Quantcast
ΕΚΠΟΙΖΩ: Ζητά παρέμβαση του υπουργείου Οικονομίας για τα τραπεζικά δάνεια - enikonomia.gr
share

ΕΚΠΟΙΖΩ: Ζητά παρέμβαση του υπουργείου Οικονομίας για τα τραπεζικά δάνεια

δημοσιεύτηκε:

Επιστολή στο υπουργείο Οικονομίας έστειλε η καταναλωτική οργάνωση ΕΚΠΟΙΖΩ, ζητώντας την παρέμβαση των αρμόδιων υπηρεσιών του, ώστε να αποκατασταθεί η διαφάνεια σχετικά με τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις δανείων που κάνουν οι τράπεζες, να παραταθεί κατά 6 μήνες η ισχύς του Ν. 4305/2014 για τα δάνεια με επιδότηση επιτοκίου από τον ΟΕΚ, να ληφθούν μέτρα για τους χιλιάδες δανειολήπτες που έχουν ζημιωθεί από τη μεγάλη αύξηση της ισοτιμίας του ελβετικού φράγκου έναντι του ευρώ και να εφαρμοστεί ο Κώδικας Δεοντολογίας

Οι καταναλωτές πολύ συχνά, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΚΠΟΙΖΩ, δεν λαμβάνουν εγγράφως τους όρους των προτεινόμενων ρυθμίσεων δανείων, ενώ η πρακτική αυτή τείνει να γίνει ο κανόνας στις ρυθμίσεις των δανείων με επιδότηση ΟΕΚ και σε ελβετικό φράγκο. Την ίδια στιγμή, ο Κώδικας Δεοντολογίας που έχει διαμορφωθεί από την Τράπεζα της Ελλάδας για τη ρύθμιση των δανείων εφαρμόζεται ανεπαρκώς, καθιστώντας άμεση την ανάγκη παρέμβασης των αρμόδιων αρχών, σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ. 

Πιο συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση:

– «Η ΕΚΠΟΙΖΩ γίνεται αποδέκτης δεκάδων καταγγελιών από καταναλωτές με δάνεια με επιδότηση ΟΕΚ, σύμφωνα με τις οποίες οι τραπεζικοί υπάλληλοι και οι διευθυντές των καταστημάτων των τραπεζών, αρνούνται κατηγορηματικά να τους παραδώσουν, πριν την υπογραφή τους τα προσχέδια των νέων συμβάσεων και τον ενδεικτικό πίνακα των τοκοχρεολυτικών δόσεων. Επειδή, όμως, η ισχύς του νόμου για τη ρύθμιση των σχετικών δανείων μάλιστα λήγει την 30.4.2015, οι καταναλωτές αναγκάζονται να υπογράφουν τις συμβάσεις, σε καθεστώς αδιαφάνειας, χωρίς προηγουμένως να τις έχουν μελετήσει, αλλά και να συμβουλευθούν ενώσεις καταναλωτών ή το δικηγόρο τους.

– Η ίδια πρακτική καταγγέλλεται ότι ακολουθείται και στις περιπτώσεις δανείων σε ελβετικό φράγκο. Οι δανειολήπτες, προκειμένου να μην γίνουν ληξιπρόθεσμες οι δόσεις που έχουν αυξηθεί υπέρμετρα, λόγω της διαφοράς στην ισοτιμία, αναγκάζονται να υπογράφουν συχνά ασύμφορες ρυθμίσεις με περιόδους χάριτος, χωρίς πρώτα να έχουν μελετήσει τους όρους τους.

– Η άρνηση των τραπεζών να παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες στους καταναλωτές και τους έντυπους όρους της σύμβασης ρύθμισης, πριν από τη σύναψή της, δεν είναι πρόσφατο φαινόμενο. Τα τελευταία χρόνια, πολλές φορές οι οφειλέτες ενημερώνονται μόνο τηλεφωνικά και συχνά όχι από την τράπεζα, αλλά από δικηγορικές εταιρείες, λαμβάνοντας γνώση για το περιεχόμενο της ρύθμισης, μόνο όταν έρθει η ώρα να υπογράψουν. Οι υπάλληλοι των καταστημάτων αρνούνται να τους δώσουν αντίγραφο του σχεδίου της σύμβασης και τους αναγκάζουν να διαβάσουν τους όρους μόνο εντός του καταστήματος και υπό την πίεση του χρόνου.

– Αν και ο Κώδικας Δεοντολογίας ισχύει ήδη από την 1η Ιανουαρίου.2015, η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει διαπιστώσει μία περιορισμένη έως διστακτική χρήση από τις τράπεζες των διατάξεων του Κώδικα για τις μη καταγγελμένες οφειλές. Αν και οι τράπεζες έχουν υποχρέωση να αποστείλουν επιστολές στους δανειολήπτες που καθυστερούν τις οφειλές τους, στην πράξη αυτό συμβαίνει σε ελάχιστες περιπτώσεις».

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.