«Black out» στα τελωνεία, δεν μπορούν να εκτελωνίσουν αυτοκίνητα!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@enikonomia.gr

Επιβεβαιώθηκε πλήρως το ρεπορτάζ του Enikonomia.gr στις 27/5 που έκανε λόγο για «Black out στα τελωνεία της χώρας» καθώς από σήμερα 1η Ιουνίου που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με βάση τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων και τις εκπομπές CO2 η συντριπτική πλειοψηφία των εισαγωγικών εταιρειών δεν έχουν αποστείλει τους σχετικούς τιμοκαταλόγους και όσες έχουν στείλει τα στοιχεία τους δεν είναι αξιοποιήσιμα!

Ειδικότερα σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις από τα τελωνεία της χώρας δεν υπάρχουν οι τιμοκατάλογοι με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκτελωνιστούν καινούρια αυτοκίνητα ενώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ τα πράγματα είναι χειρότερα καθώς πολλές εισαγωγικές δεν έχουν τις Αξίες Λιανιής προ Φόρων για παλιά μοντέλα.

Το αποτέλεσμα είναι να μην μπορούν να πραγματοποιηθούν εκτελωνισμοί καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μέχρι να αποσταλούν οι τιμοκατάλογοι από τις εισαγωγικές τουλάχιστον για τα καινούρια αυτοκίνητα ενώ για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα δεν υπάρχει καμία απολύτως πρόβλεψη πως θα εκτελωνιστούν!

Μοναδική εξαίρεση αποτελεί μια εταιρεία που εισάγει τις γνωστές «γουρούνες» η οποία έχει αποστείλει τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων ωστόσο τα συγκεκριμένα οχήματα εξαιτίας της ιδιαιτερότητάς τους φορολογούνται σύμφωνα τον κυβισμό του κινητήρα! Οπότε οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων και οι όποιες εκπτώσεις βρίσκονται στην ευχέρεια των τελωνειακών υπαλλήλων καθώς δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε!

Παράλληλα οι εισαγωγικές εταιρείες καθυστερούν να καταθέσουν τους καταλόγους με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων καθώς ο νέος τρόπος υπολογισμού επιβαρύνει τις τιμές Λιανικής της συντριπτικής πλειοψηφίας των μοντέλων και επίσης περιμένουν να συγκρίνουν τις τιμές που θα καταθέσουν οι ανταγωνιστές ώστε οι τελικές τιμές Λιανικής να μην είναι ακριβότερες από τους ανταγωνιστές τους.

Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι κατάλογοι που θα καταθέσουν οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων στα Τελωνεία αναμένεται να αλλάξουν άμεσα ώστε να «διορθώσουν» τα «λάθη» τους και οι τελικές τιμές Λιανικής να είναι κοντά σε εκείνες των ανταγωνιστών τους.

Από την άλλη μεριά οι άμεσες διορθώσεις στους τιμοκαταλόγους με τις Αξίες Λιανικής των εισαγωγικών θα προκαλέσει νέα σύγχυση στους τελωνειακούς και εκτελωνιστές που δεν θα γνωρίζουν με ποιες τιμές θα φορολογηθούν τα αυτοκίνητα.

Χάος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ

Μεγαλύτερο θα είναι το χάος που θα προκληθεί στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς το Τέλος Ταξινόμησης επίσης θα υπολογίζεται με βάση την Αξία Λιανικής προ Φόρων με εκπτώσεις και επιβαρύνσεις ανάλογα με τα χιλιόμετρα αλλά και τις εκπομπές ρύπων αντίστοιχα.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr οι κατάλογοι με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων σε κάποιες περιπτώσεις εταιρειών είναι αδύνατο να βρεθούν καθώς κάποιες εισαγωγικές έχουν κλείσει ενώ κάποιες άλλες έχουν αλλάξει χέρια.

Οπότε δεν υπάρχει καμία πιθανότητα εύρεσης των Αξιών Λιανικής προ Φόρων και όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που ανήκουν σε συγκεκριμένες εταιρείες που έχουν κλείσει ή έχουν αλλάξει χέρια κανείς δεν μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα πως θα εκτελωνιστούν και ποιο θα είναι το Τέλος Ταξινόμησης που θα πρέπει να καταβληθεί στο Τελωνείο.

Επίσης ένα άλλο σημαντικό «αγκάθι» που έχει εντοπιστεί αφορά στις Αξίες Λιανικής προ Φόρων οι οποίες έχουν αλλάξει. Ειδικότερα οι εισαγωγικές εταιρείες ανά τακτά χρονικά διαστήματα άλλαζαν τις Αξίες των αυτοκινήτων είτε λόγω προσφοράς, είτε λόγω μείωσης των εργοστασιακών Αξιών, είτε λόγω αλλαγής του μοντέλου. Οι συγκεκριμένες αλλαγές μπορεί να άλλαζαν και κάθε μήνα οπότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να εντοπιστεί η Αξία Λιανικής προ Φόρων σε αυτοκίνητα συγκεκριμένου έτους.

Επιφυλακτικοί Τελωνειακοί και Εκτελωνιστές

Ιδιαίτερα επιφυλακτικοί είναι οι εκτελωνιστές οι οποίοι αναφέρουν στο Enikonomia.gr πως: «Κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει πως οι Λιανικές Αξίες προ Φόρων που θα καταθέσουν στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου οι εισαγωγικές εταιρείες θα είναι οι πραγματικές καθώς μπορούν να αυξήσουν τις τιμές στα παλιά αυτοκίνητα και να κάνουν ασύμφορο το κόστος εκτελωνισμού τους».

Επίσης οι τελωνειακοί αδυνατούν να εκτελωνίσουν αυτοκίνητα με τον νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αναφέροντας στο Enikonomia.gr ότι: «Οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων είναι μοναδικές για το κάθε αυτοκίνητο και αλλάζουν ανάλογα με τον εξοπλισμό. Παράλληλα υπάρχουν ίδια μοντέλα που εκπέμπουν διαφορετικούς ρύπους οπότε αλλάζουν και οι συντελεστές απομείωσης ή αύξησης του Τέλους Ταξινόμησης. Επίσης δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τα αυτοκινούμενα οχήματα τα οποία είναι “χτισμένα” επάνω σε καρότσες επαγγελματικών οχημάτων αλλά εξαιτίας του βάρους οι ρύποι που εκπέμπουν είναι πολύ υψηλότεροι. Παράλληλα στα επαγγελματικά αυτοκίνητα άνω των 3,5 τόνων υπάρχει τεράστιο θέμα καθώς εισάγονται ως αμαξώματα (καρότσες) πάνω στις οποίες “χτίζονται” φορτηγά ψυγεία, γερανοφόρα, κ.ά. και δεν υπάρχουν Αξίες Λιανικής προ Φόρων!».

Επίσης για μοντέλα που δεν έχουν εισαχθεί ποτέ στην χώρα μας ακόμη δεν αποφασιστεί πως θα υπολογίζεται το Τέλος Ταξινόμησης καθώς δεν υπάρχουν καθόλου Αξίες Λιανικής προ Φόρων από τις εισαγωγικές εταιρείες.

Δείτε τον νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με βάση την Αξία Λιανικής προ Φόρων, τις εκπομπές ρύπων:


Exit mobile version