Quantcast
Την ελεύθερη διέλευση των ανέργων και των ΑμεΑ στην Εγνατία Οδό προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ - enikonomia.gr
share

Την ελεύθερη διέλευση των ανέργων και των ΑμεΑ στην Εγνατία Οδό προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ

δημοσιεύτηκε:

Την ελεύθερη διέλευση των ανέργων και των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην Εγνατία Οδό προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ στο πλαίσιο της υπό κατάρτιση σύμβασης παραχώρησης, η οποία θα «δεσμεύει» τον επενδυτή που θα αναλάβει τη διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου όταν ολοκληρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός.

Τα παραπάνω δήλωσε ο πρόεδρος του Ταμείου, ‘Αρης Ξενόφος, ο οποίος συναντάται με τους θεσμούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης που θα οριστικοποιηθεί στο αμέσως προσεχές διάστημα θα έχει ειδικές προβλέψεις υπέρ των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων. Μάλιστα, πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ είναι η ελεύθερη διέλευση να μην αφορά μόνο στους ανέργους και ΑμεΑ που είναι κάτοικοι των περιοχών της Βόρειας Ελλάδας από τις οποίες διέρχεται η Εγνατία Οδός, αλλά όλων των πολιτών που ανήκουν σε ειδικές ομάδες. Επιπλέον, το ΤΑΙΠΕΔ θα προβλέπει στην σύμβαση παραχώρησης την υποχρέωση του ιδιώτη παραχωρησιούχου να κατασκευάσει το τμήμα της ΠΑΘΕ «Χαλάστρα- Πολύκαστρο».

Πρόκειται για 44,2 χιλιόμετρα αυτού του τμήματος στα οποία υπάρχει μόνο μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και δεν υφίστανται διαχωριστική νησίδα και κιγκλιδώματα από τις δύο άκρες του οδοστρώματος. Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών για την ασφαλή διέλευση των πολιτών από την Εγνατία Οδό, καθώς σε αυτό το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου σημειώνονται συχνά μετωπικές συγκρούσεις και δυστυχώς θανατηφόρα τροχαία.

Για το θέμα των διοδίων, ο κ. Ξενόφος ανέφερε πως το Ταμείο στηρίζει απόλυτα το αναλογικό σύστημα, καθώς είναι και κοινωνικά δίκαιο και επιχειρηματικά σωστό. Υπάρχει, πρόσθεσε, δυσκολία με τους δυο διαγωνισμούς (του ΤΑΙΠΕΔ για επέκταση της σύμβασης και του υπουργείου για αναλογικά διόδια), γεγονός που προκάλεσε δυσκολία στον διαγωνισμό του Ταμείου. «Είμαστε σε μία προσέγγιση», είπε, «ώστε να υπάρξει ένα αναλογικό σύστημα που να είναι συμβατό με οποιοδήποτε άλλο αναλογικό σύστημα. Εμείς δεν θα είχαμε καμία αντίρρηση για το αναλογικό σύστημα εάν είχε προηγηθεί του διαγωνισμού μας ή εάν γινόταν μετά. Να εφαρμοστεί η αναλογικότητα στα διόδια με την τεχνική που θα επιλέξει ο επενδυτής».

Για τα περιφερειακά λιμάνια, ο κ. Ξενόφος ανέφερε ότι το Ταμείο είναι σε πλήρη σύμπνοια με την πολιτική πλευρά για την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων (όχι καθολική παραχώρηση, ούτε πώληση) των λιμένων, αλλά και τη δημιουργία ενός πλαισίου ανταποδοτικότητας. Πρόσθεσε δε, ότι στα δέκα περιφερειακά λιμάνια προτεραιότητα αποτελούν η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα, η Ηγουμενίτσα και η Κέρκυρα.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.