Quantcast
Εφ' όλης της ύλης συνέντευξη Γαβρόγλου στον Realfm 97,8: Τι είπε για το νέο σύστημα εισαγωγής, την ώρα έναρξης των μαθημάτων, τα Λατινικά και τα Θρησκευτικά - enikonomia.gr
share

Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη Γαβρόγλου στον Realfm 97,8: Τι είπε για το νέο σύστημα εισαγωγής, την ώρα έναρξης των μαθημάτων, τα Λατινικά και τα Θρησκευτικά

δημοσιεύτηκε:

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, βρέθηκε στο στούντιο του Realfm 97,8 και στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου.

Για την ενδεχόμενη έναρξη των μαθημάτων στις 9:00

“Εδώ και έξι μήνες υπάρχει μια επιστημονική επιτροπή που μελετά το θέμα. Πάρα πολλές φορές διαμορφώνουμε πολιτική ερήμην επιστημονικών αποτελεσμάτων. Η επιτροπή αποτελείται από γιατρούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, ειδικούς στα θέματα ύπνου της νεολαίας, αυτή την εβδομάδα ή την ερχόμενη εβδομάδα αναμένω το πόρισμα της επιτροπής, το οποίο θα συζητήσουμε με τους εκπαιδευτικούς για να δούμε τι αποφάσεις θα πάρουμε. Είναι ανοιχτό το θέμα. Θέλω να διαβεβαιώσω τους γονείς ότι στο δημοτικό εμείς πριν αρχίσει το μάθημα απασχολούμε τα παιδιά για 45 λεπτά για όσους πηγαίνουν νωρίς στις δουλειές τους. Το να τα απασχολούμε για πρόσθετα 45 λεπτά μπορεί να δημιουργήσει βέβαια παιδαγωγικά προβλήματα στα παιδιά, όχι στους γονείς, αλλά ξέρετε μόνο το 1/4 των παιδιών τρώει πρωινό πριν πάει στο σχολείο, που είναι πολύ κακό, πάνε στο σχολείο πολύ κουρασμένα. Θα μου πείτε θα αλλάξουν δραματικά τα πράγματα; Αυτοί που ξέρουν τα ζητήματα λένε ότι ο οργανισμός έχει έναν δικό του ρυθμό και θα το δούμε. Πάντως δεν έχουν παρθεί αποφάσεις, θα δημοσιοποιήσουμε το πόρισμα και θα δούμε. Μπορεί να παρθεί η απόφαση να μην είναι για όλες τις βαθμίδες, είναι μια πιθανότητα” είπε ο υπουργός.


Για το νέο εξεταστικό σύστημα

“Θα κάνουμε τις ανακοινώσεις την εβδομάδα που μας έρχεται. Θα τις νομοθετήσουμε στο τέλος του μήνα, δεν υπάρχουν δραματικές αλλαγές από την αρχιτεκτονική που είχαμε ανακοινώσει στις αρχές Σεπτεμβρίου. Όπως σε όλες τις μεταρρυθμίσεις το βασικό πρόβλημα είναι αν όλοι συμφωνούμε ποιο είναι το πρόβλημα. Και να συμφωνήσουμε μεταξύ μας ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι είμαστε μια χώρα χωρίς Γ Λυκείου; Προς τέλος Μάρτη αρχίζουν οι απουσίες, αυτό και ηθικά είναι απαράδεκτο, πιέζει τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Έτσι όπως είναι δομημένη η Γ Λυκείου υπάρχει μια αυτοϋπονόμευσή της”.


“Αυτό που θέλουμε είναι να μπορούν τα παιδιά να μπαίνουν σε κάποια τμήματα μόνο με το απολυτήριο, χωρίς Πανελλαδικές. Άρα θα πρέπει να βρούμε τρόπο να ενισχύεται το απολυτήριο. Σήμερα, είναι λίγο της πλάκας. Να βρούμε τρόπους να αναβαθμιστεί σιγά, σιγά”.

“Την ύλη ήδη την ανακοινώσαμε και θα έχουμε ευνοϊκότερες διατάξεις θα το δείτε την ερχόμενη εβδομάδα και για τα παιδιά και για τους εκπαιδευτικούς, ώστε να πηγαίνουν σχολείο και να είναι τα πράγματα ήρεμα”.


Για τηναπόφαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου στη Σάμο για αποχή των παιδιών τους λόγω των προσφύγων

“Είναι αντιλήψεις απαράδεκτες. Δεν υπάρχουν ούτε υποσημειώσεις, ούτε αστερίσκοι στη λέξη απαράδεκτο. Δεύτερον, κάνουν μεγάλο κακό στα ίδια τα παιδιά, διότι τους δίνουν το μάθημα οι γονείς, αν είναι δυνατόν, ότι αν είσαι διαφορετικός δεν είσαι ίσος. Εμείς λέμε στα παιδιά είμαστε όλοι ίσοι και διαφορετικοί. Αυτό είναι θεμέλιο της Δημοκρατίας μας. Αυτό για τα παιδιά είναι δύσκολο. Κεντρικό σημείο της εκπαιδευτικής μας λογικής είναι να πείσουμε τα παιδιά ότι το διαφορετικό είναι ίσο. Εδώ έχουμε έναν σύλλογο γονέων πέραν των κόκκινων γραμμών, εμείς τους καλούμε να τα ξανασκεφτούν κι αν οι ίδιοι πιστεύουν σε τέτοιες δηλητηριώδεις αρχές τουλάχιστον να κάνουν μία προσπάθεια να μην τις μεταδώσουν στα παιδιά τους”.

Για τις αλλαγές στα βιβλία λόγω της Συμφωνίας των Πρεσπών

“Πρέπει η επιστήμη να είναι κυρίαρχη στη συγγραφή των βιβλίων και στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής. Πρέπει πολλά πράγματα να συνεκτιμηθούν και πολιτικές πραγματικότητες και κοινωνικές πραγματικότητες κτλ. Είναι μέρος της Συμφωνίας η συγκρότηση της διεπιστημονικής επιτροπής, την ευθύνη την έχει το ΥΠΕΞ, εμείς έχουμε υποδείξει κάποιους επιστήμονες, πριν ολοκληρώσουν τις συζητήσεις και το πόρισμά τους δεν έχει νόημα, να σας πω ειλικρινα δεν ξέρω. Θα δούμε που θα καταλήξουν”

Για την ιδιωτική εκπαίδευση

“Δεν μπορούμε να αναγνωρίζουμε την ιδιωτική ως κεντρικό πυλώνα της δημόσιας εκπαίδευσης. Εμείς θέλουμε τα παιδιά που πάνε στα ιδιωτικά σχολεία να ακολουθούν το ίδιο πρόγραμμα εντός ωραρίου. Εκτός ωραρίου τι δραστηριότητες μπορεί να έχουν δεν μας πέφτει λόγος. Πρέπει να εξασφαλίζεται η εργασιακή ειρήνη και να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ασκούν το λειτούργημά τους χωρίς φόβο”.

Σχετικά με τη δήλωση Μπαμπινιώτη για τα Λατινικά

“Από σεβασμό στον κ. Μπαμπινιώτη δεν θέλω να κάνω χρήση και του δικού μου λεξιλογίου διότι προφανώς ούτε επιπόλαιοι είμαστε, ούτε χρησιμοθηρικοί, αλλά λέμε το εξής: όλη η λογική ήταν ότι τα Λατινικά χρειάζονται σε κάποιες επιστήμες. Εγώ δεν έχω κατάβει σε ποιες, αν πάμε στη λογική του είναι χρήσιμα. Το χρησιμοθηρικό είναι στη Φιλολογία και στην Αρχαιολογία οριακά. Τα υπόλοιπα μπορούν κάλλιστα να μαθευτούν στο Πανεπιστήμιο. Όταν μιλάμε για Λατινικά δεν σας κάνει εντύπωση ότι κανένας, συμπεριλαμβανομένου και του κ. Μπαμπινιώτη, δεν έχει μιλήσει για τη διδασκαλία και την έρευνα στον Ρωμαϊκό Πολιτισμό; Μαθαίνουμε μια γλώσσα χωρίς να μαθαίνουμε τον πολιτισμό από τον οποίο έχει προκύψει αυτή η γλώσσα. Αυτό δεν είναι τόσο αθώο που υπάρχει σιωπή για τον Ρωμαϊκό Πολιτισμό. Η Κοινωνιολογία ενδιαφέρει τα παιδιά”.

Για τα Θρησκευτικά και την Εκκλησία

“Επί δύο χρόνια συζητούσαμε με την Εκκλησία και είχαμε καταλήξει σε ένα καλό επίπεδο συνεννοήσεων. Αυτή η συζήτηση συνεχίζεται. Είχαμε συμφωνήσει να γίνει η προκήρυξη των βιβλίων και είναι χρονοβόρα όσο ένα δημόσιο έργο. Θα πάρει πολύ χρόνο. Δεν κάνουμε τίποτα που δεν είμαστε σε συνεννόηση με την Εκκλησία. Την τελική ευθύνη όμως την έχει η Πολιτεία”.

“Στην ερχόμενη τετραετία της κυβέρνησης μας, η γραμμή είναι ότι ολοκληρώσαμε τα θεσμικά και δίνουμε έμφαση στα ζητήματα ποιότητας, όπως τα νέα βιβλία, η επιμόρφωση των καθηγητών, σε αυτή τη νέα πραγματικότητα όλα αυτά είναι εξαιρετικά σοβαρά ζητήματα. Τώρα που βάλαμε μια τάξη στην απίστευτη ακαταστασία που βρήκαμε σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, η επόμενη μεγάλη πρόκληση είναι τα ζητήματα ποιότητας”.

Για τη μισθοδοσία των κληρικών

“Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος είχε ορίσει μια επιτροπή, για να συζητήσει μαζί μας όλα τα θέματα εκτός του μισθολογικού. Καταθέσαμε ένα σχέδιο για τη μισθοδοσία, δυστυχώς η επιτροπή δεν είχε τη δικαιοδοσία να συζητήσει για τη μισθοδοσία. Αυτή τη στιγμή, η κυβέρνηση έχει καταθέσει το σχέδιο της, διασφαλίζει τους κληρικούς καλύτερα από το σημερινό καθεστώς, γιατί ξέρετε οι κληρικοί δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, το θέμα των οργανικών θέσεων είναι εντελώς στον αέρα, και περιμένουμε από την Ιεραρχία να μας δώσει τις γραπτές αποφάσεις της ή να πει ότι δίνω δικαιοδοσία στην επιτροπή να αρχίσει να συζητάει”.

Ακούστε τη συνέντευξη:


Α’ ΜΕΡΟΣ

Β ΜΕΡΟΣ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.