Quantcast
Ποντάρουν στις χειμερινές εκπτώσεις για να... ρεφάρουν οι έμποροι της Θεσσαλονίκης - enikonomia.gr
share

Ποντάρουν στις χειμερινές εκπτώσεις για να… ρεφάρουν οι έμποροι της Θεσσαλονίκης

δημοσιεύτηκε:

Την εκτίμηση ότι τα ενοικιαστήρια και τα πωλητήρια στις προσόψεις εμπορικών καταστημάτων του νομού Θεσσαλονίκης “θα κάνουν ακόμη πιο αισθητή την παρουσία τους στο άμεσο μέλλον στους κεντρικούς δρόμους”, διατύπωσε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης (ΕΣΘ), Παντελής Φιλιππίδης, προσθέτοντας ωστόσο: “εμείς οι έμποροι ζούμε με την ελπίδα και περιμένουμε επίμονα την ανάκαμψη”.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο ίδιος σημείωσε ότι η απειλή του λουκέτου, αποτέλεσμα του οποίου θα είναι και η περαιτέρω αύξηση της ανεργίας, βρίσκεται ολοένα και πιο κοντά για πολλούς εμπόρους του Νομού Θεσσαλονίκης, οι οποίοι και ποντάρουν στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων προκειμένου να “ρεφάρουν”, έστω και αν αυτό δεν σημαίνει έσοδα που θα μπουν στην τσέπη τους, αλλά το να ρυθμίσουν κάποιες από τις πολλές οικονομικές τους εκκρεμότητες.

Παρότι κρατούν “μικρό καλάθι”, οι ιδιοκτήτες των μικρομεσαίων εμπορικών καταστημάτων είναι, σύμφωνα με τον κ.Φιλιππίδη, έτοιμοι να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές, που την περίοδο των εορτών δεν προέβησαν σε αγορές, περιμένοντας τις πολυπόθητες εκπτώσεις”. Τα ποσοστά έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων κυμαίνονται σε 30%-50%, ενώ η εκπτωτική περίοδος θα διαρκέσει έως τις 28 Φεβρουαρίου.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με έρευνα του ΕΣΘ, στη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς καταγράφηκε μείωση τζίρου ως και 30% για τους καταστηματάρχες στις περιοχές των κέντρου, ανατολικής και δυτικής Θεσσαλονίκης, με το 86% των συμμετεχόντων να δηλώνουν δυσαρεστημένοι από την καταναλωτική κίνηση.

Οι εμπορικές επιχειρήσεις με καταστήματα στις προαναφερόμενες περιοχές μίλησαν για μέση πτώση του τζίρου, μεταξύ 20% και 30%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εορταστική περίοδο, με το 14% των ερωτηθέντων να δηλώνει ικανοποιημένο και το 86% δυσαρεστημένο από την κίνηση.

Τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες (40%) δήλωσαν ότι καταγράφηκε πιο ικανοποιητική η καταναλωτική κίνηση την περίοδο μέχρι τα Χριστούγεννα, ενώ ποσοστό 8% ανέφερε ότι κινήθηκε καλύτερα η αγορά στο διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Ωστόσο, ποσοστό 42% των ερωτηθέντων δήλωσε ανικανοποίητο και στα δύο χρονικά διαστήματα.

Με μελανά χρώματα σκιαγραφούν οι καταστηματάρχες την εικόνα της αγοράς τις δύο Κυριακές του Δεκεμβρίου που ήταν ανοικτά τα εμπορικά καταστήματα. Συγκεκριμένα, το 80% δήλωσε απογοητευμένο από την κίνηση των καταστημάτων την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016, ενώ το 64% των ερωτηθέντων εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του σχετικά με τις αγορές που έγιναν την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016.

Ζοφερή είναι και η εικόνα αναφορικά με την κίνηση στα καταστήματα καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. Ειδικότερα, σε ερώτηση πώς έκλεισε η χρονιά του 2016, σε σχέση με το 2015 , το 62% των εμπορικών επιχειρήσεων δήλωσε ότι είχε μείωση τζίρου κατά μέσο όρο σε ποσοστό 17%, το 18% απάντησε ότι έμεινε στα ίδια επίπεδα, ενώ μόνο το 8% έκανε λόγο για αύξηση.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης σημειώνει ότι βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας “φαίνεται πλέον ξεκάθαρα πώς η καταναλωτική διάθεση δεν δείχνει να αλλάζει, γεγονός που οδηγεί στην κάμψη των λιανικών πωλήσεων και κατ’ επέκταση του τζίρου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων”.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.