Quantcast
Ευκαιρία εκτόξευσης της ελληνικής παραγωγής τροφίμων ποτών λόγω τουρισμού - enikonomia.gr
share

Ευκαιρία εκτόξευσης της ελληνικής παραγωγής τροφίμων ποτών λόγω τουρισμού

δημοσιεύτηκε:

Το 50% των πωλήσεων επιχειρήσεων ειδών διατροφής και κρασιού
απευθύνονται στον τουρισμό σύμφωνα με όσα αναφέρει στην τελευταία του ψηφιακή
καμπάνια ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με τίτλο «Τουρισμός,
αξία για όλους».



Πρόκειται για μια συντονισμένη προσπάθεια του Συνδέσμου
Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ, η οποία «τρέχει» στο site
www.axiagiaolous.gr και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, που έχει στόχο την
ανάδειξη της ουσιαστικής και μετρήσιμης συμβολής του τουρισμού στο σύνολο της
εθνικής οικονομίας και κοινωνίας.



Στο φόντο αυτό μια οινολόγος, ένας ψαράς κι ένας τυροκόμος
δίνουν το στίγμα της θετικής επίδρασης που δημιουργεί ο τουρισμός για τους
επιμέρους κλάδους και ειδικά των τροφίμων και ποτών, όπου υπάρχει έντονη
περιφερειακή διάσταση αλλά και μεγάλη τοπική υπεραξία καθώς τα περισσότερα από
αυτά παράγονται και συσκευάζονται από ελληνικά χέρια.



Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με το ΣΕΤΕ ο τουρισμός φέρνει
άμεση αξία 18 δισεκ. στην εθνική οικονομία, 30 δισεκ. έμμεση και συνολικά
συνεισφέρει κατά 48 δισεκ στο ΑΕΠ.



«Ο τουρισμός αποτελεί βασικό πυλώνα της εθνικής μας
οικονομίας. Η αξία που παράγει διαχέεται στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.
Δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, ενισχύει την περιφερειακή ανάπτυξη, δυναμώνει
τις επιχειρήσεις, δίνει ώθηση στις τοπικές κοινωνίες. Ο ΣΕΤΕ επιδιώκει μέσα από
την καμπάνια να αποτυπώσει με τον πιο άμεσο τρόπο αυτή ακριβώς την πολύτιμη
διάσταση. Η αξία που παράγει ο τουρισμός μας αφορά όλους» τόνισε με αφορμή την
έναρξη της καμπάνιας, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος.



Ουσιαστικά όπως αναφέρουν παράγοντες των κλάδων ποτών και
τροφίμων στο Reporter.gr ο τουρισμός καθιστά τα Ελληνικά προϊόντα στο ξένο
κοινό γνωστά χωρίς να απαιτηθεί μεγάλη δαπάνη σε διαφημιστική καμπάνια. Ο ι
επισκέπτες άλλωστε έρχονται εδώ τα γεύονται και στη συνέχεια, με «προίκα την
ανάμνηση» τα αναζητούν στο εξωτερικό.



Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Ελληνικού κρασιού.
Έτσι, σύμφωνα με την Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων
(ΚΕΟΣΟΕ), οι ελληνικές εξαγωγές οίνων προς χώρες της Ε.Ε. παρουσιάζουν ασθενική
ανάπτυξη της τάξης του 0,47% (52.592.841 € /2016 -
52.841.750 €/2017), ενώ αύξηση της τάξης του 11,10% καταγράφεται σε
σχέση με το μέσο όρο 5ετίας.



Βελτιωμένη παρουσιάζεται και η μεταβολή της μέσης τιμής πώλησης των ελληνικών οίνων προς τις χώρες
της Ε.Ε. κατά + 2,91% (2,07 €/kg /2016
– 2,13 €/kg /2017.



Επίσης αύξηση της τάξης του 7,21% κατέγραψαν σε ποσότητα οι
εξαγωγές προς Τρίτες Χώρες, (4.837
tn/2016 – 5.186 tn/2017), ενώ αύξηση καταγράφεται κατά
13,40% σε σχέση και με το μέσο όρο της προηγούμενης 5 ετίας.





Αντίστοιχα σε επίπεδο αξίας τα μεγέθη κινούνται με καλύτερο
ρυθμό απόδοσης, αφού η αύξηση των εξαγωγών σε αξία προς Τρίτες Χώρες ανέρχεται
σε 14,04% (21.124.599 €/2016 – 24.090.923 €/2017).



Η σύγκριση του εξαγωγικού μεγέθους της αξίας το 2017 σε σχέση με το μέσο όρο 5 ετίας
(2012 – 2016) αποδεικνύει μια δυναμική του ελληνικού κρασιού στις αγορές των
Τρίτων Χωρών, αφού καταγράφεται αύξηση κατά 32,26%, επιβεβαιώνοντας ότι οι
αγορές των Τρίτων Χωρών αυξάνονται με τριπλάσιο ρυθμό από τις αντίστοιχες
ευρωπαϊκές, γεγονός που χαρακτηρίζει και τις υπόλοιπες οινοπαραγωγές χώρες της
Ε.Ε.



Να σημειωθεί ότι και
η κατανάλωση οίνου παρουσιάζει όμοια χαρακτηριστικά, με την Ευρώπη να δείχνει
πτωτικά σημάδια λόγω κορεσμού και τις Τρίτες Χώρες να αυξάνουν την (χαμηλή)
κατανάλωση τους, με ηγέτιδα χώρας τις Η.Π.Α.



Την ίδια ενθαρρυντική εικόνα παρουσιάζει και η εξέλιξη της
μέσης τιμής μονάδος, ανά εξαγόμενο κιλό
οίνου. Το 2017 παρουσιάζει αύξηση κατά
6,38% (4,35 €/kg/2016 – 4,65€/kg/2017), ενώ η αύξηση της μέσης τιμής
μονάδος σε σχέση με την προηγούμενη
5ετία ανέρχεται σε 9,77%.



Μοχλός ανάπτυξης ο τουρισμός για τα αποστάγματα



Αντίστοιχα και ο κλάδος των αποσταγμάτων έχει μεγάλο σύμμαχο
τον τουρισμό, που κατά τα 2/3 παράγει προϊόντα για εξαγωγές. Σύμφωνα με
παράγοντες του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών ο
τουρισμός είναι το καλύτερο εργαλείο για την ανάδειξη του Ελληνικού
αποστάγματος. Ωστόσο απαιτείται να είναι επώνυμο και να ξεφύγει από τη λογική
του «χύμα» για να έχει τύχη στις διεθνείς αγορές αλλά και να τονώσει την
εγχώρια προστιθέμενη αξία. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Νίκο Καλογιάννη η
συνολική προστιθέμενη αξία του κλάδου ξεπερνά το 1 δισεκ. ευρώ. Μάλιστα ο
κλάδος έχει μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις κατά 80% στην περιφέρεια. Το τσίπουρο και το ούζο
χαρακτηρίζουν την Ελλάδα, είναι χαρακτηρίζουν την Ελληνική παραγωγή.



Αναφερόμενος στο θέμα της φορολόγησης είπε ότι αν ληφθεί
υπόψη ότι το εισόδημα η Ελλάδα πληρώνει τον
υψηλότερο φόρο. «Για μια χώρα με τουρισμό είναι επίσης άδικο σε σχέση με
ανταγωνιστές να έχουμε υψηλότερο φόρους (5-6 φορές με τη Βουλγαρία, την Ιταλία,
τη Μάλτα, την Ισπανία, την Κύπρο). «Επιτρέπουμε έτσι τις όμορες χώρες να μας
φέρνουν διεθνή προϊόντα και να μας ανταγωνίζονται αλλά και το κράτος να χάνει
έσοδα», έχει αναφέρει και τονίζει ότι «το θέμα της λαθρεμπορίας είναι μεγάλο.
Υπάρχουν επιτυχίες. Αλλά το να πιάσουμε κάποιους δε λύνεται το πρόβλημα. Με
κάλυμμα το τσίπουρο των διημέρων έρχονται μεγάλες ποσότητες αλκοόλης από τα
Σκόπια και τη Βουλγαρία που έχουν καταστρέψει την Ελληνική παραγωγή.»

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.