Quantcast
Τι αλλάζει με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας στην εκπαίδευση - enikonomia.gr
share

Τι αλλάζει με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας στην εκπαίδευση

δημοσιεύτηκε:

Τις αλλαγές που περιλαμβάνει τονομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας το οποίο κατατέθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής την Τετάρτη, δημοσιεύει η εφημερίδα ”Ελεύθερος Τύπος”.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το δημοσίευμα, αλλαγές θα υπάρξουν σε όλες τις βαθμίδες της Παιδείας, από το νηπιαγωγείο έως την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

1. Πανελλαδικές εξετάσεις και αξιολόγηση μαθητών Λυκείου


την Τετάρτη, δημοσιεύει η εφημερίδα ”Ελεύθερος Τύπος”.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το δημοσίευμα, αλλαγές θα υπάρξουν σε όλες τις βαθμίδες της Παιδείας, από το νηπιαγωγείο έως την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

1. Πανελλαδικές εξετάσεις και αξιολόγηση μαθητών Λυκείου


Το νέο εισαγωγικό σύστημα που θεσπίζει ο Κώστας Γαβρόγλου περιλαμβάνει πανελλαδικές εξετάσεις ενώ θεσπίζει και έναν νέο τρόπο εισαγωγής, τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης («πράσινα τμήματα»). Οι φοιτητές από τον Ιούνιο του 2020 θα έχουν τη δυνατότητα εισαγωγής στα πανεπιστήμια με δύο τρόπους:

α) Με πανελλαδικές εξετάσεις σε 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (σ.σ.: σύμφωνα με τα όσα είναι γνωστά μέχρι τώρα καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας καθώς και το πέμπτο μάθημα για την εισαγωγή σε περισσότερα από ένα επιστημονικά πεδία).

β) Με υποβολή μίνι μηχανογραφικού τον Οκτώβριο του 2019 κατά τη φοίτηση των μαθητών στη Γ’ Λυκείου. Εφόσον ένα τμήμα συγκεντρώσει χαμηλό αριθμό ζήτησης, οι μαθητές που το έχουν δηλώσει θα εισαχθούν σε αυτό μόνο με το απολυτήριο.


– Για το απολυτήριο, οι μαθητές θα πρέπει να έχουν μέσο όρο 9,5, βαθμός που διαμορφώνεται στα εξεταζόμενα μαθήματα κατά 60% από τον προφορικό βαθμό και κατά 40% από τις γραπτές εξετάσεις.

– Οι ενδοσχολικές εξετάσεις αλλάζουν μορφή και θα διεξάγονται ανά ομάδες σχολείων, όμως ο τρόπος διεξαγωγής τους δεν περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο και θα έρθει με υπουργική απόφαση.

– Αλλαγές έρχονται και στην αξιολόγηση των μαθητών της Γ’ Λυκείου από φέτος. Λίγο πριν ολοκληρωθεί η σχολική χρονιά, το υπουργείο Παιδείας θεσπίζει το 60-40 στο βαθμό απολυτηρίου για την τρέχουσα χρονιά.

– Ο μαθητής μέχρι τον Φεβρουάριο θα πρέπει να κλειδώσει την επιλογή του σε «πράσινο τμήμα». Αν υπάρχουν κι άλλες θέσεις κενές, αυτές θα ενταχθούν στο μηχανογραφικό δελτίο και θα τις διεκδικήσουν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων.

Εντύπωση πάντως προκαλεί που στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αναφέρεται ότι θα προκύψει εξοικονόμηση δαπάνης από τη θέσπιση του νέου συστήματος εισαγωγής και λόγω των «πράσινων τμημάτων» θα μειωθούν οι δαπάνες. Σύμφωνα με προβλέψεις που είχε κάνει ο υπουργός σε άτυπη ενημέρωση των δημοσιογράφων είχε μιλήσει για ένα 5% των τμημάτων που υπολογίζει να γίνουν «πράσινα». Δηλαδή για περίπου 20 τμήματα που δεν φαίνεται να φέρουν ριζική μείωση της τεράστιας δαπάνης για τη διεξαγωγή πανελλαδικών εξετάσεων.

2. Συγχωνεύσεις-πανεπιστημιοποιήσεις

Περίπου 100 νέα τμήματα ιδρύονται στο νομοσχέδιο, εκ των οποίων η πλειονότητα αυτών θα ενταχθεί στο φετινό μηχανογραφικό. Ειδικότερα:

– 33 νέα τμήματα στη συγχώνευση τριών ΤΕΙ με το Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Βόρεια Ελλάδα

– 20 νέα τμήματα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

– 30 νέα τμήματα στα δύο πανεπιστημιακά ιδρύματα της Πελοποννήσου (Πατρών και Πελοποννήσου)

– 17 νέα πανεπιστημιακά τμήματα από την ανωτατοποίηση του ΤΕΙ Κρήτης.

Το εν λόγω νομοσχέδιο έχει μπει στο στόχαστρο των Πολυτεχνείων της χώρας τα οποία καταγγέλλουν ότι έχει «υποθηκεύσει το μέλλον του κλάδου των μηχανικών», καθώς εκτινάσσει τον αριθμό των πολυτεχνικών τμημάτων σε 80 από 44 που υφίστανται μέχρι σήμερα. Αντίστοιχες ενέργειες έχουν γίνει και σε άλλα επιστημονικά πεδία όπως η Γεωπονική, η Ψυχολογία, αλλά και ορισμένα παραϊατρικά επαγγέλματα.

3. Δίχρονη προσχολική εκπαίδευση

Ενώ έχουν περάσει δύο χρόνια από τότε που θεσπίστηκε η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση με τριετή εφαρμογή, ακόμα όπως φαίνεται δεν έχει καλυφθεί η ανάγκη των ελλείψεων. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται η χρήση προκατασκευασμένων αιθουσών ακόμα και για έξι χρόνια στους δήμους που δεν υπάρχουν υποδομές, πρακτικά επιβεβαιώνοντας γι’ ακόμη μια φορά ότι η θέσπιση δεν έγινε βάσει κάποιας μελέτης προετοιμασίας.

Πηγή :ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.