμαλωτίζουν’ το φως αναδεικνύοντας το όχημα από μπροστά μέχρι πίσω. Τα μακριά εμπρός φτερά οδηγούν το βλέμμα προς τα πίσω, δημιουργώντας μία δυναμική οπτική ευελιξία.

Η φυσιογνωμία του νέου Focus είναι απλή και αρμονική, αποπνέοντας καθαρότητα και δυναμισμό. Μία αισθητά μεγαλύτερη, αλλά αναγνωρίσιμη μάσκα Ford δεσπόζει ανάμεσα στους ‘οριζόντιους’ προβολείς, που όπως και τα πίσω φώτα, είναι τραβηγμένοι στα άκρα για να επιτείνουν την αίσθηση του πλάτους και της στιβαρότητας.

Τα πίσω φώτα αποτελούνται πλέον από δύο τμήματα, για μεγαλύτερη ευελιξία στο άνοιγμα του πορτμπαγκάζ, ενώ οι τεχνολογίες φώτων LED δημιουργούν στοιχεία ταυτότητας τόσο στο φως της ημέρας όσο και στο σκοτάδι. Το λογότυπο Focus είναι γραμμένο με σατινέ γράμματα ανάμεσα στα πίσω φώτα, επιβεβαιώνοντας την premium ποιότητα κατασκευής και στο πίσω τμήμα.

Το νέο Focus προσφέρει μία ειδικά διαμορφωμένη γκάμα εκδόσεων Focus Vignale, ST-Line, Active και Titanium με στοιχεία διαφοροποίησης που εκφράζουν τις ειδικές προτιμήσεις και ανάγκες των πελατών. Ανάμεσα στα αναγνωριστικά αυτά στοιχεία ξεχωρίζουν:

  • Ο κάτω αεραγωγός του Focus Vignale έχει σχεδιαστεί για να παραπέμπει σε κόσμημα, ενώ εντυπωσιάζει ο διακριτικός διάκοσμος Vignale με στοιχεία όπως τα σατινέ αλουμινένια φινιρίσματα για τις ράγες οροφής, πρόσοψη, ένθετα μαρσπιέ και η χαρακτηριστική μάσκα με πλέγμα Vignale
  • Ο δυναμικός πίσω διαχύτης και η μεγαλύτερη, λειτουργική αεροτομή οροφής του Focus ST-Line, οι μεγάλοι εμπρός αεραγωγοί που υποστηρίζουν τις επιδόσεις και αποκαλύπτουν εξαρτήματα του κινητήρα, αλλά και τα χαρακτηριστικά σπόιλερ ST-Line που κατευθύνουν τον αέρα στις εισαγωγές των air-curtain
  • Το Focus Active με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και προστατευτικά μαύρα θόλων τροχών και μαρσπιέ, εμπρός και πίσω ποδιές και ένθετα μαρσπιέ βαμμένα σε ασημί, εξατομικευμένη σχεδίαση εμπρός τμήματος

Η παλέτα 13 εξωτερικών αποχρώσεων περιλαμβάνει Orange Glow, Desert Island Blue και την αποκλειστική για την έκδοση Vignale βαφή τεσσάρων στρωμάτων Dark Mulberry.

Η ανθρωποκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία επεκτείνεται και στο εσωτερικό, που προσφέρει ένα πιο ελκυστικό και φιλόξενο περιβάλλον με μεγαλύτερη αντιληπτή ποιότητα. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση απλών, καθαρών γραμμών, εκφραστικών υλικών που εμπνέουν αυτοπεποίθηση και απουσία αρμών μεταξύ επιφανειών.

Η απλούστερη, απέριττη σχεδίαση υποστηρίζει μία πιο χαλαρή ατμόσφαιρα. Οι εμπρός πόρτες ‘ρέουν’ οπτικά πίσω από τον πίνακα οργάνων, δημιουργώντας μία αίσθηση ευρυχωρίας και πολυτέλειας. Το πάνω τμήμα του ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών αποτελούνται από μαλακά υλικά για μία πιο premium αίσθηση. Προηγμένα διακοσμητικά στοιχεία αντανακλούν μία σύγχρονη προϊοντική σχεδίαση, με γυαλισμένα κρύσταλλο και ‘βουρτσισμένες’ μεταλλικές επιφάνειες.

Όπως και στο εξωτερικό, το εσωτερικό των εκδόσεων του νέου Focus διαθέτει μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία και υλικά που αναδεικνύουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα κάθε έκδοσης, όπως ποιοτικό φινίρισμα από ξύλο και premium δέρμα για το Vignale, σπορ φινίρισμα με εμφάνιση ανθρακονημάτων και κόκκινες ραφές για το ST-Line, και πιο σκληροτράχηλα, ανθεκτικά υλικά και επιφάνειες για το Active.

«Οι λεγόμενες ‘φορτωμένες’ επιφάνειες όπου διαφορετικές δομές συνδυάζονται με διαφορετικά υλικά έχουν εξαφανιστεί,», σχολιάζει ο Leenarts. «Τώρα, η επιλογή των υλικών γίνεται για να δένουν καλύτερα και να συμπληρώνει το ένα το άλλο, με έμφαση στην ποιότητα κατασκευής και υλικών.»

Τεχνολογίες που εμπνέουν αυτοπεποίθηση

Το νέο Ford Focus λανσάρει μία ευρύτερη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών από οποιοδήποτε όχημα στην ιστορία της Ford, φέρνοντας τεχνολογίες συνώνυμες με αυτοματοποίηση Επιπέδου 2 σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.

Προηγμένες τεχνολογίες Ford CoPilot360 βελτιώνουν την προστασία, την οδήγηση και το παρκάρισμα, και είναι σχεδιασμένες για να κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ασφαλέστερη.

ACC με Stop & Go, Speed Sign Recognition και LaneCentring βοηθά το αυτοκίνητο να διατηρεί μία απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Παράλληλα μειώνει το στρες στα μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας τους. Τέλος μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος εντός των νόμιμων ορίων, παρακολουθώντας την οδική σήμανση στο πλάι του δρόμου και τις εναέριες πινακίδες πέρα από τη χρήση πληροφοριών από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Το ACC λειτουργεί με ταχύτητες έως 200 km/h.

Η νέα λειτουργία Stop & Go επιτρέπει στο σύστημα ACC να σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας μέχρι το 50% της συνολικής δύναμης πέδησης, και να το εκκινεί αυτόματα εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Για στάσεις μεγαλύτερες των 3 δευτερολέπτων, ο οδηγός μπορεί να πιέσει ένα μπουτόν στο τιμόνι ή να πατήσει ελαφρώς το γκάζι.

Η τεχνολογία Lane Centring παρακολουθεί τις σημάνσεις του δρόμου και μπορεί να εφαρμόσει ελαφριά αλλά αισθητή ροπή στο τιμόνι ώστε το όχημα να παραμένει στο κέντρο της λωρίδας, όποτε ενεργοποιείται το σύστημα ACC. Σχεδιασμένο για να υποστηρίζει τους οδηγούς σε ταχύτητες έως 200 km/h, η τεχνολογία θα προσφέρει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, εάν διαπιστώσει έλλειψη εντολών στο τιμόνι από τον οδηγό.

«Σκεφθείτε όταν δίνατε εξετάσεις οδήγησης, και πόσο αυστηρά έπρεπε να συγκεντρώνεστε για να είστε ασφαλείς στο δρόμο. Η οδήγηση δεν έχει γίνει λιγότερο απαιτητική – απλά εμείς συνηθίζουμε περισσότερο στην πίεση. Τεχνολογίες όπως Stop & Go και Lane-Centring θα μειώσουν τις απαιτήσεις από τους οδηγούς, βοηθώντας τους να εστιάσουν καλύτερα την προσοχή τους και να είναι λιγότερο στρεσαρισμένοι κα να νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο τιμόνι,» δήλωσε ο Helmut Reder, global vehicle line director C-car, Ford Ευρώπης.

Το Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφών) και Signbased light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση) της Ford για πρώτη φορά προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε μία στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό κόμβο.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την εμπρόσθια κάμερα για παρακολούθηση των σημάνσεων των λωρίδων μέχρι 65 m μπροστά, επιτρέποντας στους προβολείς να εστιάζουν προληπτικά προς το εσωτερικό των στροφών για βελτιωμένη ορατότητα, αντί να βασίζεται αποκλειστικά στις εντολές του οδηγού στο τιμόνι. Η ενσωμάτωση της δυνατότητα ανάγνωσης της οδικής σήμανσης που αποτελεί πατέντα της Ford για βελτιστοποίηση της δέσμης, επιτρέπει τη διεύρυνσή της σε διασταυρώσεις και κυκλικούς κόμβους για καλύτερο φωτισμό των εμποδίων που δεν βρίσκονται ευθεία μπροστά από το αυτοκίνητο.

Οι τεχνολογίες φωτισμού του νέου Focus που περιλαμβάνουν το Adaptive Front Lighting System το οποίο προσαρμόζει τη γωνία και την ένταση της δέσμης του προβολέα σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες, και η αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων Glarefree high beam βελτιώνει την ορατότητα τη νύχτα, υποστηρίζονται από προηγμένους προβολείς full-LED. Αυτοί χρησιμοποιούν μία καινοτόμα, προσαρμοζόμενη διάταξη ξεχωριστών μονάδων για μεγαλύτερη ευελιξία φωτισμού και πιο ομαλές μεταβάσεις που δεν διασπούν την προσοχή.

Το Focus είναι επίσης το πρώτο όχημα της Ford στην Ευρώπη με Headup display (HUD), που βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο πεδίο ορατότητάς τους. Το σύστημα μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα, με ένα από τα μεγαλύτερα πεδία ορατότητας από οποιοδήποτε άλλο HUD διατίθεται στην Ευρώπη (6 επί 2,5 μοίρες). Επίσης είναι από τα πιο φωτεινά, με ρύθμιση σε 16 στάδια έως τα 10.000 κεριά/μ2.

Έχοντας ειδικά φίλτρα για την αναδιπλούμενη πολυανθρακική οθόνη, είναι η πρώτη στο είδος της που μπορούν να διαβάσουν και χρήστες που φοράνε πολυεστιακούς φακούς. Ανάλογα με την έκδοση, διαμορφώνονται και οι πληροφορίες που προβάλλονται, όπως ταχύτητα – η μόνη είναι πάντα σταθερή, Traffic Sign Recognition, ACC, πλοήγηση, Shift Indicator, σύστημα ψυχαγωγίας και ειδοποιήσεις έκτακτης ανάγκης.

Το Active Park Assist 2 διευκολύνει το παρκάρισμα με πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς σε κάθετους και παράλληλους χώρους στάθμευσης, πιέζοντας απλά ένα μπουτόν. Ενεργοποιείται από τον ηλεκτρονικό επιλογέα του νέου, οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου της Ford, και αναγνωρίζει κατάλληλους χώρους στάθμευσης, ενώ ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την κίνηση του οχήματος, επιλέγοντας απλά νεκρά και κρατώντας πατημένο ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα.

Στη συνέχεια, το όχημα ελέγχει πλήρως την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν, το γκάζι, το φρένο και το σύστημα διεύθυνσης – και ελίσσεται σε χώρους μήκους έως 110 cm μεγαλύτερους από το αυτοκίνητο και σε κλίσεις έως 12% σε ταχύτητες έως 4 km/h, πριν επιλεχθεί η λειτουργία park. Η τεχνολογία βοηθά επίσης τον οδηγό να εξέρχεται από παράλληλους χώρους στάθμευσης, χρησιμοποιώντας το πλήρως αυτόματα Parkout Assist.

Βελτιωμένη είναι και η τεχνολογία της Ford PreCollision Assist με Pedestrian και CyclistDetection (ανίχνευση πεζού και δικυκλιστή), που μπορεί να ανιχνεύει άτομα πάνω ή δίπλα στο δρόμο, ή μπορεί να διασχίζουν το δρόμο στην πορεία του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτόματα εφαρμόζει πίεση πέδησης εάν ανιχνεύσει πιθανότητα σύγκρουσης και ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις προειδοποιήσεις. Επίσης μπορεί να εντοπίζει δικυκλιστές, ενώ λειτουργεί και στο σκοτάδι χρησιμοποιώντας φως από τους προβολείς.

Πρόσθετες τεχνολογίες σχεδιασμένες να βοηθούν τους οδηγούς του Focus να αποφεύγουν ατυχήματα και διάσπαση της προσοχής περιλαμβάνουν:

  • Evasive Steering Assist, σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε ταχύτητες πόλης και αυτοκινητόδρομου, χρησιμοποιεί ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία και υποστηρίζει τους ελιγμούς διεύθυνσης ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης
  • Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert, προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για τη διέλευση οχημάτων πίσω τους, ενώ μπορεί για πρώτη φορά να χρησιμοποιήσει και πίεση πέδησης για την αποφυγή ή τη μείωση των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις
  • Rear wideview camera, που προφέρει ορατότητα 180 μοιρών πίσω από το όχημα για βελτιωμένη ορατότητα κατά την έξοδο με όπισθεν από χώρους στάθμευσης ή ιδιωτικούς δρόμους
  • Wrong Way Alert, αρχικά θα διατίθεται για πελάτες σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία. Χρησιμοποιεί κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο
  • Ford MyKey, επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να προγραμματίζουν ένα κλειδί για νεαρότερους οδηγούς που μπορεί να αποτρέψει τις εισερχόμενες κλήσεις, να περιορίσει την τελική ταχύτητα, να εμποδίσει την απενεργοποίηση των συστημάτων υποστήριξης και λειτουργιών ασφάλειας, να μειώσει τη μέγιστη ένταση του ηχοσυστήματος και να απενεργοποιήσει πλήρως το ηχοσύστημα, εάν οι επιβάτες δεν έχουν δέσει τις ζώνες ασφαλείας τους

Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα, η νέα τεχνολογία PostCollision Braking βοηθά στη μείωση των επιπτώσεων μιας ενδεχόμενης δευτερεύουσας σύγκρουσης, εφαρμόζοντας αυτόματα μέτρια πίεση πέδησης, όταν ανιχνευτεί περιστατικό αρχικής σύγκρουσης. Η επιβράδυνση του οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και τη ζημιά στο όχημα.

Η Ford προβλέπει αξιολόγηση πέντε αστέρων για την ασφάλεια του Focus, χάρη στην αυξημένη αντοχή στις εμπρόσθιες συγκρούσεις κατά 40% που παρέχει η νέα πλατφόρμα C2.

Δυναμικό και με άμεση απόκριση

Ένα προηγμένο, νέο πλαίσιο με την υποστήριξη κορυφαίων τεχνολογιών προσφέρει μία εκπληκτική δυναμική και απολαυστική οδηγική εμπειρία για τους αγοραστές των πεντάθυρων και wagon εκδόσεων Focus σε συνδυασμό με βελτιωμένη ποιότητα κύλισης.

Το νέο Focus συνεχίζει την παράδοση που δημιούργησε το μοντέλο της πρώτης γενιάς, το οποίο κα άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού. Διαθέτει νέο, απομονωμένο υποπλαίσιο για την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με ανισομεγέθεις βραχίονες (SLA) που βελτιστοποιεί αφενός την άνεση, αφετέρου την απόκριση του οχήματος στις εντολές του οδηγού.

Το σύστημα SLA προσφέρει την επιθυμητή ισορροπία μεταξύ αντιστάθμισης κραδασμών εμπρός και πίσω από τις μεγαλύτερες ανωμαλίες του δρόμου, για πιο άνετα ταξίδια. Πολυσυνθετικά σαϊλεντμπλόκ διαθέτουν διαφορετικά χαρακτηριστικά ακαμψίας όταν υπόκεινται σε φορτία από διαφορετικές κατευθύνσεις – απομονώνοντας το υποπλαίσιο από τη δομή του αμαξώματος για καλύτερη αντιστάθμιση ελαφριών κραδασμών και βελτιωμένα χαρακτηριστικά NVH (θορύβων, κραδασμών και τριγμών). Μία μοναδική γεωμετρία SLA για μοντέλα Focus wagon επανατοποθετεί τους αποσβεστήρες, βοηθώντας το όχημα να παραμείνει ευέλικτο και άμεσο, ακόμα και με πλήρως φορτωμένο χώρο αποσκευών, και βοηθώντας στη μεγιστοποίηση του χώρου αποσκευών με φαρδύτερη επιφάνεια πατώματος φόρτωσης.

Επίσης, ένας ημιάκαμπτος πίσω άξονας ελαφρού βάρους είναι διαμορφωμένος ώστε να προσφέρει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και τη δυναμική συμπεριφορά που έχουν μάθει να περιμένουν οι πελάτες από το Focus. Η πατενταρισμένη δομή, που έχει αναβαθμιστεί με την τεχνολογία ελατηρίων ελεγχόμενης απόσβεσης και βρίσκεται πίσω από την άμεση απόκριση και απολαυστική οδηγική εμπειρία του νέου Fiesta ST, έχει σχεδιαστεί για να συμπληρώνει τους ελαφρύτερους κινητήρες 1.0L EcoBoost και 1.5L EcoBlue.

Η προηγμένη τεχνολογία ελατηρίων εφαρμόζει διαφορετικές δυνάμεις στην πίσω ανάρτηση, επιτρέποντας αντιστάθμιση εγκάρσιων φορτίων από τα ίδια τα ελατήρια για αυξημένη πλευρική ακαμψία. Επίσης βελτιώνεται η σταθερότητα, ευελιξία και απόκριση για μία ακόμα πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία.

Η οδηγική ποιότητα των πεντάθυρων μοντέλων με ανάρτηση SLA βελτιώνεται περαιτέρω με την τεχνολογία CCD της Ford για το Focus, η οποία κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθεί δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και πέδησης και προσαρμόζει τις δυνάμεις απόσβεσης για εξαιρετική οδηγική ποιότητα.

Η τεχνολογία βοηθά επίσης στη μείωση της πρόσκρουσης όταν το όχημα πέφτει σε λακκούβες, ανιχνεύοντας την άκρη μιας λακκούβας και προσαρμόζοντας τον αποσβεστήρα ώστε ο τροχός να μην εισέρχεται πολύ μέσα σε αυτή. Επειδή ο τροχός και ο ελαστικό δεν πέφτουν τόσο βαθιά στις λακκούβες, αναπηδούν πολύ λιγότερο κατά την έξοδο. Η πίσω ανάρτηση μπορεί να αντιδρά ακόμα ταχύτερα, με ένα σήμα από τον εμπρός τροχό, δίνοντας μία πρώτη ειδοποίηση στον πίσω τροχό πριν καν φτάσει στη λακκούβα.

Το σύστημα CCD υποστηρίζει επίσης την τεχνολογία Drive Mode. Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης Normal, Sport και Eco προσφέρονται για πρώτη φορά με Focus, επιτρέποντας στους οδηγούς να προσαρμόζουν άμεσα το πεντάλ του γκαζιού, το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διεύθυνσης Electronic Power Assisted Steering (EPAS) και τα χαρακτηριστικά του ACC στην εκάστοτε οδηγική κατάσταση. Όταν το Focus διαθέτει CCD, προσφέρει επίσης Comfort και Eco-Comfort Drive Modes, προσαρμόζοντας ανάλογα το χαρακτήρα της ανάρτησης.

Ένα νέο σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης EPAS στην κολώνα τιμονιού και νέο λογισμικό προσφέρουν ακόμα ταχύτερη απόκριση, διαισθητική λειτουργία και καλύτερη αίσθηση για μία άκρως απολαυστική οδηγική εμπειρία, με την προσθήκη χαρακτηριστικών που αυξάνουν την άνεση, όπως το Torque Steer Compensation. Το Focus λανσάρει επίσης για πρώτη φορά ένα εξελιγμένο εσωτερικά ειδικό σύστημα με την ονομασία Ford Stability Control που υποστηρίζει τη δυναμική συμπεριφορά με τη λειτουργία Torque Vectoring Control.

Οι αποστάσεις φρεναρίσματος από 100 km/h μειώνονται μέχρι 1 m, χάρη στο νέο Electric Brake Booster για ορισμένα μοντέλα, που αναπτύσσει ταχύτερα πίεση πέδησης, ενώ προσφέρει καλύτερη σταθερότητα και αίσθηση στο πεντάλ, σε μεγαλύτερο εύρος συνθηκών λειτουργίας.

Το Focus είναι το πρώτο όχημα που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της Ford C2 η οποία – σε συνδυασμό με μία νέα δομή αμαξώματος – επέτρεψε στους μηχανικούς να αυξήσουν την ακαμψία για μεγαλύτερη απόκριση. Η στρεπτική ακαμψία έχει βελτιωθεί κατά 20% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Focus, ενώ η στιβαρότητα των σημείων έδρασης της ανάρτησης αυξήθηκε μέχρι 50%, μειώνοντας την κάμψη για καλύτερο έλεγχο αμαξώματος.

Το νέο Focus υιοθετεί μία καινοτόμα μέθοδο για αύξηση της ακαμψίας της πίσω δομής που εξελίχθηκε για το αναγνωρισμένο μοντέλο Ford Focus RS. Υγρός αφρός εισέρχεται στις πίσω κοιλότητες κάτω από το αμάξωμα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας συναρμολόγησης. Στη συνέχεια στεγνώνει και διογκώνεται στον φούρνο βαφής αυξάνοντας κατά 10% την τοπική πλευρική ακαμψία με ελάχιστο πρόσθετο βάρος.

Από το – 10 mm χαμηλότερο – Focus ST-Line με μοναδικά ελατήρια, αποσβεστήρες και αντιστρεπτικές δοκούς μέχρι το – 30 mm υπερυψωμένο – Focus Active με μοναδικά εμπρός και πίσω ακροαξόνια, το πλαίσιο κάθε έκδοσης έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει την αναγνωρίσιμη συμπεριφορά του Focus.

«Focus και κορυφαία απολαυστική οδηγική εμπειρία είναι συνυφασμένες έννοιες και δεν ήμασταν διατεθειμένοι να αφήσουμε κανένα ανταγωνιστή να μας κλέψει αυτό το στέμμα» δήλωσε ο Reder. «Το νέο μας πλαίσιο σε συνδυασμό με προηγμένες τεχνολογίες όπως επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes) και Continuously Controlled Damping προσφέρουν την ευελιξία και απόκριση ενός hot hatchback, με την ποιότητα κύλισης ενός μεγάλου executive μοντέλου.»

Συνδεδεμένο και άνετο

Ευρύχωρο, πρακτικό και άριστα συνδεδεμένο – το εσωτερικό του νέου Focus διαθέτει πρωτοποριακές τεχνολογίες άνεσης και καινοτόμο σχεδιασμό, που βοηθά το όχημα να προσαρμόζεται στις ζωές των πελατών.

Το νέο Focus λανσάρει την τεχνολογία FordPass Connect modem για Ευρωπαίους πελάτες, μετατρέποντας το όχημα σε κινητό WiFi hotspot με συνδεσιμότητα για μέχρι 10 συσκευές. Εκτός του ότι βοηθά τους οδηγούς να προγραμματίζουν ταχύτερα και λιγότερο στρεσογόνα ταξίδια με ενημερώσεις Live Traffic για το σύστημα πλοήγησης και επιτρέποντας στους επιβάτες να κατεβάζουν πολυμέσα εν κινήσει, το FordPass Connect προσφέρει τη δυνατότητα μιας σειράς λειτουργιών άνεσης μέσω της mobile εφαρμογής FordPass, όπως:

  • Vehicle Locator (Εντοπιστής οχήματος), βοηθά τους ιδιοκτήτες να εντοπίζουν το αυτοκίνητό τους σε συνωστισμένα πάρκινγκ πολυκαταστημάτων
  • Vehicle Status (Κατάσταση οχήματος), για έλεγχο στάθμης καυσίμου, κατάσταση προειδοποιήσεων, ζωή λαδιού και άλλα
  • Door Lock Unlock (Κλείδωμα Ξεκλείδωμα Θυρών), επιτρέπει απομακρυσμένη πρόσβαση στο Focus
  • Remote Start (Εκκίνηση εξ Αποστάσεως), για μοντέλα Focus με οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
  • Λειτουργία eCall, καλεί αυτόματα υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος και επιτρέπει στους επιβάτες να συνδέονται άμεσα με υπηρεσίες διάσωσης μέσω ενός μπουτόν SOS στην κονσόλα οροφής

Μία νέα, επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για συμβατά smartphones σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να αποχαιρετίσουν μια για πάντα τα καλώδια φόρτισης στην κεντρική κονσόλα, παραμένοντας συνδεδεμένοι εν κινήσει. Η επιφάνεια φόρτισης ανιχνεύει αυτόματα συμβατές συσκευές για να ξεκινήσει η φόρτιση.

Οι συσκευές μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένες μέσω Bluetooth στο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto™, το SYNC 3 επιτρέπει στους οδηγούς τον έλεγχο των λειτουργιών ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού και των συνδεδεμένων smartphones χρησιμοποιώντας χειρονομίες pinch & swipe στην οθόνη αφής 8-ιντσών και απλές φωνητικές εντολές.

Ένα νέο σύστημα ήχου B&O PLAY 675 watt βοηθά τους επιβάτες να απολαμβάνουν εξαιρετική ποιότητα μουσικής μέσω FordPass Connect ή smartphone. Το σύστημα 675 watt περιλαμβάνει δέκα ηχεία, μεταξύ των οποίων ένα subwoofer 140 mm τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών και ένα ηχείο μεσαίων συχνοτήτων στο κέντρο του ταμπλό. Έχει ρυθμιστεί ειδικά για τις πεντάθυρες και wagon εκδόσεις του Focus και προσφέρει μία από τις καλύτερες εμπειρίες ήχου, ανεξαρτήτως μοντέλου, πόσο μάλλον για ένα μεσαίο hatchback.

Η άνεση είναι βασικό στοιχείο της ποιοτικότερης και ανώτερης εμπειρίας που απολαμβάνουν οι επιβάτες του νέου Focus. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο για τους ώμους 1.421 mm, ενώ η θέση του ταμπλό έχει βελτιστοποιηθεί με κριτήριο την ευρυχωρία. Ένα ηλεκτρικό χειρόφρενο – στάνταρ με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τις ανώτερες εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο – και ο επιλογέας Rotary Gear Shift Dial απελευθερώνουν περισσότερο χώρο για τον οδηγό και το συνοδηγό. Μία στενότερη κεντρική κονσόλα – αποτέλεσμα επανατοθέτησης διακοπτών και χειριστηρίων στην οθόνη αφής – διαθέτει μαλακές επενδύσεις γονάτων για μεγαλύτερη άνεση.

Για τους πίσω επιβάτες, ο πρόσθετος χώρος είναι αποτέλεσμα του μεγαλύτερου μεταξονίου και του επίπεδου πατώματος. Η απόσταση γονάτων έχει βελτιωθεί πάνω από 50 mm συγκριτικά με το απερχόμενο Focus, πετυχαίνοντας την καλύτερη τιμή στην κατηγορία με 81 mm. Ο χώρος για τους ώμους έχει αυξηθεί κατά 60 mm συγκριτικά το απερχόμενο Focus. Η αίσθηση ευρυχωρίας επιτείνεται με μία σχεδίαση πίσω πόρτας που περιλαμβάνει παράθυρα τα οποία εκτείνονται στις πίσω κολόνες και με μία ανοιγόμενη πανοραμική οροφή.

Έχοντας εξελιχθεί ειδικά για τη νέα πλατφόρμα C2, το σύστημα θέρμανσης, εξαερισμού και AC του Focus, θερμαίνει και ψύχει τη καμπίνα ταχύτερα με ένα ισχυρότερο συμπιεστή 140 cc, ενώ διαθέτει πιο εύκαμπτες σωληνώσεις και ομαλής ροής αεραγωγούς για πιο αθόρυβη λειτουργία. Το Focus διαθέτει ακόμα και αεροδυναμικά καλύμματα καθρεπτών, σχεδιασμένα να μετριάζουν το βουητό που εμφανίζεται όταν ένα παράθυρο ανοίγει μετά από κάποιες ταχύτητες οχήματος – καλά νέα για ιδιοκτήτες σκύλων.

Και μιλώντας για ιδιοκτήτες σκύλων, υπάρχουν και άλλα καλά νέα: ο χώρος αποσκευών του wagon είναι σχεδιασμένος για να μεταφέρει με άνεση ένα κιβώτιο σκύλου, με ύψος φορτίων αυξημένο κατά 43 mm. Η απόσταση μέχρι τα πίσω καθίσματα έχει αυξηθεί κατά 25 mm και – με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα με το τράβηγμα ενός διακόπτη χρησιμοποιώντας τη νέα λειτουργία των Easy Fold Seats – η απόσταση μέχρι τα εμπρός καθίσματα αυξάνεται κατά 175 mm για χωρητικότητα άνω των 1.650 L.

Η hands-free τεχνολογία πίσω πόρτας της Ford επιτρέπει την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών του wagon με μία απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, και οι μηχανικοί έδωσαν λύση στο ερώτημα που να τοποθετείται το κάλυμμα όταν αφαιρείται: τώρα τοποθετείται με τάξη κάτω από το νέο ευέλικτο πάτωμα φόρτωσης και αφαιρείται ευκολότερα μέσω του ιμάντα απασφάλισης.

Η δύναμη της επιλογής

Οι πελάτες του νέου Focus μπορούν να επιλέξουν από μία προηγμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης Ford EcoBoost και Ford EcoBlue diesel με βελτιστοποιημένη ισχύ και πολιτισμένη λειτουργία. Όλοι πληρούν τις τελευταίες, αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 που υπολογίστηκαν σύμφωνα με τα πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Οι κινητήρες υποστηρίζονται από στάνταρ λειτουργία Auto Start-Stop για μειωμένο λειτουργικό κόστος και ομαλή λειτουργία, εξατάχυτα μηχανικά κιβώτιο και ένα νέο οκτατάχυτο αυτόματο για άνεση στο ταξίδι.

Ο πολυβραβευμένος, χιλιάρης κινητήρας EcoBoost της Ford διατίθεται σε εκδόσεις 85, 100 και 125 ίππων, και ο νέος 1.5L EcoBoost αντίστοιχα σε 150 και 182 ίππων.

Η απόδοση και οι εκπομπές CO2 και των δύο βενζινοκινητήρων EcoBoost βελτιώνονται χάρη στη χρήση του πρώτου στη βιομηχανία συστήματος απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, που μπορεί αυτόματα να απενεργοποιήσει έναν από τους κυλίνδρους του κινητήρα όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλά φορτία κινητήρα. Η τεχνολογία μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου έναν κύλινδρο κάθε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου – 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού – χωρίς να υπονομεύονται οι επιδόσεις ή η πολιτισμένη λειτουργία.

Βασικές τεχνολογίες EcoBoost όπως προηγμένη υπερσυμπίεση, άμεσος ψεκασμός καυσίμου υψηλής πίεσης και Twin-independent Variable Cam Timing, περιλαμβάνονται και στους δύο κινητήρες. Οι εκπομπές σωματιδίων μειώνονται με τη βοήθεια στάνταρ τεχνολογίας φιλτραρίσματος.

Ο 1.0L EcoBoost έχει βελτιωθεί με προβλεπόμενες εκπομπές CO2 από 107 g/km*** για το πεντάθυρο μοντέλο χρησιμοποιώντας:

  • Κυλινδροκεφαλή με εισαγωγή μπροστά και εξαγωγή πίσω, ώστε τα καυσαέρια να θερμαίνονται αρχικά πιο γρήγορα, κάτι που μειώνει τους ρύπους
  • Μπεκιέρα υψηλής πίεσης που προσφέρει τώρα πίεση ψεκασμού έως 250 bar, βοηθώντας στη μείωση των εκπομπών σωματιδίων
  • Μεταβλητός χρονισμός μεγάλου εύρους, βελτιστοποιημένος στροβιλισμός θαλάμου καύσης και υψηλότερες αναλογίες συμπίεσης για πιο αποδοτική καύση
  • Σύστημα ψύξης εμβόλων και ελατήρια χαμηλών τριβών για μείωση των εσωτερικών απωλειών κινητήρα

Ο νέος κινητήρας 1.5L EcoBoost έχει προβλεπόμενες εκπομπές CO2 από 122 g/km για το πεντάθυρο μοντέλο με χαρακτηριστικά όπως:

  • Νέος συνδυασμός άμεσου και έμμεσου (στους αυλούς) ψεκασμού καυσίμου που βοηθά να επιτυγχάνεται υψηλή ισχύς και απόκριση παράλληλα με βελτιωμένη απόδοση καυσίμου, ιδιαίτερα στα ελαφρά φορτία του κινητήρα
  • Νέα αρχιτεκτονική τρικύλινδρου χαμηλών τριβών που προσφέρει υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές
  • Ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής που βελτιώνει την απόδοση καυσίμου βοηθώντας τον κινητήρα να φτάσει ταχύτερα στις βέλτιστες θερμοκρασίες. Επίσης προσφέρει καλύτερη καμπύλη ροπής, ελαχιστοποιώντας την απόσταση που διανύουν τα καυσαέρια μεταξύ κυλίνδρων και υπερσυμπιεστή
  • Πλήρως αλουμινένια δομή για μειωμένο βάρος

Οι νέοι, προηγμένοι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες Ford EcoBlue diesel είναι σχεδιασμένοι για να προσφέρουν υψηλότερη ισχύ, περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές, βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και πολιτισμένη λειτουργία για οδηγούς που διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Ο νέος 1.5L EcoBlue διατίθεται σε εκδόσεις 95 και 120 ίππων, που αποδίδουν ροπή 300 Nm και με προβλεπόμενες εκπομπές CO2 από 91 g/km για το πεντάθυρο μοντέλο. Ο κινητήρας 2.0L EcoBlue αποδίδει 150 ίππους, ροπή 370 Nm κα προβλεπόμενες εκπομπές CO2 από 112 g/km για το πεντάθυρο μοντέλο.

Ο νέος 1.5L EcoBlue διαθέτει καινοτόμες τεχνολογίες όπως:

  • Ανακυκλοφορία καυσαερίων χαμηλής πίεσης σε συνδυασμό με υγρόψυκτο εναλλάκτη αέρα (intercooler) για πιο αποδοτική καύση και μειωμένους ρύπους
  • Ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής για βελτιστοποιημένη αναπνοή κινητήρα
  • Υπερσυμπίεση χαμηλής αδράνειας για ταχύτερη, καλύτερα ελεγχόμενη απόκριση turbo, με υλικά σχεδιασμένα για χρήση σε υψηλές θερμοκρασίες
  • Σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης που είναι πιο ακριβές, άμεσο και αθόρυβο

Εκτός από την ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής με συμμετρικούς αυλούς για βελτιστοποιημένη αναπνοή κινητήρα, υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας, αθόρυβο σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης με ταχύτερη απόκριση και ακρίβεια και τη στάνταρ μετεπεξεργασία με επιλεκτική καταλυτική μείωση καυσαερίων που συμβάλλει στη βελτιωμένη μείωση NOX, ο κινητήρας 2.0L EcoBlue υιοθετεί πολλαπλές καινοτομίες που μειώνουν τις τριβές, όπως:

  • Σχεδίαση έκκεντρου στροφάλου κατά 10 mm που ελαχιστοποιείτα πλευρικά φορτία των εμβόλων έναντι των τοιχωμάτων των κυλίνδρων
  • Ατσάλινα έμβολα – που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε κινητήρα Ford diesel – για βελτιστοποιημένες διαστάσεις και λιγότερη θερμική διαστολή
  • Ελαχιστοποιημένες διάμετροι ρουλεμάν στροφάλου
  • Σχεδίαση belt-in-oil (μπάνιο λαδιού) για τους ιμάντες κίνησης των εκκεντροφόρων και της αντλίας λαδιού

Το νέο, ταχύτατο, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει περαιτέρω βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου, απόκριση και επιδόσεις. Διατίθεται με τους κινητήρες 1.0-litre EcoBoost 125 ίππων, 1.5-litre EcoBoost 150 ίππων, 1.5-litre EcoBlue 120 ίππων και 2.0-litre EcoBlue 150 ίππων και ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του ξεχωρίζουν:

  • Adaptive Shift Scheduling, αξιολογεί τα ατομικά στυλ οδήγησης για βελτιστοποίηση των σημείων αλλαγής σχέσεων. Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίζει ανηφόρες και κατηφόρες και απότομες στροφές, και να προσαρμόζει ανάλογα τις αλλαγές σχέσεων για μία πιο σταθερή, απολαυστική και ποιοτική οδηγική εμπειρία
  • Adaptive Shift Quality Control, αξιολογεί πληροφορίες του οχήματος και του περιβάλλοντος για καλύτερη προσαρμογή της πίεσης στους εσωτερικούς συμπλέκτες με στόχο τις ομαλές αλλαγές σχέσεων. Η τεχνολογία μπορεί επίσης να προσαρμόζει την ομαλότητα των αλλαγών στο στυλ οδήγησης

Τα τελευταία, εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια της Ford αναβαθμίζουν επίσης την οδηγική εμπειρία με βελτιωμένη ποιότητα αλλαγής, μειωμένο θόρυβο γραναζιών και αρχιτεκτονική χαμηλών τριβών που περιλαμβάνει λάδια χαμηλού ιξώδους, ρουλεμάν μειωμένων τριβών και σε μερικές περιπτώσεις ρουλεμάν από Teflon.

Το νέο Focus προσφέρει βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 10% σε όλη τη γκάμα, σύμφωνα με στοιχεία της Ford, με την υποστήριξη σχολαστικών αεροδυναμικών μέτρων που έχουν σαν αποτέλεσμα τους καλύτερους συντελεστές οπισθέλκουσας στην κατηγορία, 0.250 για το τετράθυρο Focus και 0.273 για τα πεντάθυρα μοντέλα. Τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν:

  • Στάνταρ τεχνολογία Active Grille Shutter που κλείνει αυτόματα τον αεραγωγό για μείωση της αντίστασης όταν η ροή του αέαρα ψύξης στο ψυγείο δεν είναι απαραίτητη, και τώρα διαθέτει βελτιωμένη ροή και στεγανοποίηση
  • Τεχνολογία Air-curtain που κατευθύνει τη ροή αέρα προς τους εμπρός τροχούς για μείωση του στροβιλισμού
  • Στοιχεία διαχωρισμού ροής, ενσωματωμένα στον πίσω προφυλακτήρα και τις μονάδες φώτων, πέρα από τη βελτιστοποιημένη πίσω αεροτομή και τα πλαίσια παραθύρων, για περιορισμό των στροβιλισμών
  • Πρόσθετες προστατευτικές ποδιές στο κάτω τμήμα του αμαξώματος για το κεντρικό τούνελ, το ρεζερβουάρ καυσίμου και τον πίσω άξονα

Η οικονομία καυσίμου βελτιώνεται περαιτέρω με μειώσεις βάρους έως 88 kg σε συγκρίσιμα μοντέλα του απερχόμενου Focus. Ακόμα και η αρχιτεκτονική των φρένων έχει βελτιωθεί προς όφελος της απόδοσης: η ταχύτερη απόκριση του Electric Brake Booster επιτρέπει μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των τακακιών και των δίσκων, για λιγότερη αντίσταση.

Παραγωγή στην Ευρώπη

Το νέο Ford Focus κατασκευάζεται με διαδικασίες που αποτελούν πρωτιά για τη βιομηχανία, στο εργοστάσιο της Ford στο Saarlouis της Γερμανίας – προσφέροντας την καλύτερη ποιότητα υλικών και κατασκευής στην ιστορία του Focus.

Μία νέα εγκατάσταση διαμόρφωσης εν θερμώ, εμβαδού 6.000 m2 επιτρέπει την κατασκευή εξαιρετικά ανθεκτικών, ελαφρών εξαρτημάτων από ατσάλι βορίου και είναι η πρώτη γραμμή παραγωγής εξαρτημάτων με διαμόρφωση εν θερμώ στη βιομηχανία, που διαθέτει πλήρως αυτοματοποιημένη εκφόρτωση για βελτιωμένη απόδοση.

Λέβητες σαράντα μέτρων χρησιμοποιούν αέριο και μαγνητική επαγωγή για να θερμάνουν πλάκες ατσάλινες πλάκες βορίου στους 930 βαθμούς C, για να μπορούν να διαμορφωθούν με πιέσεις έως 1.250 τόνων. Στη συνέχεια, οι υγρόψυκτες πλάκες κόβονται με ακρίβεια στο τελικό τους σχήμα στο εσωτερικό ειδικών κυψελών, η κάθε μία από τις οποίες περιέχει ένα λέιζερ που κόβει το ατσάλι βορίου με μία δέσμη 3000 βαθμών Κελσίου.

Μία προηγμένη, νέα διαδικασία διαμόρφωσης και διάτρησης βελτιώνει την εφαρμογή και το φινίρισμα ολόκληρου του εμπρός τμήματος του Focus, χρησιμοποιώντας κάμερες για βέλτιστη τοποθέτηση της θέσης των οπών με επίπεδο ανοχών 0,1mm. Για να εξασφαλιστεί μέγιστη ακρίβεια, ένα δεύτερο σύστημα κάμερας παρακολουθεί τη θέση της οπής και μπορεί να προσαρμόζεται σε ανοχές 0,1 mm για να συνυπολογίζονται οι διαστολές και συστολές σε θερμοκρασιακές μεταβολές. Η διαδικασία επιτρέπει την τοποθέτηση οπών με ακρίβεια 0,5 mm.

Η πρώτη εφαρμογή από τη Ford μιας νέας τεχνολογία συγκόλλησης μέσω λέιζερ λειτουργεί με μεγαλύτερη ταχύτητα, ευελιξία και απόδοση, και μπορεί να προσφέρει ζιγκ-ζαγκ συγκολλήσεις για μεγαλύτερη αντοχή. Επίσης λανσάρεται τεχνολογία τρι-εστιακών λέιζερ συγκολλήσεων – η ταχύτερη στη Ford με 60 mm το δευτερόλεπτο – για καθαρότερες, ανθεκτικότερες και πιο ακριβείς ραφές μεταξύ οροφής και πλαϊνού τμήματος αμαξώματος.

Η καινοτομία σε όλους τους τομείς μας έχει βοηθήσει να δημιουργήσουμε ένα νέο Focus με απαράμιλλη ποιότητα κατασκευής και να προσφέρουμε μία εξίσου απαράμιλλη εμπειρία οδήγησης και ταξιδιού» δήλωσε ο Bakaj. «Το νέο Focus είναι η εκπλήρωση της υπόσχεσης του Focus και από σήμερα, γίνεται σημείο αναφοράς για τα επόμενα. Είμαι εξαιρετικά περήφανος για την ομάδα που βοήθησε να δημιουργήσουμε το καλύτερο, κατά τη γνώμη μου, αυτοκίνητο που έχουμε φτιάξει ποτέ.»

Γιώργος Κ. Ανδρής

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.