Quantcast
H Alibaba μπαίνει στον χώρο των κινεζικών πολυκαταστημάτων - enikonomia.gr
share

H Alibaba μπαίνει στον χώρο των κινεζικών πολυκαταστημάτων

δημοσιεύτηκε:

Το επόμενο βήμα του Κινέζου πολυεκατομμυριούχου και ιδρυτή του γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba Group Holding, Τζακ Μα, είναι η εξαγορά της αλυσίδας πολυκαταστημάτων Intime Retail Group, της μεγαλύτερης στην Κίνα.

Ο οξυδερκής κ. Μα, τον οποίο απέρριψε δέκα φορές το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, απλώνει τα πλοκάμια της αυτοκρατορίας του στον κόσμο των πραγματικών πολυκαταστημάτων, δηλαδή αυτών που είναι φτιαγμένα από τούβλα. Στόχος μιας τέτοιας κίνησης είναι να αφήσει στην άκρη τους μεσάζοντες, να μειώσει το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεών του και να ενισχύσει την αποτελεσματικότητά τους.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, ο κ. Μα έχει εξαγοράσει τις αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών Suning και Haier. Η συμφωνία με την Intime Retail αποδεικνύει ότι «έχουν ακόμη αξία τα φυσικά καταστήματα, τόση ώστε να προσελκύουν μεγάλες παίκτες του ηλεκτρονικού εμπορίου», σχολίασε η Κάθριν Λιμ, αναλύτρια της Bloomberg Intelligence στη Σιγκαπούρη.

Βάσει των όρων της συμφωνίας, η Alibaba και ο ιδρυτής της Intime, Σεν Γκουανζίν, θα πληρώσουν 10 δισ. δολάρια Χονγκ Κονγκ για μετοχές της Intime που δεν έχουν στην κατοχή τους, μια συναλλαγή που αποτιμάται στα 19,8 δισ. δολάρια Χονγκ Κονγκ ή 2,3 δισ. ευρώ, μαζί με τα δικαιώματα αγοράς μετοχών. Το τίμημα που καταβάλλεται είναι 42% υψηλότερο από την τιμή κλεισίματος μιας ημέρας πριν από την ανακοίνωση της συμφωνίας. Η Intime επιβλέπει 29 πολυκαταστήματα και 17 εμπορικά κέντρα στην Κίνα.

Ενώνοντας τις δυνάμεις της Alibaba με αλυσίδες πολυκαταστημάτων, ο κ. Μα αποβλέπει στη δημιουργία ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου. Τα τελευταία χρόνια, η ποιότητα υπηρεσιών στα πολυκαταστήματα της Κίνας είχε υποβαθμιστεί λόγω κακής διαχείρισης, αναφέρει η Καθημερινή. Η Alibaba δίνει την ευκαιρία σε αυτά τα πολυκαταστήματα να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για την αποτελεσματικότερη λειτουργία τους. Την ίδια ώρα, η Alibaba αποκτά καλύτερο δίκτυο για την αποτελεσματικότερη παράδοση των προϊόντων σε πελάτες.

Η Alibaba έχει κατακτήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο της Κίνας με έσοδα 101,143 δισ. γουάν ή 13,94 δισ. ευρώ το 2016. Το 2014, η δημόσια εγγραφή του ομίλου στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έφθασε τα 25 δισ. δολάρια. Ο κ. Μα έχει καταφέρει να επωφεληθεί από την αυξανόμενη αγοραστική δύναμη των αγροτών, των εργατών και των υπαλλήλων. Υπολογίζεται ότι 710 εκατ. Κινέζοι πραγματοποίησαν αγορές μέσω Διαδικτύου το 2016, ξεπερνώντας κάθε άλλη χώρα, εκτός από την Ινδία. Παρά την επιβράδυνση της οικονομίας, τα αποτελέσματα των πέντε προηγούμενων τριμήνων ήταν υψηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Ο κ. Μα θεωρείται ένας από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες της εποχής μας. Αξιοσημείωτο είναι ότι έχει προχωρήσει με ιδιαίτερη επιτυχία σε επενδύσεις που είχαν απορρίψει οι σύμβουλοί του. Mία από αυτές είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα πληρωμών Alipay, την οποία χρησιμοποιούν περίπου 800 εκατ. άτομα.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.