Quantcast
Τα ελληνικά προϊόντα που σαρώνουν στις ξένες αγορές - enikonomia.gr
share

Τα ελληνικά προϊόντα που σαρώνουν στις ξένες αγορές

δημοσιεύτηκε:

Της ΜΑΙΡΗΣ Ι. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ



Αυξάνεται η ζήτηση στο εξωτερικό
για ελαιόλαδο, γιαούρτι, κρασί και άλλα προϊόντα από τον κλάδο της διατροφής,
κυρίως γι’ αυτά που σχετίζονται με την κρητική διατροφή και για τα βιολογικά
προϊόντα.


Η αυξημένη ζήτηση για τα ελληνικά προϊόντα διατροφής στις αγορές του
κόσμου, αποτυπώνεται και στα στοιχεία που εξέδωσε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος
Εξαγωγέων και αφορούν το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2016. Σύμφωνα με τα
στοιχεία του ΠΣΕ, οι εξαγωγές τροφίμων το φετινό τετράμηνο, ανήλθαν στα 342
εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 10%,
έναντι του αντίστοιχου τετραμήνου του προηγούμενου έτους.


«Τα ελληνικά προϊόντα κερδίζουν συνεχώς έδαφος» υποστηρίζουν οι Έλληνες
εξαγωγείς, που προσπαθούν με συντονισμένες προσπάθειες να διατηρήσουν την
παρουσία τους στις παραδοσιακές αγορές που ήδη δραστηριοποιούνται, αλλά να κατακτήσουν και νέες αγορές.


Στην Κίνα, για παράδειγμα, η ζήτηση για ελαιόλαδο αυξάνεται με
ραγδαίους ρυθμούς, ενώ το τελευταίο διάστημα οι Κινέζοι δείχνουν την προτίμησή
τους και για τις ελληνικές μπύρες.


Όσον αφορά το γιαούρτι, ενώ το τελευταίο διάστημα η ζήτηση για
«ελληνικό γιαούρτι» που παράγεται στη χώρα μας, κατέγραφε ραγδαία αύξηση,
εκπλήσσοντας ευχάριστα τους εξαγωγείς μας, ωστόσο οι ανατροπές των τελευταίων
ημερών έβαλαν σε προβληματισμό τους Έλληνες παραγωγούς γαλακτοκομικών
προϊόντων. Οι Έλληνες γαλακτοκόμοι
ανησυχούν πλέον ότι θα μειωθούν οι ποσότητες που εξάγουν, αφού έχασαν το
αποκλειστικό προνόμιο να παράγουν «ελληνικό» γιαούρτι. Οι Τσέχοι κατάφεραν να
εξασφαλίσουν τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να παράγουν στη χώρα
τους γιαούρτι που θα φέρει την ονομασία «ελληνικό», αλλάζοντας τις ισορροπίες
της αγοράς.


Μεγάλη επίσης, είναι η ζήτηση για προϊόντα της μεσογειακής διατροφής.
Ντομάτες, ελαιόλαδο, κρασί, ακόμα και ελληνικά παξιμάδια ζητούν να εισάγουν όχι
μόνο Ευρωπαίοι, αλλά και Αμερικάνοι, Αυστραλοί και Κινέζοι. Από τον Σύνδεσμο
Εξαγωγέων Κρήτης εκφράζουν μεγάλη ικανοποίηση, για τη μεγάλη ζήτηση που
καταγράφουν τα κρητικά προϊόντα στο εξωτερικό και το τεκμηριώνουν λέγοντας ότι
«οι εξαγωγές από την Κρήτη το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2016
διπλασιάστηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό εννεάμηνο».


Και βέβαια, στα ελληνικά είδη διατροφής, που τελευταία ανακαλύπτουν οι
ξένοι, εξακολουθούν να συμπεριλαμβάνονται και τα παραδοσιακά είδη όπως:
λαχανικά, βερίκοκα, κεράσια, ροδάκινα, πορτοκάλια, ντομάτες, φρούτα με
κουκούτσια, σταφύλια, ελαιόλαδο, τυριά, σιτάρι και άλλα. Παραδοσιακά μάλιστα τα βερίκοκα, τα κεράσια
και τα ροδάκινα θεωρούνται οι «πρωταθλητές» όλων των αγροτικών προϊόντων.



share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.