Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τα προβλήματα και η λύση της ηλιακής ενέργειας

ηλεκτροκίνηση

Το βασικό επιχείρημα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι η φιλικότητα προς το περιβάλλον ενώ η πορεία της τα τελευταία χρόνια είναι σταθερά ανοδική τόσο στην Ευρώπη όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

Όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτoκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους τα οποία συνδυάζουν μια σειρά από πλεονεκτήματα, όπως το χαμηλότερο κόστος συντήρησης και μετακίνησης σε σύγκριση με τα οχήματα εσωτερικής καύσης.

Επί του παρόντος, υπάρχουν σήμερα περισσότεροι από 365.000 προσβάσιμοι στο κοινό σταθμοί φόρτισης EV στην Ευρώπη (στοιχεία σύμφωνα με το ChargeUp Europe). Ανησυχία προκαλεί η άνιση κατανομή των υποδομών μεταξύ των χωρών. Περισσότεροι από τους μισούς σταθμούς βρίσκονται στην Ολλανδία και στη Γερμανία, ενώ οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης έχουν πολύ δρόμο ακόμη  μπροστά τους για να δραστηριοποιηθούν στον τομέα της φόρτισης.

Τα στοιχεία

Όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία, η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί το σημαντικότερο πρόβλημα και μετά ακολουθεί η αυτονομία τους. Μια απάντηση στο πρόβλημα της φόρτισης και της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η χρήση ηλιακών συλλεκτών. Η ανάπτυξη των αυτοκινήτων με ηλιακή ενέργεια είναι ένα σημαντικό θέμα που ταλανίζει την αυτοκίνηση και τους κατασκευαστές.

Οι ειδικοί τονίζουν τις σημαντικές δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας, όπου χάρη στα ηλιακά πάνελ που θα υπάρχουν στην οροφή του αυτοκινήτου, θα επιτρέπεται η πλήρωση της ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον, μια τέτοια λύση είναι ακόμη πιο ωφέλιμη για το περιβάλλον, καθώς η ενέργεια θα προέρχεται αποκλειστικά από ανανεώσιμη πηγή.

Στις αρχές Ιουνίου 2022, παρουσιάστηκε το πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο στον κόσμο, το μοντέλο «0» από την ολλανδική startup Lightyear. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με πρίζα για τη φόρτιση του αυτοκινήτου με τον παραδοσιακό τρόπο, ενώ διαθέτει και 5 τ.μ. ηλιακών συλλεκτών διπλής στρώσης τοποθετημένα στην οροφή.

Αυτά επιτρέπουν την αποδοτική κατανάλωση ενέργειας τόσο εν κινήσει όσο και σε στάση, κάτι που μεταφράζεται σε επιπλέον αυτονομία 70 χιλιομέτρων την ημέρα. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι το αεροδυναμικό αμάξωμα και το χαμηλό συνολικό βάρος συμβάλλουν στην μέγιστη οικονομία κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Σύμφωνα με τις τρέχουσες πληροφορίες, το μοντέλο αναμένεται να βγει σε μαζική παραγωγή στα τέλη του 2024 ή το αργότερο στις αρχές του 2025, ενώ αυτό το παράδειγμα ενδέχεται να  το ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές, όπως η Hyundai με το Sonata, το οποίο πρόκειται να εξοπλιστεί με φωτοβολταϊκά πάνελ ενσωματωμένα στην οροφή του οχήματος.

Οι μπαταρίες με τις οποίες εξοπλίζονται τα σύγχρονα αυτοκίνητα, στηρίζουν την τεχνολογία και μπορούν να χρησιμοποιηθούν παράλληλα με τους ηλιακούς συλλέκτες. Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης είναι ένα θέμα που αφήνει πολλά ερωτήματα, αλλά και πολλές απαντήσεις. Όμως όλες έχουν ως στόχο την μείωση των ρύπων, του συνολικού αποτυπώματος και τις μετακινήσεις με χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Exit mobile version