http://www.enikonomia.gr/economy/204503,etoimazoun-etaireies-diacheirisis-kathysteroumenon-ofeilon-erchon.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_204503_c9c4de1a4e-b8b85f684d52c78a.jpg Νέο τραπεζικό τοπίο δημιουργεί η ανάγκη της αποτελεσματικής διαχείρισης των κόκκινων δανείων... 12/27/2018 3:28:11 PM

Ετοιμάζουν εταιρείες διαχείρισης καθυστερούμενων οφειλών - Έρχονται αλλαγές στο τραπεζικό τοπίο

Ετοιμάζουν εταιρείες διαχείρισης καθυστερούμενων οφειλών - Έρχονται αλλαγές στο τραπεζικό τοπίο

Νέο τραπεζικό τοπίο δημιουργεί η ανάγκη της αποτελεσματικής διαχείρισης των κόκκινων δανείων, καθώς δίπλα στις τέσσερις συστημικές τράπεζες θα λειτουργούν "υποστηρικτικά" τρεις με τέσσερις εταιρείες διαχείρισης καθυστερούμενων οφειλών.

Στην ουσία θα είναι bad banks, οι οποίες θα αναλάβουν το δύσκολο έργο να "καθαρίσουν" την πραγματική οικονομία από το βάρος των προβληματικών δανείων. Τα τραπεζικά στελέχη εκτιμούν ότι ο ρόλος των εταιρειών αυτών θα είναι κομβικός την επόμενη δεκαετία. Κύριο χαρακτηριστικό της επόμενης μέρας του ελληνικού banking θα είναι οι σαρωτικές μετακινήσεις υψηλόβαθμων τραπεζικών στελεχών προς αυτά τα οχήματα ειδικού σκοπού (SPV), όπου θα μεταφερθούν τους επόμενους μήνες κόκκινα δάνεια ύψους άνω των 40 δισ. ευρώ (από τα 85 δισ. ευρώ που είναι σήμερα).

Σύσσωμες οι διευθύνσεις διαχείρισης καθυστερήσεων των τραπεζών θα "μετακινηθούν" για να στελεχώσουν τα... οχήματα, των οποίων θα ηγηθούν πολύ γνωστά ονόματα του banking, που γνωρίζουν την υπόθεση κόκκινα δάνεια. Επικεφαλής θα είναι τα τραπεζικά στελέχη που μετέχουν και στο NPL Forum της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών. Να σημειωθεί ότι στις διευθύνσεις καθυστερήσεων απασχολούνται περισσότεροι από 4.000 υπάλληλοι, οι οποίοι καθημερινά "σκανάρουν" και παρακολουθούν την πορεία των προβληματικών δανείων και πολύ σύντομα θα μετακινηθούν και θα αναλάβουν δράση στα SPV.

Ο ρόλος των SPV θα είναι κομβικός για την πορεία- και την επιστροφή στην κερδοφορία των συστημικών τραπεζών- αφού το έσοδο από τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μεταξύ άλλων, θα πληρώνει τα κουπόνια στα senior ομόλογα που θα εκδώσουν οι τράπεζες για τα προβληματικά δάνεια που θα μεταφέρουν στα οχήματα. Αν οι εταιρείες ειδικού σκοπού δεν πιάσουν τους στόχους τους, τότε θα δημιουργηθεί νέο πρόβλημα στις συστημικές τράπεζες, οι οποίες θα πρέπει να λαμβάνουν προβλέψεις για την κάλυψη των ομολόγων.

Με πληροφορίες από Έθνος


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ