Quantcast
Ο Μακρόν έγινε... φίρμα - enikonomia.gr
share

Ο Μακρόν έγινε… φίρμα

δημοσιεύτηκε:

Της Μαρίας Δεναξά

Με εντατικούς ρυθμούς το επιτελείο του Εμανουέλ Μακρόν προετοιμάζει την είσοδο του Γάλλου πολιτικού στην προεκλογική αρένα τους προσεχείς μήνες. Οι επόμενες προεδρικές εκλογές, την άνοιξη του 2022, δεν είναι πια τόσο μακριά και αυτό το μαρτυρούν οι προετοιμασίες που γίνονται για την προβολή και την υποστήριξη του Προέδρου σε όλα τα επίπεδα. Πριν από τρεις εβδομάδες περίπου ανανεώθηκε το εκτελεστικό γραφείο του κόμματός του, με μια ψηφοφορία που σημαδεύτηκε από την επιστροφή όσων εργάστηκαν για τη νίκη του το 2017. Την ίδια ημερομηνία επέλεξε η JAM (Les Jeunes avec Macron – Οι νέοι με τον Μακρόν), η νεολαία του κυβερνώντος κόμματος, για να ξεκινήσει τη λειτουργία της η μπουτίκ με αναμνηστικά που φέρουν φωτογραφίες, φράσεις και δηλώσεις του Προέδρου.
Τα αντικείμενα αυτά χαρακτηρίζονται ως «ιδιαίτερα» από πολιτικούς αναλυτές, καθώς δεν προσδιορίζουν και δεν τοποθετούν τον Εμανουέλ Μακρόν σε κάποιo ορατό πολιτικό ρεύμα, μιας και ο Πρόεδρος ασκεί εναλλακτικά και κατά περίσταση δεξιά και αριστερή πολιτική, κατά τη διάρκεια της θητείας του. Με τον τρόπο αυτό ο Γάλλος Πρόεδρος προσπαθεί να δελεάσει και να προσελκύσει ψηφοφόρους από το φάσμα της Δεξιάς, της Αριστεράς και το τελευταίο διάστημα της ακροδεξιάς. Έτσι, ανάμεσα στα αναμνηστικά που διαθέτουν προς πώληση, τα ηλεκτρονικά και μη καταστήματα που προβάλλουν τον υποψήφιο Πρόεδρο μπορεί κανείς να διακρίνει κάλτσες που γράφουν «δεξιά», «αριστερά» ή την αγαπημένη διφορούμενη φράση του Εμανουέλ Μακρόν «την ίδια στιγμή», ένα ανοιχτήρι μπουκαλιών με την εικόνα του, ένα κάλυμμα κάμερας με τα μάτια του Προέδρου, κούπες κι άλλα περίεργα αντικείμενα. Στόχος αυτής της δραστηριότητας είναι «η προώθηση της ευαισθητοποίησης του κόσμου για το κίνημα του Εμανουέλ Μακρόν» και «η πώληση χαρακτηριστικών ρούχων ή αντικειμένων που θα ξεχωρίσουν σε αυτή την προεκλογική αναμέτρηση», δηλώνει η Κλεμεντίν Ντιπουί, εκπρόσωπος Τύπου της νεολαίας του κόμματος.
Τα αναμνηστικά απευθύνονται σε μέλη και θαυμαστές του Μακρόν και όχι μόνο. «Προωθώντας τη μάρκα Mακρόν, ξεπερνάμε το οικοσύστημα του κόμματος», εξηγεί ο Αρτούρ Λουμινανά, αναπληρωτής γενικός εκπρόσωπος της νεολαίας του κόμματος LREM. Με στόχο τους νέους Ο κύριος στόχος είναι φυσικά οι νέοι, με την προοπτική όλοι όσοι εργάζονται για την επανεκλογή του Εμανουέλ Μακρόν να τους οδηγήσουν στα μονοπάτια της πολιτικής, με έναν πιο έμμεσο τρόπο. Κι αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί, σύμφωνα με τους συνεργάτες του Μα- κρόν, και μέσα από προϊόντα που είναι εμπνευσμένα από την αμεσό- τητα και την τεχνική προσέλκυσης του ενδιαφέροντος. «Είναι μια μέθοδος πιο αφαιρετική για να τους καθοδηγήσουμε εκεί που επιθυμούμε», υποστηρίζει η Κλ. Ντιπουί. Το ηλεκτρονικό κατάστημα της εκστρατείας Μακρόν, που λειτουργεί εδώ και μερικές ημέρες, δέχεται χιλιάδες επισκέψεις, ενώ δεν είναι λίγες και οι παραγγελίες. «Και αυτό ενώ δεν έχουν αποσταλεί ακόμη e-mail στα μέλη του κόμματος», διευκρινίζει ο Αρ. Λουμινανά, που ελπίζει πως η δημοσιότητα της νέας δράσης των συνεργατών του Μακρόν θα προσελκύσει κόσμο. «Oταν οι νέοι μας θα βλέπουν στις πανεπιστημιουπόλεις τα καπέλα “Mπριζίτ και Εμανουέλ”, θα προσπαθήσουν να έρθουν σε επικοινωνία μαζί μας. Θα ανταλλάξουμε απόψεις, θα συζητήσουμε μαζί τους κι αυτό θα τους δημιουργήσει την επιθυμία να μας υποστηρίξουν», πιστεύει η Κλ. Ντιπουί.
Φωτογραφίες του διάσημου προεδρικού ζεύγους κοσμούν επίσης, εκτός από καπέλα, πετσέτες παραλίας, αναπτήρες, στιλό κ.ά. Μάλιστα το μπλουζάκι με το όνομα και τη φωτογραφία της Μπριζίτ Μακρόν έχει πραγματοποιήσει τις κα- λύτερες πωλήσεις. «Την Μπριζίτ την αγαπάμε», λέει χαμογελώντας ο Αρ. Λουμινανά. Η αλήθεια είναι πως το ζεύγος Μακρόν είναι πολύ δημοφιλές σε οπαδούς τους κόμματος. Προϊστορία Πάντως, δεν είναι η πρώτη φορά που προϊόντα με φωτογραφίες του Εμ. Μακρόν και της Μπριζίτ πωλούνται στην αγορά. Από το 2018 λειτουργεί στο προεδρικό μέγαρο των Ηλυσίων κατάστημα που πουλά προεδρικές κούπες, μπρελόκ, σημειωματάρια, τσάντες, στιλό και μπλουζάκια σε θαυμαστές του προεδρικού ζεύγους, αλλά και σε τουρίστες. Το εγχείρημα έχει στεφθεί από επιτυχία. Παρά τα ειρωνικά σχόλια που είχε αποσπάσει στην αρχή, τις πρώτες τρεις ημέρες της λειτουργίας του, το διαδικτυακό κατάστημα έκανε πωλήσεις ύψους 350.000 ευρώ. Η κούπα με το πορτρέτο του Προέδρου πωλείται ακόμη και σήμερα, προς 25 ευρώ. Ενα t-shirt με τη φράση «Πρώτη Κυρία» κοστίζει 55 ευρώ.
Το επιτελείο του Εμ. Μακρόν σχεδιάζει η επίσημη έναρξη της προεκλογικής καμπάνιας να γίνει τον Σεπτέμβριο. Η κομματική νεολαία απαρτίζεται από 27.500 μέλη. Τα γραφεία της καταλαμβάνουν έναν ολόκληρο όροφο και βρίσκονται στη νέα έδρα του κόμματος LREM. Mεταξύ των δράσεων που προγραμματίζονται είναι η αφισοκόλληση, η διεξαγωγή συζητήσεων στις τοπικές οργανώσεις και οι περιοδείες στην επαρχία από τον Οκτώβριο. Ομως, υπάρχουν ορισμένοι μέσα στο κόμμα του Μακρόν που δεν βλέπουν με καλό μάτι ορισμένες δράσεις της νεολαίας, όπως είναι για παράδειγμα η καμπάνια για τη νομιμοποίηση της χρήσης της κάνναβης.

Διαβάστε αναλυτικά το δημοσίευμα της Real News

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.