http://www.enikonomia.gr/timeliness/57844,Meiw8hkan-kata-1522-ta-daneia-ellhnikwn-trapezwn-pros-th-naytilia.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_8f5d213dd5a8a1897dfcaf4f79341a6e.jpg Ο δανεισμός των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων από τις ελληνικές τράπεζες εμφανίζεται μειωμένος κατά 15,22%, στα τέλη του 2015, σε σχέση με το προηγούμενο... 4/28/2016 12:05:00 PM

Μειώθηκαν κατά 15,22% τα δάνεια ελληνικών τραπεζών προς τη ναυτιλία

Μειώθηκαν κατά 15,22% τα δάνεια ελληνικών τραπεζών προς τη ναυτιλία

Ο δανεισμός των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων από τις ελληνικές τράπεζες εμφανίζεται μειωμένος κατά 15,22%, στα τέλη του 2015, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ο συνολικός δανεισμός των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων από ελληνικές και ξένες τράπεζες διαμορφώθηκε στα 62,711 δισ. δολάρια, μειωμένος κατά 2,04% από το προηγούμενο έτος, ενώ εξ αυτών τα 9,172 δισ. δολ. έχουν χορηγηθεί από ελληνικές τράπεζες.

Αυτό προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων των τραπεζών, στην οποία προέβη η Petrofin Bank Research.

Η αναδιάρθρωση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος και η συγκέντρωσή του γύρω από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες τα προηγούμενα χρόνια είχε ως αποτέλεσμα αρχικά την αύξηση των χαρτοφυλακίων των μεγάλων ελληνικών τραπεζών και εσχάτως τη συρρίκνωσή τους, καθώς συνεχίζεται η διαδικασία απομόχλευσης των ισολογισμών τους. Ομως το 2014 οι χορηγήσεις των ελληνικών τραπεζών είχαν, έστω και οριακά, αυξηθεί.

Σήμερα, σύμφωνα με την Καθημερινή, το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο δανείων προς την ελληνόκτητο ναυτιλία εξακολουθεί να εμφανίζει η Τράπεζα Πειραιώς (3 δισ., χωρίς αυτά προς την ακτοπλοΐα), η οποία καταλαμβάνει την 4η θέση στο σύνολο ελληνικών και ξένων τραπεζών, και ακολουθούν η Εθνική Τράπεζα στην 5η θέση (2,640 δισ.), η Alpha Bank στην 13η (2,1 δισ.), η Eurobank στην 20ή (1,196 δισ.) και η Aegean Baltic στην 30ή (237 εκατ.).

Η μεγαλύτερη σε χαρτοφυλάκιο δανείστρια τράπεζα δεν είναι, όμως, όπως τα προηγούμενα έτη, η RBS, αλλά η Credit Suisse. Σημειώνεται πως τα στοιχεία αυτά αφορούν τόσο τα υπόλοιπα των δανείων όσο και τις εγκεκριμένες αλλά μη εκταμιευμένες, τουλάχιστον έως τα τέλη του 2015, πιστώσεις.

Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί πως οι 10 μεγαλύτερες σε πιστώσεις προ τους Ελληνες εφοπλιστές τράπεζες, ελληνικές και ξένες, καλύπτουν το 53,43% του συνολικού τραπεζικού δανεισμού, ενώ οι ευρωπαϊκές τράπεζες κατέχουν μερίδιο 81,36%. Για πρώτη φορά στο Top 10 των χρηματοδοτών της ελληνικής ναυτιλίας εμφανίζεται κινεζική τράπεζα, και μάλιστα στην 8η θέση. Πρόκειται για την China Exim, με χαρτοφυλάκιο ύψους 2,3 δισ. δολ.

Το χαρτοφυλάκιο χορηγήσεων των ασιατικών τραπεζών είναι αυξημένο εν γένει, ενώ και ορισμένες δυτικές τράπεζες έχουν αυξήσει την έκθεσή τους στην ελληνόκτητo ναυτιλία. Συγκεκριμένα, τα δανειακά τους χαρτοφυλάκια προς ελληνόκτητες ναυτιλιακές ενίσχυσαν το 2015, μεταξύ άλλων, και σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, η Citibank (+37,5%), η Unicredit (+14,43%), η BNP Paribas (+13,55%), η ABN Amro (+8,67%), αλλά και η DNB, η Credit Suisse και η ING, και από την Ασία οι China Exim και CDM.

Παρά τη συρρίκνωση του δανεισμού που καταγράφουν τα παραπάνω στοιχεία, με το υπόλοιπο όλων των τραπεζικών δανείων προς την ελληνική ναυτιλία να έχει σημειώσει σημαντική υποχώρηση την τελευταία πενταετία, οι Ελληνες πλοιοκτήτες πρωταγωνίστησαν το 2015 και εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στη δευτερογενή αγορά, με σημαντικότατες αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, όπως και στις νέες ναυπηγήσεις. Χρηματοδότησαν, μάλιστα, όπως αναφέρουν οι ειδικοί, τις επενδύσεις τους αυτές τόσο με ίδια κεφάλαια όσο και με τραπεζικό δανεισμό, αλλά και σε συνεργασία με αμερικανικά και άλλα private equity funds.



Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ