http://www.enikonomia.gr/timeliness/231041,kinita-mastiga-oi-apates-me-ta-5psifia-noumera-kai-tis-ypsiles-ch.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_231041_1d9cd9f143-bc994b2fdd4202b6.jpg “Φρένο” στις τηλεφωνικές κλήσεις υψηλών χρεώσεων επιχειρεί να βάλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)... 2/14/2020 9:16:06 AM

Κινητά: Μάστιγα οι απάτες με τα 5ψηφια νούμερα και τις υψηλές χρεώσεις - Ποια μέτρα εξετάζονται

Κινητά: Μάστιγα οι απάτες με τα 5ψηφια νούμερα και τις υψηλές χρεώσεις - Ποια μέτρα εξετάζονται

“Φρένο” στις τηλεφωνικές κλήσεις υψηλών χρεώσεων επιχειρεί να βάλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤ).

Όπως αναφέρει η εφημερίδα "Καθημερινή", η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) μετά και τις συστάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή τρέχει να φέρει έναν νέο κώδικα για τηλεφωνικές γραμμές υψηλών χρεώσεων. Παράλληλα, συλλέγει στοιχεία προκειμένου να μεταβάλει τον χαρακτήρα των κατηγοριών, από πλημμεληματικό σε κακουργηματικό, κατά των εταιρειών που συστηματικά εξαπατούν τους καταναλωτές.

Πρόκειται για τις επονομαζόμενες υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης που παρέχονται μέσω κλήσεων σε 10ψήφιους αριθμούς που ξεκινούν από 901,909 κλπ ή πενταψήφιους κωδικούς 19ΧΧΧ,54ΧΧΧ κλπ. Η ακούσια εγγραφή στις υπηρεσίες αυξημένων χρεώσεων γίνεται πολλές φορές μέσω παραθύρων που ανοίγουν αιφνιδιαστικά στην οθόνη του χρήστη ή μέσω προωθητικών ενεργειών που ανακοινώνουν στον χρήστη ότι κερδίζουν ένα σημαντικό ποσό Και στις δύο περιπτώσεις ενεργοποιείται χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του, μια σύνδεση υψηλής χρέωσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι καταγγελίες στην ΕΕΤΤ από περίπου 300 που ήταν το 2015 πέρυσι ξεπέρασαν τις 2.000 ή πάνω από πέντε καταγγελίες κάθε ημέρα του έτους.

Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η "Καθημεινή" στόχος του νέου κώδικα της ΕΕΤΤ που αναμένεται να αποφασιστεί την επόμενη εβδομάδα είναι να διασφαλιστεί η ρητή συναίνεση του τελικού χρήστη - καταναλωτή για την αποδοχή της υπηρεσίας και εν τέλει της χρέωσής της. Η συναίνεση θα δίνεται μέσω SMS όχι μόνο προς τον πάροχο της συγκεκριμένης υπηρεσίας, αλλά και προς τον πάροχο του δικτύου. Ο τελευταίος θα εφαρμόζει τη χρέωση της υπηρεσίας μόνο αν λάβει τη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή για την αποδοχή της υπηρεσίας.


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ