Quantcast
Τουρισμός: Ψήφος εμπιστοσύνης στο «ελληνικό καλοκαίρι» και την Ελλάδα - enikonomia.gr
share

Τουρισμός: Ψήφος εμπιστοσύνης στο «ελληνικό καλοκαίρι» και την Ελλάδα

δημοσιεύτηκε:

Ξένοι και Έλληνες επισκέπτες δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στο «ελληνικό καλοκαίρι» και την Ελλάδα, πλημμυρίζοντας τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, με πληρότητες σε καταλύματα που σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασαν και το 85%.
«Mέχρι στιγμής έχουμε ξεπεράσει τα 6 εκατ. επισκέπτες από το εξωτερικό, λαμβάνοντας υπόψη και τα τελευταία στοιχεία του Αυγούστου. Τους τελευταίους δύο μήνες, φαίνεται ότι θα ξεπεράσουμε τα 2 εκατ. επισκέπτες, μια επίδοση που είχαμε να δούμε από το 2019» σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη.
Προς επίρρωση των παραπάνω και τα πρόσφατα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδας για τον μήνα Ιούνιο, καταγράφουν άνοδο κατά 317,1% στις αφίξεις τουριστών, καθώς ξεπέρασαν το 1 εκατ., με τις πρώτες θέσεις να έχουν οι Γερμανοί (237.000) και οι Γάλλοι (85.000).
Στο μεταξύ, οι τουριστικές εισπράξεις, πάντα σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Τράπεζα της Ελλάδος για το πρώτο εξάμηνο του 2021, αυξήθηκαν κατά 51% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 και διαμορφώθηκαν στα 1,1 δισ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό, φορείς της τουριστικής βιομηχανίας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ κάνουν λόγο για μια «ανάσα» οικονομική και μεταφέρουν το στοίχημα για την εφετινή περίοδο στο δίμηνο του Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου και πώς αυτό θα εξελιχθεί σε αφίξεις. Για το λόγο αυτό, ζητούν την ασφαλή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων από όλους, προκειμένου η Ελλάδα να συνεχίζει να μαγνητίζει τους επισκέπτες της.

Δ. Φραγκάκης, γενικός γραμματέας ΕΟΤ: Προσοχή στα υγειονομικά μέτρα, για ένα καλό ταμείο στο τέλος της σεζόν

Στην παρέμβαση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, τονίζει εμφατικά, ότι «η προετοιμασία μας στον ΕΟΤ για την φετινή σεζόν είχε ξεκινήσει ήδη από πέρυσι. Με μία νέα καμπάνια, προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα, αλλά και εξαιρετικά ευέλικτη, αλλά και με συμφωνίες με αεροπορικές και tour operators, προετοιμαστήκαμε πολύ στοχευμένα στον τομέα της προβολής. Η σεζόν ξεκίνησε αναγνωριστικά τον Ιούνιο, αλλά, όπως είχαμε εκτιμήσει, οι τουριστικές ροές κινήθηκαν εξαιρετικά καλά και τον Ιούλιο και τον Αύγουστο».

Για τον κ. Φραγκάκη, το ζητούμενο του ανοίγματος του ελληνικού τουρισμού ήταν και παραμένει η ασφάλεια. «Εκεί πρέπει να προσέξουμε πολύ όλοι, ώστε να έχουμε αντίστοιχα καλές ροές τον Σεπτέμβριο και, γιατί όχι, και τον Οκτώβριο. Η τήρηση των μέτρων, η ενίσχυση των εμβολιασμών και η υπευθυνότητα από όλους τους εμπλεκόμενους, μπορούν να φέρουν ένα καλό “ταμείο” για τον τουρισμό μας στο τέλος της φετινής σεζόν», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ.

Αλ. Βασιλικός, πρόεδρος ΞΕΕ: Κρίσιμο το επόμενο διάστημα για τα έσοδα

Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Αλέξανδρος Βασιλικός, παρουσιάζοντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ την εξέλιξη στα Βασικά Ξενοδοχειακά Μεγέθη, ανά μήνα, τονίζει ότι τον Ιούνιο η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων, στο σύνολο των ξενοδοχείων, ανήλθε σε 30,4%, τον Ιούλιο έφτασε το 58,4% και τον Αύγουστο, το διάστημα 1-15, προσέγγισε το 80%, φτάνοντας το 78,4%. Σε ό,τι αφορά τη μέση τιμή διάθεσης ανά δωμάτιο, τα στοιχεία του ΞΕΕ κάνουν λόγο για 89 ευρώ τον Ιούνιο, 107 ευρώ τον Ιούλιο και 116 ευρώ την εξεταζόμενη περίοδο του Αυγούστου. Στην παρέμβαση του, ο πρόεδρος του ΞΕΕ, αφενός εκφράζει την ικανοποίηση του για την παρούσα εξέλιξη, αφετέρου στρέφει το βλέμμα στο επόμενο δίμηνο και πώς θα εξελιχθεί αυτό, που θα «κάτσει η μπίλια των εσόδων» όπως εξηγεί.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η αντιπρόεδρος του ΞΕΕ, Χριστίνα Τετράδη, κάνει λόγο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για μια «ανάσα» στα ταμεία των ξενοδοχείων, απόρροια του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου, με πληρότητες σε ξενοδοχεία και πολλούς προορισμούς να ξεπερνούν και το 85%. Ένας τέτοιος προορισμός είναι και τα Ιόνια νησιά, που μετά το άνοιγμα της αγγλικής αγοράς, κινήθηκαν με υψηλές πληρότητες. Ευχή και της αντιπροέδρου του ΞΕΕ είναι η Ελλάδα να συνεχίσει και το επόμενο διάστημα να είναι προτιμητέος προορισμός για τους δυνητικούς ταξιδιώτες.

Στο μεταξύ, η κ. Τετράδη παρατηρεί, ότι η φετινή σεζόν έχει και «ελληνικό άρωμα», αφού οι Έλληνες επισκέπτες συνέβαλαν στην τόνωση των τουριστικών ροών στα ελληνικά νησιά και όχι μόνο. Τούτο, εξηγεί η κ. Τετράδη, επετεύχθη από την ανταπόκριση που είχαν στο ελληνικό κοινό τα προγράμματα του υπουργείου Τουρισμού και Εργασίας, για διακοπές στην Ελλάδα.

Αναμφίβολα, η μεγάλη αγωνία για τους εμπλεκόμενους με τα τουριστικά πράγματα, είναι η εξέλιξη των τουριστικών εσόδων για το 2021 και πώς αυτά θα διαμορφωθούν, μετά το 2019, χρονιά ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό, όταν αυτά είχαν ανέλθει στα 18,2 δισ. ευρώ, περίπου. Απάντηση σε αυτή την αγωνία δίδει σε ανάρτηση του στο Twitter ο επίτιμος πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Ikos/Sani, Ανδρέας Ανδρεάδης, ο οποίος επισημαίνει ότι η χώρα μας θα «πιάσει» άνετα τα 9 δισ. ευρώ ταξιδιωτικές εισπράξεις για το 2021. «Κυρίαρχη στην φετινή σεζόν θα είναι η υψηλή διψήφια αύξηση των, ανά επισκέπτη, εσόδων, λόγω αυξημένου αγοραστικού επιπέδου & μετακίνησης του κέντρου βάρους σε ακριβότερα καταλύματα & υψηλή περίοδο. Τα έσοδα θα κινηθούν ακόμη καλύτερα από την πρώτη εκτίμηση μου» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρεάδης.

Παραμένοντας στους παράγοντες που θα διαμορφώσουν την φετινή οικονομική εικόνα στα έσοδα, ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, μέλος του ΞΕΕ και γενικός γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, σημειώνει ότι με τις βασικές μας αγορές, της Ρωσίας και της Αγγλίας να είναι σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με το παρελθόν, «δεν μπορούμε να μιλάμε για απόλυτη διόρθωση των οικονομικών μεγεθών». Την ίδια στιγμή, σημειώνει ότι οι μέρες διαμονής των επισκεπτών σε σχέση με το παρελθόν είναι «κατά τι μειωμένες».

Ο κ. Αγγελόπουλος, με τη σειρά του, σημειώνει ότι η φετινή εξέλιξη των αφίξεων κινείται με βάση το αισιόδοξο σενάριο, ωστόσο ο ίδιος δεν είναι αισιόδοξος αναφορικά με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. «Αφενός μεν τα σχολεία θα ανοίξουν στα μέσα Σεπτεμβρίου, αφετέρου τα ξενοδοχεία και οι προορισμοί δύσκολα μπορεί να ανταποκριθούν στα υγειονομικά μέτρα (κλειστοί χώροι κλπ)», εξηγεί.

Κρήτη, Ρόδος, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Μύκονος, Πάρος, Νάξος και γενικότερα Κυκλάδες, και Νότιο Αιγαίο, πρωταγωνίστησαν στις ελεύσεις επισκεπτών, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ταξιδιωτικών Γραφείων, Λύσσανδρος Τσιλίδης. Ουσιαστικά δεν υπάρχει ελληνικός προορισμός που δεν δέχτηκε το ρεύμα της τουριστικής κίνησης, σημείωσε ο κ. Τσιλίδης και υπογράμμισε ότι αποδείχτηκε ότι πλέον οι διακοπές είναι ανάγκη για τους πολίτες και όχι πολυτέλεια. Ωστόσο, παρά την άνθιση των αφίξεων στους ελληνικούς προορισμούς, τα τουριστικά γραφεία δεν έχουν μέρισμα σε αυτή την άνοδο, αφού, όπως εξηγεί ο κ. Τσιλίδης, οι επισκέπτες από τις αγορές του εξωτερικού κινήθηκαν με αυτόνομα πακέτα και όχι με οργανωμένα, όπως αυτά διακινούνται από τα τουριστικά γραφεία.

Στα σημαντικά της φετινής τουριστικής χρονιάς για την ξενοδοχειακή βιομηχανία της χώρας παραμένει το γεγονός ότι 140.000 θέσεις εργασίας έλειψαν από τα ξενοδοχεία της χώρας. Σύμφωνα με τον κ. Αγγελόπουλο, μεγάλος μέρος του εργατικού δυναμικού των ξενοδοχείων κατευθύνθηκε σε σούπερ μάρκετ, υπηρεσίες παράδοσης και εστίασης, ενώ ένα ποσοστό επέλεξε να φύγει στο εξωτερικό.

Τέλος, το επόμενο διάστημα αναμένεται να τεθεί στο επίκεντρο της ατζέντας των φορέων των ξενοδόχων, το ζήτημα της βραχυχρόνιας μίσθωσης και των αρρυθμιών που προκαλεί, όπως εξηγούν, στην προσφορά των υπηρεσιών φιλοξενίας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι σε κανένα κατάλυμα της βραχυχρόνιας μίσθωσης δεν εφαρμόστηκε κανένα υγειονομικό πρωτόκολλο, όπως σημειώνουν. Την ίδια στιγμή, στους ξενοδοχειακούς χώρους, ούτε η μουσική δεν επιτρεπόταν, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.