Quantcast
Τι απαντά το ΥΠΟΜΕΔΙ για τη νέα παράταση στον διαγωνισμό για το Καστέλι - enikonomia.gr
share

Τι απαντά το ΥΠΟΜΕΔΙ για τη νέα παράταση στον διαγωνισμό για το Καστέλι

δημοσιεύτηκε:

Για θλιβερή μικροπολιτική αντιμετώπιση των μεγάλων έργων και
των αναπτυξιακών προσπαθειών της κυβέρνησης και της χώρας, κατηγορεί την Νέα
Δημοκρατία και τους «συνοδοιπόρους της», το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και
Δικτύων.

Αιτία, οι «έωλες, άστοχες και παντελώς αστήρικτες αιτιάσεις στις
οποίες επιδίδονται για μια ακόμη φορά», όπως λέει το υπουργείο, με αφορμή την
παράταση για τις 30 Σεπτεμβρίου 2016, της καταληκτικής προθεσμίας κατάθεσης
τελικών προσφορών, στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την κατασκευή του νέου
αεροδρομίου Καστελίου Κρήτης.


Προδίδουν σύμφωνα με το ΥΠΟΜΕΔΙ, την ένδεια των
επιχειρημάτων τους, την άγνοια των διαδικασιών διασφάλισης του δημοσίου
συμφέροντος και των προϋποθέσεων για την υλοποίηση των μεγάλων έργων. Ψάχνουν
στην εύκολη κριτική και στον ασύστολο λαϊκισμό καταφύγιο, της απραξίας και των
μεγάλων ευθυνών τους για τα δικά τους έργα και τις ημέρες.»


Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, η κυβέρνηση και το υπουργείο
ΥΠΟΜΕΔΙ έχουν θέσει σε πλήρη εφαρμογή ένα συνεκτικό, εφαρμόσιμο και ρεαλιστικό
σχέδιο επανεκκίνησης και ολοκλήρωσης, των πολλών από το παρελθόν, βαλτωμένων
και ταλαιπωρημένων έργων και ταυτόχρονα προώθησης των νέων αναγκαίων
αναπτυξιακών υποδομών για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την ανάπτυξη του
νησιού. Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής:


– Επανεκκινήθηκαν και δρομολογούνται προς την ολοκλήρωσή
τους, το σύνολο των σημαντικών οδικών έργων σε όλη την Περιφέρεια Κρήτης, που
τα τελευταία χρόνια ήταν εγκαταλελειμμένα, καθώς οι λύσεις και οι απαντήσεις
στα προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν, παραπέμπονταν στις ελληνικές
καλένδες.


– Εξασφαλίστηκαν από το Πρόγραμμα Τεχνικής Βοήθειας του ΕΣΠΑ
σχεδόν 4 εκατομμύρια ευρώ και δρομολογείται αμέσως η στρατηγική μελέτη για την
υλοποίηση του μεγάλου οδικού άξονα ΒΟΑΚ, στο σύνολό του – ζητούμενο δεκαετιών
από όλους τους φορείς του νησιού.


– Η κυβέρνηση και το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ, σε συνεργασία με την
Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προωθούν συμφωνία χρηματοδότησης της κατασκευής
του ΒΟΑΚ.


– Δρομολογούνται άμεσα παρεμβάσεις στον υπάρχοντα οδικό
άξονα του ΒΟΑΚ, με εξασφαλισμένη πίστωση 15 εκατομμυρίων ευρώ για έργα
αναβάθμισης και βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.


– Στις 15 Ιουλίου 2016, νωρίτερα από το καθορισμένο
χρονοδιάγραμμα του έργου, παραδίδονται κατασκευαστικά και λειτουργικά η
ανατολική πτέρυγα του αεροδρομίου Χανίων και τα νέα σύγχρονα μηχανήματα
υποδοχής και ελέγχου, που θα εξυπηρετήσουν το σύνολο της επιβατικής κίνησης του
αεροδρομίου και θα αναβαθμίσουν τις λειτουργικές του δυνατότητες.


– Προωθείται η αναβάθμιση του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης»
του Ηρακλείου, για να ανταποκριθεί στην αυξημένη επιβατική κίνηση μέχρι την
κατασκευαστική και λειτουργική ολοκλήρωση του αεροδρομίου Καστελίου


Ειδικότερα για τον διαγωνισμό του νέου αεροδρομίου στο
Καστέλι Κρήτης, το υπουργείο τονίζει ότι «η κυβέρνηση και το ΥΠΟΜΕΔΙ προωθούν
την κατασκευή του με όρους που διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον και τις τοπικές
κοινωνίες, και αναβαθμίζουν την Κρήτη ως διεθνή τουριστικό και εμπορικό
προορισμό.


Η πραγματικότητα την οποία όφειλαν να γνωρίζουν, όσοι δήθεν
κόπτονται για την υλοποίηση του έργου, είναι ότι, μετά τις πρόσφατες
κυβερνητικές ανακοινώσεις που προσδιόρισαν την καταληκτική προθεσμία υποβολής
προσφορών στο τέλος Ιουλίου, από το σύνολο των κοινοπραξιών που έχουν πάρει
μέχρι τώρα μέρος στη διαβούλευση των όρων δημοπράτησης και των διαγωνιστικών
διαδικασιών του έργου, ζητήθηκε παράταση της προθεσμίας κατάθεσης προσφορών έως
στις 30 Σεπτεμβρίου 2016. Το αίτημα έγινε αποδεκτό και ικανοποιήθηκε από το
ΥΠΟΜΕΔΙ, καθώς κρίθηκαν βάσιμοι και σημαντικοί οι λόγοι της υποβολής του, οι
οποίοι είναι:



α) Οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες να μελετήσουν τις
τροποποιήσεις των τευχών δημοπράτησης, ώστε με τις προτάσεις τους να
ανταποκριθούν στον καλύτερο δυνατό βαθμό στους νέους όρους του διαγωνισμού.



β) Να δοθεί εύλογος χρόνος στις κοινοπραξίες, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες
συμφωνίες συνεργασίας τους με χρηματοδοτικά σχήματα για την εξασφάλιση των
αναγκαίων κεφαλαίων χρηματοδότησης του έργου.


Υπογραμμίζεται ότι το ΥΠΟΜΕΔΙ, παρά το γεγονός ότι είναι
οργανωτικά και τεχνικά απολύτως έτοιμο να ολοκληρώσει αμέσως τη διαγωνιστική
διαδικασία του νέου αεροδρομίου Καστελίου Κρήτης, αποδέχθηκε όπως αναφέρει το
Αθηναϊκό Πρακτορείο, την ικανοποίηση του αιτήματος της ολιγόμηνης παράτασης.
Αυτό έγινε για λόγους βελτιστοποίησης του υγιούς ανταγωνισμού στο διαγωνισμό
του έργου, ισχυροποίησης των προτάσεων των διαγωνιζομένων, και πάνω απ’ όλα για
την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και των καλύτερων δυνατών προϋποθέσεων
υλοποίησης του έργου.











share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.