Μειώνονται οι φόροι στα εταιρικά αυτοκίνητα

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr



Αλλαγές στους φόρους «φωτιά» που πρέπει να πληρώσουν οι κάτοχοι
εταιρικών αυτοκινήτων έχει προτείνει το οικονομικό επιτελείο στην τρόικα σε μια
προσπάθεια διατήρησης της τόνωσης των πωλήσεων στα καινούρια ΙΧ αλλά και
δικαιότερης φορολόγησης των χρηστών τους.


Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες των «Ειδήσεων» η επιβολή
φόρου στους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων με Αξία Λιανικής προ Φόρων από 12.000
ευρώ και άνω έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα σε χιλιάδες πωλητές οι
οποίοι θα πρέπει να επιβαρυνθούν με… επιπλέον εισόδημα λόγω της αξίας του
εταιρικού τους αυτοκινήτου.


Μάλιστα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών έχουν γίνει
αποδέκτες πολλών παραπόνων από διαφόρους κλάδους σχετικά με την υπερφορολόγηση
των εταιρικών αυτοκινήτων και προσπαθούν να βρουν τη χρυσή τομή.


Ωστόσο η τρόικα αντιδρά στην πρόταση του οικονομικού
επιτελείου καθώς από τη μία μεριά έχει διαπιστωθεί πως πάρα πολλά στελέχη
εμφανίζονται ως «πωλητές» ώστε να γλιτώνουν από την φορολογία και από την άλλη
μεριά η αύξηση των ποσών στα εταιρικά αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής προ Φόρων από
τις 12.000 ευρώ στις 14.000 ευρώ θα μειώσει τα κρατικά έσοδα.


Σύμφωνα με πληροφορίες των «Ειδήσεων» η μεγάλη ανατροπή στη
φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων αφορά στην πρώτη κλίμακα που περιλαμβάνει
αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 0 έως 12.000 ευρώ και το ποσοστό που
θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 4% από την οποία βέβαια
εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς
σκοπούς και έχουν Αξία Λιανικής προ Φόρων έως 12.000 ευρώ.


Σε αυτή την κατηγορία το οικονομικό επιτελείο έχει προτείνει
στην τρόικα να αυξηθεί το εν λόγω ποσό στις 14.000 από τις 12.000 ευρώ ώστε να
γλιτώσουν την υπέρογκη φορολογία οι χρήστες-«πωλητές» των εταιρικών
αυτοκινήτων.


Κατόπιν εξαιτίας της παραπάνω αλλαγής επηρεάζονται και
υπόλοιποι συντελεστές και σύμφωνα με πληροφορίες για για εταιρικό αυτοκίνητο με
Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 14.001 έως 17.000 ευρώ το ποσοστό που θα
βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 7%.


Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από
17.001 έως 20.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα
ανέρχεται σε 14%.


Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από
20.001 έως 25.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα
ανέρχεται σε 18%.


Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από
25.001 ευρώ και άνω το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα
ανέρχεται σε 22%.


Επίσης η αξία της παραχώρησης του εταιρικού οχήματος
μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:


0-2 έτη καμία μείωση


3-5 έτη μείωση 10%


6-9 έτη μείωση 25%


Από 10 έτη και πάνω μείωση 50%.


Πάντως από τις αρχές του έτους οι πωλήσεις εταιρικών
αυτοκινήτων σημειώνουν μια εντυπωσιακή αύξηση σε ποσοστό πάνω από 50% με
αποτέλεσμα σχεδόν έξι στα δέκα καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι
εταιρικά. Σε αυτό βέβαια συμβάλει η αυξημένη ζήτηση που καταγράφουν οι
παραγγελίες από τις εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων λόγω αύξησης των
τουριστών αλλά και από την ανανέωση του στόλου οχημάτων που πραγματοποιούν
πολλές μεγάλες εταιρείες.

Exit mobile version