Quantcast
Σχοινάς: Η ΕΕ θα δώσει πειστικές λύσεις για την ανάπτυξη του λιανικού εμπορίου - enikonomia.gr
share

Σχοινάς: Η ΕΕ θα δώσει πειστικές λύσεις για την ανάπτυξη του λιανικού εμπορίου

δημοσιεύτηκε:

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα δώσει πειστικές λύσεις στις νέες τεχνολογίες που θα αλλάξουν το μέλλον του εμπορίου, υπογράμμισε, μιλώντας απόψε στο 1ο Συνέδριο “Future of Retail” της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς.

«Η Ευρώπη δεν επιδιώκει υπερβολικές και άχρηστες ρυθμίσεις, δεν θα επιτρέψει όμως και φραγμούς ή γραφειοκρατικά εμπόδια που φρενάρουν την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών και προϊόντων», τόνισε, πρόσθεσε: «Ο ευρωπαϊκός τρόπος ζωής δεν είναι μπουλντόζα που ισοπεδώνει την διαφορετικότητα, αλλά καθρέφτης και σύστημα των κοινών μας αξιών που πρέπει να διατηρήσουμε».

Αναφερόμενος ειδικότερα στο λιανικό εμπόριο, ο κ. Σχοινάς είπε πως «το ζητούμενο είναι η μετάβαση από το παραδοσιακό στο σύγχρονο εμπόριο και πιο συγκεκριμένα στο νέο κύμα ψηφιακής παγκοσμιοποίησης και καινοτομίας σε συνθήκες πράσινης οικονομίας, ψηφιακού μετασχηματισμού και κοινωνικής αλλαγής […] Ανατέλλει όμως μια νέα εποχή, αν δεν έχει ήδη έλθει στη ζωή μας. Οι ρυθμοί αλλαγής είναι καταιγιστικοί. Όποιος είναι έτοιμος θα κερδίσει», εκτίμησε ο κ. Σχοινάς και τόνισε.

«Η ψηφιοποίηση έχει ριζικά αλλάξει τα δεδομένα. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας, και έχει αλλάξει με καθοριστικό τρόπο τις συνήθειες των καταναλωτών. Oι τάσεις αυτές αποτελούν τεράστιες προκλήσεις, ευκαιρίες αλλά και κινδύνους ταυτόχρονα. Το ζητούμενο είναι λοιπόν η ελαχιστοποίηση του ρίσκου και ο πολλαπλασιασμός των ευκαιριών». 

Το εμπόριο χρειάζεται ευνοϊκό ρυθμιστικό περιβάλλον


Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Επιτροπής απαιτείται ένα κατάλληλο εκσυγχρονισμένο ρυθμιστικό πλαίσιο για κάθε μορφή εμπορίου, τόσο για το παραδοσιακό λιανεμπόριο όσο και για εμπόριο μέσω διαδικτύου.

«Τον Απρίλιο του 2018, η Επιτροπή δημοσίευσε ανακοίνωση στην οποία προσδιορίζει τις βέλτιστες πρακτικές για τη στήριξη των μεταρρυθμίσεων των κρατών μελών, με στόχο ένα λιγότερο περιοριστικό ρυθμιστικό περιβάλλον.

Η Επιτροπή έχει επίσης αναπτύξει ένα δείκτη για τους περιορισμούς στο εμπόριο, (Retail Restrictiveness Indicator) που αξιολογεί τις προσπάθειες των κρατών μελών στη μείωση των εμπορικών περιορισμών», είπε ο κ. Σχοινάς και τόνισε, λέγοντας πως η Ευρώπη δεν επιδιώκει υπερβολικές και άχρηστες ρυθμίσεις, δεν θα επιτρέψει όμως και φραγμούς ή γραφειοκρατικά εμπόδια που φρενάρουν την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών και προϊόντων.

Νέα εργαλεία για την στήριξη του εμπορίου

Στη συνέχεια ο κ. Σχοινάς, αναφέρθηκε στα «σοβαρά» εμπόδια που υψώνουν φραγμούς στην ανάπτυξη του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου και στις προσπάθειες της Ε.Ε. να ξεπεραστούν. Εμπόδια όπως ο αδικαιολόγητος γεωγραφικός αποκλεισμός.

«Μόνο το 15% των καταναλωτών και λιγότερο από το 10% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ε.Ε. κάνουν χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό οδηγεί σε λιγότερες επιλογές, υψηλότερες τιμές και λιγότερες ευκαιρίες ανάπτυξης. Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν οι μισές απόπειρες διασυνοριακών αγορών των καταναλωτών στην Ε.Ε. αποτυγχάνουν. Επιπλέον, έρευνα στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, δείχνει ότι το 12% των λιανοπωλητών αναφέρουν ότι οι κάθετες συμβατικές εμπορικές συμφωνίες, τους περιορίζουν την πώληση διασυνοριακών προϊόντων», είπε ο κ. Σχοινάς.

«Οι νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες κατά του αδικαιολόγητου Geoblocking που τέθηκαν σε εφαρμογή το 2018, παράλληλα με τη διασφάλιση της προσιτής αποστολής και παράδοσης προϊόντων διασυνοριακά, η εναρμόνιση των κανόνων για τις ψηφιακές συμβάσεις, η απλούστευση των πληρωμών στο ΦΠΑ και η θέσπιση κοινών κανόνων για την προστασία των δεδομένων, δημιούργησαν ένα νέο πλαίσιο, όπου οι έμποροι λιανικής πώλησης και οι εταιρείες στη νέα ψηφιακή εποχή μπορούν να αναπτυχθούν.

Ο κανονισμός ‘Πλατφόρμα για τις Επιχειρήσεις’, ο οποίος θα τεθεί σε εφαρμογή από τον Ιούλιο φέτος, αποσκοπεί στην αντιμετώπιση ορισμένων αθέμιτων πρακτικών από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τις μηχανές αναζήτησης, ώστε να διαμορφωθεί ένα πιο προβλέψιμο και διαφανές περιβάλλον συναλλαγών για τους επιχειρηματίες στο διαδίκτυο».

Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ-ΜΠΕ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.