http://www.enikonomia.gr/start-up/129001,exi-stous-deka-diethneis-trapezikous-organismous-anoichtoi-se-syn.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_129001_0667ea6b26-9be7daa846e512aa.jpg Έξι στους δέκα διεθνείς τραπεζικούς οργανισμούς είναι ανοιχτοί σε συνεργασίες με εταιρείες που προσφέρουν τεχνολογικές υπηρεσίες για το χρηματοπιστωτικό τομέα 12/5/2016 2:10:57 PM

Έξι στους δέκα διεθνείς τραπεζικούς οργανισμούς ανοιχτοί σε συνεργασίες με fintech startup

Έξι στους δέκα διεθνείς τραπεζικούς οργανισμούς ανοιχτοί σε συνεργασίες με fintech startup

Έξι στους δέκα διεθνείς τραπεζικούς οργανισμούς είναι ανοιχτοί σε συνεργασίες με εταιρείες που προσφέρουν τεχνολογικές υπηρεσίες για το χρηματοπιστωτικό τομέα (εταιρείες fintech), μία στις τρεις τράπεζες (34%) είναι ανοιχτή σε σύμπραξη με μία εταιρεία fintech και μία στις τέσσερις (25%) θα σκεφτόταν το ενδεχόμενο απόκτησης μίας τέτοιας εταιρείας, σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε η IDC Financial Insights με την υποστήριξη της SAP.

Το e-book της IDC «The Future-Proof Digital Bank» πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εκπροσώπων 256 οργανισμών καταναλωτικής και εταιρικής τραπεζικής σε 24 χώρες, σχετικά με τη θέση τους ως προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ενώ η σχέση μεταξύ τραπεζών και εταιρειών fintech βελτιώνεται, οι τράπεζες χρειάζεται να κάνουν ακόμη περισσότερα για να ενσωματώσουν τα σημαντικά ευρήματα των εταιρειών fintech ώστε να επιτύχουν τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό. Παρ' όλο που οι περισσότερες τράπεζες δηλώνουν με ευκολία ότι έχουν επιτύχει ψηφιακή επάρκεια, η έρευνα διαπίστωσε ότι οι περισσότερες πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι μάλλον μικρές «νησίδες καινοτομίας», ενώ την ίδια στιγμή ο μετασχηματισμός σε όλη την έκταση της επιχείρησης παραμένει σπάνιος.

«Η σχέση μεταξύ τραπεζών και startups είναι ενδιαφέρουσα και λεπτή», δήλωσε ο Rob Hetherington, Global Head of Financial Services, SAP. «Οι τράπεζες είναι στη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού, ψάχνοντας για τρόπους που θα επισπεύσουν τη διάθεση αντίστοιχων υπηρεσιών στην αγορά και θα παρέχουν νέα αξία ή υπηρεσίες στους πελάτες τους. Οι εταιρείες startup από την άλλη είναι ευκίνητες, ευέλικτες και πελατοκεντρικές, ωστόσο τους λείπει σε μεγάλο βαθμό η γνώση του ρυθμιστικού πλαισίου και η εμπιστοσύνη των πελατών που κατέχουν οι διεθνείς τράπεζες. Και οι δύο έχουν κάτι που θέλει ο άλλος, και αναμένω ότι θα γίνουμε μάρτυρες μίας συχνότερης συνεργασίας, ενσωμάτωσης και - σε ορισμένες περιπτώσεις - εξαγοράς τον επόμενο χρόνο».

Άλλα βασικά ευρήματα της έρευνας:

* Η Β. Αμερική θέτει στο επίκεντρο τον ψηφιακό μετασχηματισμό ως ένα καταλυτικό μέσο για τις επιχειρηματικές διεργασίες, αφού το 40% των τραπεζών της Β. Αμερικής επενδύουν περισσότερο από το ένα τέταρτο του προϋπολογισμού τους για τεχνολογίες πληροφορικής σε πρωτοβουλίες ψηφιακού μετασχηματισμού και το 20% εντάσσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην εταιρική τους στρατηγική.

* Στην περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (EMEA), οι επενδύσεις εστιάζουν κυρίως στον πελάτη, αφού το 57% των τραπεζών αυτής της γεωγραφικής περιοχής επικαλούνται τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη ως το βασικό αποτέλεσμα που αναμένουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό και το 44% των σχετικών πρωτοβουλιών εστιάζονται στον τομέα εξυπηρέτησης. Λιγότερο από το 25% των τραπεζών της περιοχής ΕΜΕΑ διαθέτουν μία στρατηγική προσέγγιση ολοκληρωμένου ψηφιακού μετασχηματισμού σε όλη την έκταση του οργανισμού τους.

* Οι τράπεζες της Λατινικής Αμερικής τείνουν να υλοποιούν μεμονωμένες πρωτοβουλίες. 25% των πρωτοβουλιών ψηφιακού μετασχηματισμού εστιάζει σε λειτουργίες back office (4% υψηλότερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο), ενώ την ίδια στιγμή 42% των αντίστοιχων πρωτοβουλιών αφορούν στην εξυπηρέτηση πελατών.

* Οι τράπεζες στην περιοχή του Ειρηνικού, προχωρούν προς μία προχωρημένη στρατηγική προσέγγιση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, με το 29% από αυτές να έχουν εφαρμόσει στρατηγικές που αφορούν όλη την έκταση του οργανισμού τους, σε ελαφρώς υψηλότερο ποσοστό από το 28% του παγκόσμιου μέσου όρου. Ωστόσο, λιγότερη έμφαση δίνεται στη βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή σε αυτό το γεωγραφικό τομέα, αφού μόνο το 41% θεωρεί κάτι τέτοιο προτεραιότητα, σε σχέση με το 50% του παγκόσμιου μέσου όρου.


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ