http://www.enikonomia.gr/businesses/134438,kourema-39-sta-daneia-tou-omilou-pr-davari-to-stoichima-tou-omilo.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_134438_c2771ea714-96b9468169307828.jpg Σε «κούρεμα» 39% του συνολικού δανεισμού του ομίλου Π&Ρ Δάβαρη συμφώνησαν οι τράπεζες με τον όμιλο Βασιλάκη ώστε να εξυγιανθεί η εισαγωγική εταιρεία των αυτοκινήτων... 1/11/2017 10:57:21 AM

«Κούρεμα» 39% στα δάνεια του ομίλου Π&Ρ Δάβαρη, το «στοίχημα» του ομίλου Βασιλάκη

«Κούρεμα» 39% στα δάνεια του ομίλου Π&Ρ Δάβαρη, το «στοίχημα» του ομίλου Βασιλάκη

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Σε «κούρεμα» 39% του συνολικού δανεισμού του ομίλου Π&Ρ Δάβαρη συμφώνησαν οι τράπεζες με τον όμιλο Βασιλάκη ώστε να εξυγιανθεί η εισαγωγική εταιρεία των αυτοκινήτων Hyundai και Kia στην Ελλάδα.

Ειδικότερα ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός του ομίλου Π&Ρ Δάβαρη που αφορά τις εταιρείες Hyundai Hellas, Autodeal (ΚΙΑ) και Autopoint προσδιορίζεται στα 121,1 εκατ. ευρώ ο οποίος μετά το «κούρεμα» μειώθηκε κατά 47,15 εκατ. ευρώ και περιορίστηκε στα 73,95 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα το σχέδιο εξυγίανσης, που παρουσίασε το capital.gr, περιλαμβάνει χορήγηση νέου τραπεζικού δανεισμού, αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που θα καλύψει σε ποσοστό 70% από τον όμιλο Βασιλάκη στον οποίο θα περάσουν και επίσημα η Hyundai και η Kia.

Η εν λόγω συμφωνία αφορά τις τράπεζες και τώρα τα στελέχη τόσο της Π&Ρ Δάβαρη όσο και των στελεχών του ομίλου Βασιλάκη εστιάζονται στο «κούρεμα» των οφειλομένων ποσών σε προμηθευτές οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia δεν δέχονται «κούρεμα» σε ποσοστό περίπου 40%!

Η εν λόγω συμφωνία μεταξύ τραπεζών, ομίλου Βασιλάκη και Π&Ρ Δάβαρη πραγματοποιείται την στιγμή που πάρα πολλές ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα ρευστότητας εξαιτίας της πτώσης των πωλήσεων αυτοκινήτων αλλά και ανταλλακτικών.

Ήδη τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου σε αρκετές υπερχρεωμένες εισαγωγικές εταιρείες και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr έχουν αποφασίσει να λάβουν τον έλεγχο των εταιρειών που οι ιδιοκτήτες τους δεν πληρώνουν τις μηνιαίες δόσεις των δανείων τους.

Μάλιστα σε κάποια πολύ μεγάλη ελληνική εισαγωγική εταιρεία με πολύ υψηλό δανεισμό τα τραπεζικά στελέχη του διεμήνυσαν πως σύντομα ο έλεγχος των εταιρειών του ομίλου θα περάσει στα χέρια των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Με λίγα λόγια ο Έλληνας εισαγωγέας θα χάσει τις εταιρείες του καθώς πολύ μεγάλο μέρος του τραπεζικού δανεισμού οδηγήθηκε σε άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες ή ακόμη και σε… καταθέσεις στο εξωτερικό!

Ωστόσο κάποια στελέχη από τον κλάδο υποστηρίζουν πως το «κούρεμα» των δανείων του ομίλου Π&Ρ Δάβαρη και η μεταβίβαση στον όμιλο Βασιλάκη αποτελεί «οδηγό» και για άλλες τέτοιες συνεργασίες και εξαγορές.


Ποιος είναι ο όμιλος Π&Ρ Δάβαρη

Στον όμιλο Π&Ρ Δάβαρη ανήκουν τρεις εταιρείες εκ των οποίων οι δύο αφορούν στις εισαγωγικές εταιρείες Hyundai και Kia ενώ η τρίτη αφορά σε εμπορία λιανικής ΙΧ.

Ειδικότερα η Hyundai Hellas ιδρύθηκε το 1990, αναλαμβάνοντας την αποκλειστική αντιπροσώπευση των αυτοκινήτων Hyundai στην Ελλάδα.

Οι τραπεζικές και μη τραπεζικές υποχρεώσεις της εταιρείας διαμορφώνονται (30.09.2016) σε 78,9 εκατ. ευρώ και 23 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.

Η Autodeal, ιδρύθηκε το 1999, αναλαμβάνοντας την αποκλειστική αντιπροσώπευση των αυτοκινήτων της KIA Motors στην Ελλάδα.

Ο τραπεζικός δανεισμός της (30.09.2016) ανερχόταν στα 32,4 εκατ. ευρώ, με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις (προς Εφορία, προμηθευτές κτλ) να διαμορφώνονται σε 12,9 εκατ. ευρώ.

H Autopoint, προσφέρει υπηρεσίες στους πελάτες της και μετά την πώληση των αυτοκινήτων (επισκευές, ανταλλακτικά, αξεσουάρ). Ο τραπεζικός δανεισμός της ανέρχεται σε 9,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι μη τραπεζικές υποχρεώσεις ανέρχονται σε 45 εκατ. ευρώ.

To «στοίχημα» του ομίλου Βασιλάκη

Ο όμιλος Βασιλάκη εκτός από αποκλειστικός εισαγωγέας των αυτοκινήτων Seat στην Ελλάδα αποτελεί και μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής πώλησης αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Ειδικότερα η Βελμάρ είναι επίσημος αντιπρόσωπος των εταιρειών Ford, Opel, Seat, Volvo, Honda, Mitsubishi ενώ μέσω της εταιρείας Stock Center πουλά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που προέρχονται τόσο από την Βελμάρ αλλά και την Hertz Autohellas.

Ειδικά στην τελευταία φαίνεται να έχει «ποντάρει» ο όμιλος Βασιλάκη πάρα πολλά για την Hyundai αλλά και την Kia καθώς η αγορά χρονομίσθωσης και ενοικίασης «σώζει» τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Οπότε με δεδομένο το γεγονός πως ο όμιλος Βασιλάκη αποκτά την αποκλειστική εισαγωγή των αυτοκινήτων Hyundai και Kia στην Ελλάδα μαζί με τη Seat διαθέτει τρία πλέον πολύ ισχυρά «χαρτιά» στην αγορά χρονομίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων στα οποία δεν είναι εξουσιοδοτημένος έμπορος αλλά εισαγωγέας γεγονός που μεταφράζεται σε αυξημένες προμήθειες αλλά και περιθώρια κέρδους καθώς ως εξουσιοδοτημένος έμπορος οι προμήθειες αλλά και τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ περιορισμένα.

Επίσης ειδικά τα Hyundai αποτελούν πολύ δημοφιλή μοντέλα στην αγορά χρνομίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων καθώς διατίθενται σε προσιτές τιμές και έχουν υψηλή μεταπωλητική αξία.

Και η Hertz Autohellas είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων που αποτελεί βασική πηγή άντλησης αυτοκινήτων για πολλούς εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και για ιδιώτες καταναλωτές.

Παράλληλα η συντήρηση των αυτοκινήτων Seat, Hyundai και Kia για την εταιρεία χρονομίσθωσης και ενοικίασης θα είναι εξαιρετικά χαμηλή καθώς ο όμιλος Βασιλάκη είναι ο αποκλειστικός εισαγωγέας γεγονός που μεταφράζεται σε πολύ χαμηλές τιμές απόκτησης από τα εργοστάσια…

Μοναδικό «αγκάθι» στο εγχείρημα του ομίλου Βασιλάκη μπορεί να αποτελέσει μόνο η πτώση του τουρισμού που την δεδομένη στιγμή δεν προβλέπεται καθώς τα τρομοκρατικά χτυπήματα σε Τουρκία, Γαλλία και Γερμανία «οδηγούν» ολοένα και περισσότερου τουρίστες στη χώρα μας.

Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ