Κορονοϊός: Ποιες αγορές θα γίνουν το back up για τον ελληνικό τουρισμό

Η τουριστική βιομηχανία της χώρας μας θα στηριχθεί φέτος ενόψει της κρίσης του κορονοϊού στον εγχώριο τουρισμό αλλά και στις νέες διεθνείς αγορές που θα “ανοίξει η Ελλάδα”.
Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος, με αφορμή την τηλε-συνέντευξη του ΣΕΤΕ.

Με τις παραδοσιακές αγορές για την Ελλάδα (Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Σκανδιναβικές χώρες κλπ) να έχουν βγει ουσιαστικά, εκτός των τουριστικών ροών προς τη χώρα μας, το βλέμμα στρέφεται στο Ισραήλ, στο Λίβανο, στα Αραβικά Εμιράτα, στην Κύπρο και τα Βαλκάνια, δεδομένης της καλής εικόνας που εμφανίζουν στο μέτωπο της πανδημίας, όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε.

Την ίδια στιγμή, σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα βιωσιμότητας των ελληνικών ξενοδοχειακών μονάδων θα είναι φέτος ο εγχώριος τουρισμός. Όπως εξήγησε ο κ. Ρέτσος, μπορεί τα οικονομικά μεγέθη του εγχώριου τουρισμού να μην έχουν μεγάλη επίδραση στο ΑΕΠ της χώρας, αφού το 90% του τουρισμού της Ελλάδας πρόκειται για εισερχόμενο, ωστόσο ο Έλληνας επισκέπτης, εάν ταξιδέψει φέτος εντός των ελληνικών ορίων, τότε θα δώσει σημαντική “ανάσα” στα έσοδα των τουριστικών επιχειρήσεων. Μάλιστα ο κ. Ρέτσος υπογράμμισε ότι ένα από τα μέτρα που εισηγείται ο ΣΕΤΕ είναι και η τόνωση του εγχώριου μετώπου.

Οι νέες αγορές

Εστιάζοντας στις νέες αγορές στόχους του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ο κ. Ρέτσος είπε ότι θα υπάρξει και ειδική καμπάνια επικοινωνίας για τις νέες αγορές στόχους της χώρας μας, προκειμένου να μετριαστούν οι μεγάλες απώλειες για το τουριστικό εισόδημα της. “Μέχρι τα 18 δισ. ευρώ που ήταν πέρυσι η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα συνεισφέρει ο τουρισμός εφέτος”, ανέφερε ο κ. Ρέτσος. Ελπίδα παραμένει, ότι όποια ανάκαμψη των τουριστικών μεγεθών θα υπάρξει, αυτή αναμένεται από το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους, ενώ η ολική επαναφορά για τον ελληνικό τουρισμό αναμένεται το 2021.

Με δεδομένο το μεγάλο πλήγμα των τουριστικών επιχειρήσεων, όπως τονίστηκε, ο κ. Ρέτσος στάθηκε στην επανεκκίνηση της τουριστικής βιομηχανίας αναφέροντας πως εκτίμηση του είναι, ότι αν όλα πάνε καλά τον Απρίλιο στο μέτωπο της πανδημίας, τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου θα μπορούν ανοίξουν τις πύλες τους οι ξενοδοχειακές μονάδες στην χώρα μας. Πρόβλεψη για το πόσες μονάδες θα ανοίξουν ή θα παραμείνουν κλειστές δεν έκανε. Ωστόσο εξέφρασε τη δυσαρέσκεια του, σε φωνές που κάνουν λόγο για αφελληνισμό ελληνικών ξενοδοχείων ελέω της παρούσας συνθήκης.

Το Voucher 18μηνης διάρκειας

Προς την κατεύθυνση του μετριασμού των απωλειών των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων ο ΣΕΤΕ εκτιμά θετικά το μέτρο του Voucher 18μηνης διάρκειας που έχει άλλωστε ανακοινωθεί από το υπουργείο Τουρισμού, αναφέροντας ο κ. Ρέτσος ότι αυτό θα είναι μια ανάσα ρευστότητας που τόσο ανάγκη έχουν τα ξενοδοχεία αυτή τη στιγμή. Μάλιστα αναγνωρίζοντας ότι αυτό θα λειτουργεί με τη συγκατάθεση του πελάτη, ο κ. Ρέτσος ανακοίνωσε ότι σύνδεσμος θα εισηγηθεί στα μέλη του και επιπλέον παροχές στους πελάτες, αφού με τη σειρά τους οι πελάτες δεν θα λαμβάνουν πίσω την προκαταβολή για τις διακοπές τους, αλλά θα μεταθέτουν αυτές εντός 18μηνου.
Παραμένοντας στο σκέλος της βιωσιμότητας των τουριστικών επιχειρήσεων, ο κ. Ρέτσος ζήτησε τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ σε όλο το τουριστικό πακέτο, που όπως είπε τώρα είναι πιο επιβεβλημένη από ποτέ. “Δεν μπορεί, όπως εξήγησε, στην επανεκκίνησή της οικονομίας, η Ισπανία για παράδειγμα να έχει 10% ΦΠΑ στις μεταφορές και η Ελλάδα 24%.
Για την επανεκκίνηση των τουριστικών επιχειρήσεων ο κ. Ρέτσος εκτίμησε ότι τα κεφάλαια που θα πρέπει να τις ενισχύσουν , υπολογίζονται από 1,5 δισ. ευρώ έως 2 δισ. ευρώ, με γνώμονα πάντα τη συνεισφορά της τουριστικής βιομηχανίας στο ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας.
Ο κ. Ρέτσος αναφερόμενος στα μέτρα θωράκισης των επιχειρήσεων δήλωσε: “Η κρίση δεν είναι ευκαιρία για θαλασσοδάνεια και διαγραφή χρεών. Δεν πρέπει να γκρεμιστεί ότι έχει χτιστεί. Για το λόγο αυτό ο κ. Ρέτσος, όπως ανέφερε είναι αντίθετος με τον λαϊκισμό και τις εύκολες λύσεις”.


Exit mobile version