http://www.enikonomia.gr/tourism/181847,i-ellada-apotelei-no1-touristiko-proorismo-gia-tous-roumanous.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_181847_8991743fea-a03b1526c3f29c70.jpg Τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα αποτελεί Νο1 τουριστικό προορισμό για τους Ρουμάνους. Την ίδια ώρα σημειώνονται αυξήσεις των προκρατήσεων που ξεπερνούν το 25%... 3/2/2018 1:17:46 PM

Η Ελλάδα αποτελεί Νο1 τουριστικό προορισμό για τους Ρουμάνους

Η Ελλάδα αποτελεί Νο1 τουριστικό προορισμό για τους Ρουμάνους

Τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα αποτελεί Νο1 τουριστικό προορισμό για τους Ρουμάνους. Την ίδια ώρα σημειώνονται αυξήσεις των προκρατήσεων που ξεπερνούν το 25% και φτάνουν μέχρι 35%, σύμφωνα με όσα επισημαίνει ο Προϊστάμενος του Γραφείου ΕΟΤ Ρουμανίας, Γεώργιος Σταφυλάκης, με βάση τα στοιχεία που προέκυψαν από τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Βουκουρέστι, που πραγματοποιήθηκε το Φεβρουάριο.

Ο κ. Σταφυλάκης μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τους λόγους που οι Ρουμάνοι επιλέγουν την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό και για τους δεσμούς που συνδέουν τους δύο λαούς. Πολλοί εξ αυτών βλέπουν την χώρα μας ως δεύτερη πατρίδα, την οποία επισκέπτονται σε μεγάλο ποσοστό οδικώς. Για το λόγο αυτό, η Χαλκιδική, η Θεσσαλονίκη και η Κατερίνη παραμένουν ψηλά στις προτιμήσεις τους, όπως και η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Κύριε Σταφυλάκη, με βάση τα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας, πώς προβλέπεται να κινηθεί ο τουρισμός φέτος από τη Ρουμανία προς την Ελλάδα;

Ο εισερχόμενος τουρισμός από Ρουμανία παρουσίασε μια πολύ εντυπωσιακή αύξηση το 2016 που έφτασε σχεδόν στο 90% και ξεπέρασε το 1 εκατ. τουρίστες, ενώ το 2017 η άνοδος συνεχίστηκε με ένα επιπλέον 15% τουλάχιστον, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι σε σύγκριση με τις άλλες βαλκανικές χώρες, οι Ρουμάνοι πραγματοποιούν τη μεγαλύτερη μέση δαπάνη σε κάθε έναν από τους κύριους προορισμούς τους στην Ελλάδα.

Οι ενδείξεις που έχουμε για το 2018 συνθέτουν μια ακόμα πιο αισιόδοξη εικόνα. Οι προκρατήσεις (early bookings) σημείωσαν αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά κατά 20-25% ενώ οι ανακοινώσεις από tour operators και οι πληροφορίες που συγκεντρώσαμε για τα στοιχεία των κρατήσεων αμέσως μετά τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού TTR (Romexpo) στο Βουκουρέστι, δείχνουν οτι η αυξητική τάση ενισχύθηκε και έφτασε στο 30-35%. Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι ο Νο1 τουριστικός προορισμός για τους Ρουμάνους, με διαφορά.

Είστε ευχαριστημένος από την ελληνική παρουσία στην πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού TTR (Romexpo) στο Βουκουρέστι;

Πιστεύω οτι είχαμε μια δυναμική και αξιοπρόσεκτη παρουσία στη Διεθνή Έκθεση τουρισμού της Ρουμανίας. Είχαμε ένα καλαίσθητο και πολύ ζωντανό περίπτερο με επτά συνεκθέτες (Περιφέρειες και φορείς τουρισμού της χώρας), δύο πολύ επιτυχημένες εκδηλώσεις με ελληνική μουσική και χορό που λειτούργησαν ως ισχυρότατος πόλος έλξης για το κοινό, μας επισκέφθηκαν σημαίνουσες προσωπικότητες του τουριστικού τομέα της Ρουμανίας, όπως ο νέος Υπουργός Τουρισμού της Ρουμανίας Bogdan Gheorghe Trif, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρουμανίας Calin Ile, ο νέος Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουριστικών Πρακτόρων της Ρουμανίας Nicolae Demetriade

size="3" face="Courier New"> και ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουριστικών Πρακτόρων Βουκουρεστίου Dan Goicea και άλλοι.

Επίσης είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε πολλές συναντήσεις τόσο με τουριστικούς πράκτορες όσο και με δημοσιογράφους. Μαζί με τον Πρόεδρο του ΕΟΤ Χαράλαμπο Καρίμαλη, που μας ενίσχυσε σημαντικά με την παρουσία του όλες τις ημέρες της έκθεσης, δώσαμε αρκετές συνεντεύξεις σε τηλεοπτικά δίκτυα και εξειδικευμένα τουριστικά έντυπα.

Αξίζει να αναφέρουμε οτι στο πλαίσιο της έκθεσης, το Γραφείο μας διοργάνωσε το "Greek Tourism Academy", ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο για τα στελέχη των τουριστικών γραφείων της Ρουμανίας, ενώ απονείμαμε και τιμητικά βραβεία σε κάποιες σημαντικές προσωπικότητες του τουριστικού κλάδου της Ρουμανίας, οι οποίοι με την πολύχρονη και σκληρή δουλειά τους ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του '90 συνέβαλαν τόσο στην ανάπτυξη του τουριστικού τομέα της Ρουμανίας όσο και στην καθιέρωση της Ελλάδας ως του κορυφαίου τουριστικού προορισμού για τους Ρουμάνους τουρίστες.

Ήταν, νομίζω, μια ολοκληρωμένη παρουσία τόσο από πλευράς εντυπώσεων αλλά και ουσιαστικής δουλειάς, νέων συνεργασιών και νέων πλάνων για μελλοντικά projects στον τομέα της τουριστικής προβολής.

Για ποιους λόγους οι Ρουμάνοι επιλέγουν την Ελλάδα;

Οι Ρουμάνοι επιλέγουν την Ελλάδα για όλα αυτά τα μοναδικά χαρακτηριστικά που συνθέτουν την τουριστική εμπειρία στη χώρα μας. Για τον ήλιο και τη θάλασσα, τη γαστρονομία, τον πολιτισμό, την κοινή θρησκευτική παράδοση (πάνω από 80% Χριστιανοί Ορθόδοξοι) και κυρίως αυτά τα μοναδικά στοιχεία της κουλτούρας μας, όπως τη φιλοξενία, την παρέα, το ελληνικό γλέντι κτλ.

Οι Ρουμάνοι επιλέγουν την Ελλάδα γιατί αισθάνονται ότι βρίσκονται σε ένα οικείο, ασφαλές και φιλόξενο τόπο. Την προτιμούν γιατί είναι η Ελλάδα. Γιατί μεταξύ των δύο λαών υπάρχουν δεσμοί που χρονολογούνται ακόμα από τα αρχαία χρόνια, γιατί υπάρχει μια μακραίωνη φιλία συνεργασία και πολιτιστική συγγένεια. Όπως μου είπε πρόσφατα ένας από τους πολλούς σημαντικούς Έλληνες που ζουν στη Ρουμανία και τη θεωρούν δεύτερη πατρίδα τους, «οι Ρουμάνοι είναι αδελφός λαός». Στην Ελλάδα, δυστυχώς, ο μέσος Έλληνας δεν γνωρίζει αυτούς τους έντονους ιστορικούς δεσμούς, ούτε έχει ενημέρωση για τη σύγχρονη Ρουμανία και το ρουμάνικο λαό.

Θεωρώ ότι πρέπει να ανταποδίδουμε αυτή την αγάπη και προτίμηση που δείχνουν στην χώρα μας, με το να τους προσφέρουμε ένα υψηλό επίπεδο τουριστικών υπηρεσιών και φιλοξενίας.

Ποια μέρη επισκέπτονται περισσότερο;

Οι Ρουμάνοι πλέον επισκέπτονται όλους τους φημισμένους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς τόσο μέσα από οργανωμένα ταξίδια και "πακέτα" διακοπών αλλά και ως ανεξάρτητοι ταξιδιώτες. Ένα σημαντικό ποσοστό από αυτούς έρχονται οδικώς λόγω της γεωγραφικής εγγύτητας των δύο χωρών αλλά και ένα σημαντικό και αυξανόμενο ποσοστό μας επισκέπτεται αεροπορικώς και με πτήσεις τσάρτερ. Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί είναι η Κεντρική Μακεδονία (Χαλκιδική, Κατερίνη, Θεσσαλονίκη), η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (Θάσος), τα Ιόνια Νησιά, η Εύβοια, ο Βόλος, η Πάργα και φυσικά κάποιοι κλασικοί προορισμοί, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κως, η Κρήτη, η Ρόδος κτλ.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι, φέτος, για πρώτη φορά εγκαινιάζονται νέες αεροπορικές συνδέσεις με πτήσεις τσάρτερ Βουκουρέστι-Καλαμάτα καθώς και με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, Σάμο και Λέσβο.

Τι χρειάζεται να γίνει ακόμη για να αυξηθεί το ρεύμα των Ρουμάνων τουριστών προς τη χώρα μας;

Η Ρουμανία έχει μια δυναμική οικονομία που βελτιώνεται συνεχώς και αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη αγορά για τον ελληνικό τουρισμό. Η ρουμάνικη οικονομία μεγενθύνεται και μαζί με αυτήν και η κατανάλωση.

Παρουσιάζει αρκετά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, κυρίως τα τελευταία 3 χρόνια (2015, 2016,2017). Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο και για τις προοπτικές του εξερχόμενου τουρισμού είναι η αύξηση της κατανάλωσης κυρίως από το 2016 και μετά καθώς και η σημαντική αύξηση του μέσου μεικτού μισθού (720 € το 2017 από 626 € το 2016).

Ο εξερχόμενος τουρισμός φτάνει σχεδόν τα 5 εκατομμύρια ετησίως και η Ελλάδα ως πρώτος προορισμός, προσελκύει ένα σημαντικό μέρος του συνολικού τουριστικού ρεύματος. Υπάρχουν περιθώρια να αυξήσουμε αυτό το μερίδιο, ακολουθώντας μια ορθολογική και τεκμηριωμένη στρατηγική, που αξιοποιεί τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα αλλά και βελτιώνοντας συνεχώς το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Το Γραφείο ΕΟΤ Ρουμανίας προσαρμόζει και εφαρμόζει την κεντρική στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, που εστιάζει στην επέκταση της "κλασικής"

size="3" face="Courier New"> τουριστικής περιόδου, στην ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού, στην ανάδειξη νέων προορισμών και νέων εμπειριών για κάθε εποχή. Η στρατηγική αυτή οπτικοποιείται μέσα από την βραβευμένη καμπάνια "Ελλάδα-Προορισμός 365 ημερών".

Η ανάλυση και εξειδίκευση αυτών των βασικών αξόνων από το Γραφείο μας υλοποιείται μέσα από ένα μείγμα ενεργειών προβολής που αφορούν σε γνωστούς και νέους τουριστικούς προορισμούς για το κλασικό μοντέλο ήλιος-θάλασσα, στην ενίσχυση της προβολής προϊόντων με προστιθέμενη αξία όπως ο τουρισμός πολυτελείας (Luxury) και ο τουρισμός M.I.C.E. (συνεδριακός τουρισμός και τουρισμός κινήτρων) τα οποία εξυπηρετούν και την στρατηγική της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, όπως επίσης και ο θρησκευτικός τουρισμός, οι γάμοι, τα προγράμματα για ηλικιωμένους και οι νέες εμπειρίες σε ήδη γνωστούς προορισμούς οι οποίες συνδέονται και με τον πλούτο του ελληνικού λαϊκού πολιτισμού (ήθη, έθιμα, γιορτές).

Πηγή Πληροφοριών: ΑΠΕ

Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ