http://www.enikonomia.gr/timeliness/144936,kretsos-echengyo-kai-oplo-kata-ton-ekviasmon-to-mitroo-diadiktyak.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_144936_a6047e550d-a881aa1bc1497003.jpg Eχέγγυο για όλους τους φορείς του Δημοσίου, ΔΕΚΟ, τράπεζες, Επιμελητήρια, Περιφέρειες, τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, προκειμένου να εξαλειφθούν φαινόμενα εκβιασμών,... 3/14/2017 4:22:00 PM

Κρέτσος: Εχέγγυο και όπλο κατά των εκβιασμών το μητρώο διαδικτυακών ΜΜΕ

Κρέτσος: Εχέγγυο και όπλο κατά των εκβιασμών το μητρώο διαδικτυακών ΜΜΕ

Eχέγγυο για όλους τους φορείς του Δημοσίου, ΔΕΚΟ, τράπεζες, Επιμελητήρια, Περιφέρειες, τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, προκειμένου να εξαλειφθούν φαινόμενα εκβιασμών, αποτελεί το μητρώο online media, στο οποίο έχουν ήδη ενταχθεί όλα τα μεγάλα ενημερωτικά site, που διαθέτουν πλέον λογισμικό εντοπισμού λογοκλοπής, είπε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος μιλώντας στον ρ/σ «Στο Κόκκινο».

Το μητρώο online media θεσμοθετήθηκε τον Οκτώβριο του 2015, καθώς περιλαμβανόταν στον γνωστό «νόμο Παππά» για τις τηλεοπτικές άδειες, ανέφερε ο κ. Κρέτσος, σημειώνοντας ότι «η καθυστέρηση ήταν μεγάλη. Το διαδίκτυο έχει μία τεράστια δημοφιλία στην Ελλάδα και πλέον έχει υποκαταστήσει τα παραδοσιακά ΜΜΕ που εξακολουθούν να υποφέρουν από μία τεράστια κρίση εμπιστοσύνης ο κόσμος διψάει για ενημέρωση, δεν εμπιστεύεται τα παραδοσιακά ΜΜΕ και στρέφεται στο διαδίκτυο επομένως ήταν επιτακτική και η ανάγκη υπαγωγής του διαδικτύου σε ένα ευρύτερο ρυθμιστικό πλαίσιο».

Ουσιαστικά, «το μητρώο είναι ένα μέτρο καταστατικής αυτορύθμισης {...}ζητήσαμε ελάχιστες πληροφορίες όσον αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς, τον αριθμό των εργαζόμενων, τις σχέσεις εργασίας που υπάρχουν στις επιχειρήσεις του διαδικτύου που έχουν ΑΦΜ (όχι προσωπικά ιστολόγια και blog), προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια» συνέχισε ο κ.Κρέτσος, για να προσθέσει: «Για να επιτευχθεί αυτό, δόθηκαν κίνητρα όπως η πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση, η δυνατότητα διαπίστευσης των δημοσιογράφων του διαδικτύου, κάτι που δεν υπήρχε ως σήμερα, με ευθύνη και των συνδικαλιστικών οργάνων χιλιάδες εργαζόμενοι στο διαδίκτυο δεν είναι μέλη των σωματείων».

Ο κ. Κρέτσος χαρακτήρισε τη διαδικασία που καλείται να ακολουθήσει ο ενδιαφερόμενος «πάρα πολύ απλή, με είσοδο στο site που δημιούργησε η ΓΓΕΕ», σημειώνοντας: «τα στοιχεία που εισάγονται ταυτοποιούνται με τη συνδρομή της ΓΓΕΕ… Κύλησε ομαλότατα, με παρατάσεις λόγω της μεγάλης συμμετοχής δεν υπάρχει ούτε ένα από τα μεγάλα site που να μην έχει εγγραφεί».

Υποστήριξε ότι το μέτρο «είχε θετική υποδοχή από επιχειρήσεις, λειτουργούς και δημοσιογράφους του διαδικτύου», συμπληρώνοντας πως η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) μάλιστα εξέδωσε κώδικα δεοντολογίας για τα διαδικτυακά ΜΜΕ. «Είναι θετικό βήμα για να πάμε όλοι μαζί, κράτος, εργοδότες, εργαζόμενοι, συνδικάτα, σε μία κατάσταση αυτορύθμισης και ενίσχυσης της εισαγωγής ποιοτικών στοιχείων στον χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης» επισήμανε.

Εργαλείο προστασίας για όλο το Δημόσιο, τις τράπεζες, τους φορείς

«Το Μητρώο είναι μία καλή αφορμή για να ρυθμιστούν και πολύ σημαντικά επί μέρους θέματα, όπως της κρατικής διαφήμισης, αλλά και της βιωσιμότητας του περιφερειακού Τύπου» συνέχισε ο γγ Ενημέρωσης, τονίζοντας: «Υπάρχουν σε αυτή την κατεύθυνση πρωτοβουλίες του υπουργού κ. Παππά για την τήρηση της ποσόστωσης του 70%-30% υπέρ των περιφερειακών ΜΜΕ, ενώ είναι πιθανές και άλλες, για τη δημοσιοποίηση των διαφημιστικών δαπανών των πρώην ΔΕΚΟ, όπως θεσμοθετήθηκε προ μηνών για τις τράπεζες».

Με το Μητρώο, όπως σημείωσε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, αντιμετωπίζεται το θέμα της αξιοπιστίας των ΜΜΕ στο διαδίκτυο, καθώς μπορεί να «υπάρχουν σοβαρά θέματα στα παραδοσιακά ΜΜΕ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ένα διαδικτυακό Μέσο είναι εκ της φύσεώς του αξιόπιστο {...} είναι πιθανόν να πέσουμε σε άλλη, μεγαλύτερη παγίδα {...} υπάρχουν πολλά φαινόμενα ψευδών ειδήσεων στο χώρο του διαδικτύου, ενώ προ μηνών αποκαλύφθηκε και εγκληματική δράση, εκβιασμοί και "σκοτεινές" συναλλαγές στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης».

«Είναι ένα εχέγγυο για όλους τους φορείς του Δημοσίου, τις ΔΕΚΟ, τις τράπεζες, τα Επιμελητήρια, τις Περιφέρειες, όλους τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα,

{...} να χρησιμοποιηθεί το μητρώο προκειμένου να εξαλειφθούν φαινόμενα εκβιασμών, να μπουν πιο ποιοτικοί κανόνες λειτουργίας της ενημέρωσης στο διαδίκτυο, να δώσουμε στους πολίτες ένα πιο ουσιαστικό και καθαρό τοπίο στην ενημέρωση. Η ενημέρωση είναι δικαίωμα, όχι εμπόρευμα, είναι βασικός πυλώνας της Δημοκρατίας» εκτίμησε ο κ.Κρέτσος.

Λογισμικό εντοπισμού λογοκλοπής για τα μέλη

Στο μείζον θέμα της λογοκλοπής, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης Έργων και Λόγου (ΟΣΔΕΛ), ο τελευταίος διαθέτει στα μέλη του Μητρώου λογισμικό εντοπισμού φαινομένων λογοκλοπής, ώστε να καταλαβαίνει κάποιος ποιος τον κλέβει, συνέχισε ο ίδιος.

Αυτό λειτουργεί ως διαδικασία πειθάρχησης, προκειμένου να μην υπάρχουν φαινόμενα λογοκλοπής που σήμερα είναι πολύ έντονα και σημαίνουν απώλεια θέσεων εργασίας, αθέμιτο ανταγωνισμό, εύκολο πλουτισμό, μία σειρά από νοσηρά φαινόμενα.

Οι συλλογικοί φορείς θα διαμορφώσουν πλαίσιο λειτουργίας και όρους αποβολής μελών

Επί του παρόντος δεν υπάρχει κανονισμός λειτουργίας για τα μέλη του Μητρώου, ώστε να υπάρχει μηχανισμός αποβολής εγγεγραμμένων μελών. «Λειτουργεί ως προσπάθεια κινητοποίησης για τον εξορθολογισμό της κρατικής διαφήμισης και να μπουν εμμέσως κανόνες δεοντολογίας και ρύθμισης στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης» όπως είπε.

Είναι όμως πολύ πιθανό το επόμενο διάστημα, σε συνεργασία και με άμεσο διάλογο με τους εμπλεκόμενους συλλογικούς φορείς, να καταλήξουμε και σε έναν κανονισμό λειτουργίας. Για παράδειγμα εάν κάποιος εντοπιστεί ότι τον παραβιάζει να υπάρχει ενδεχόμενο αποβολής, επισήμανε και πρόσθεσε: Σήμερα δεν υπάρχει γιατί σκοπός είναι «αυτό τον κανονισμό να τον διαμορφώσουμε μόνο σε συνεργασία με τους συλλογικούς φορείς στο χώρο της ενημέρωσης».

Μεγάλο πρόβλημα με το διαδικτυακό στοίχημα

Τέλος, αναφερόμενος στο διαδικτυακό στοίχημα, ο κ. Κρέτσος είπε ότι «υπάρχει η βάσιμη υποψία ότι υπάρχουν στοιχηματικές {...} χωρίς καμία εταιρεία από πίσω. Λειτουργούν sites χωρίς να μπορούμε να εντοπίσουμε ποια είναι η εταιρεία που τα οργανώνει και ποιος κρύβεται πίσω από το domain και την ιστοσελίδα».



Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ