Quantcast
Οι "μαϊμούδες" ξυπνούν την ευθύνη των εταιρειών - enikonomia.gr
share

Οι “μαϊμούδες” ξυπνούν την ευθύνη των εταιρειών

δημοσιεύτηκε:

Ολοένα και
περισσότερο το τελευταίο διάστημα οι επιχειρήσεις αρχίζουν
να συνειδητοποιούν ότι μια από τις
βασικές δράσεις ευθύνης που πρέπει
να υλοποιήσουν είναι η αντιμετώπιση
του λαθρεμπορίου και της διακίνησης προϊόντων “ μαϊμού”. Πέρα από την οικονομική πληγή για τις ίδιες, η λαθραία αγορά και η
κυριαρχία των fake προϊόντων
αποστερούν από τη αγορά εργασίας
θέσεις απασχόλησης αλλά και από την
πολιτεία φορολογικά έσοδα.
Επιπλέον δημιουργούνται απειλές
για τη δημόσια υγεία.


Στο πλαίσιο
αυτό πολλές επιχειρήσεις, ειδικά
όσες έχουν προϊόντα που υπάγονται
σε Καθεστώς Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης, στα προγράμματα εταιρικής
ευθύνης έχουν εντάξει τη δωρεά εξοπλισμού σε τελωνεία
και εκλεκτικές αρχές αλλά και τη στήριξη της λειτουργίας του Συντονιστικού Επιχειρησιακού Κέντρου ( ΣΕΚ) της ΑΑΔΕ, το οποίο
λειτουργεί ως συντονιστικό κέντρο μεταξύ των υπηρεσιών, για την
αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου προϊόντων
που υπόκεινται σε ΕΦΚ.


Λαίλαπα
το φαινόμενο



Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση στοιχεία του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ που έχει δώσει στη δημοσιότητα ο Οργανισμός
Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, το μέγεθος της παραποίησης –απομίμησης έχει λάβει
τεράστιες διαστάσεις.


Στην Ε.Ε οι ετήσιες απώλειες πωλήσεων έρχονται σε 58,9 δισ. ευρώ ενώ
οι συνολικές θέσεις εργασίας που
χάθηκαν φτάνουν στις 434.701. Οι απώλειες σε ευρώ ανά κάτοικο
υπολογίζονται σε 125 ετησίως στην Ελλάδα
και 116 ευρώ στην Ελλάδα.


Μάλιστα οι πέντε κλάδοι με τη μεγαλύτερη απώλεια πωλήσεων στην Ελλάδα
είναι:

-Τα
φάρμακα (10,5%) και απώλειες 490 εκατ. ευρώ

-Τα είδη
‘ένδυσης (12,8%) και απώλειες 394 εκατ. ευρώ

-Τα καλλυντικά (16,8%) και απώλειες 195
εκατ. ευρώ

-Τα έξυπνα τηλέφωνα (16,9%) και απώλειες 90 εκατ. ευρώ

-Τα κρασιά και τα αλκοολούχα ποτά (10,7%) με απώλειες 50 εκατ. ευρώ

Πηγή Πληροφοριών: Εφημερίδα των Συντακτών














share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.