Nissan Juke 1.2 DiG-T: Δύναμη και οικονομία

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

To Juke αποτελεί ένα μοντέλο που πραγματικά τάραξε τα νερά
της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας με την εκκεντρική του σχεδίαση, την υψηλή
τεχνολογία που διέθετε αλλά και τις προσιτές τιμές του.


Σήμερα το Nissan Juke με τον κορυφαίο μικρό υπερτροφοδούμενο
βενζινοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 1,2 λίτρου με εξαιρετικά χαμηλό κόστος
χρήσης φαντάζει ιδανική επιλογή για τους Έλληνες καταναλωτές καθώς πέραν του
χαμηλού κόστους χρήσης και της υψηλής μεταπωλητικής αξίας διατίθεται και σε
άκρως δελεαστική τιμή που ξεκινά στην πετρελαιοκίνητη έκδοση από 17.950 ευρώ με
πολυετή εγγύηση!



Μοναδική σχεδίαση


Το Juke όπως προαναφέραμε διαθέτει μια μοναδική σχεδίαση με
εκκεντρική εμπρόσθια όχη που περιλαμβάνει τη μάσκα με τα διαιρούμενα φωτιστικά
σώματα, οι τονισμένοι θόλοι αλλά και η κουπέ σχεδίαση στο πίσω μέρος που
σίγουρα μαγνητίζουν τα βλέμματα καθώς δύσκολα τα συναντά κανείς σε άλλο
μοντέλο.


Το μυώδες αμάξωμα αποτελεί μια μοναδική πρόταση που
συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των SUV, των crossover αλλά και των χάτσμπακ
μοντέλων.


Τα φώτα ημέρας, τα πίσω φωστιστικά σώματα με λαμπτήρες LED
ξεχωρίζουν ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σε λεπτομέρειες όπως στην περίπτωση
του αυτοκινήτου της δοκιμής μας όπου στις ζάντες υπήρχαν βαμμένα σημεία με το
χρώμα του αμαξώματος!


Στην καμπίνα επιβατών υπάρχουν νέες διαθέσιμες αποχρώσεις
για τις γυαλιστερές επιφάνειες ενώ η τεχνολογία κάνει έντονη την εμφάνισή της
τόσο στο ταμπλό με τα βασικά όργανα αλλά και στο «διπλό» κοινό σύστημα που
φιλοξενεί τον κλιματισμό και τα προγράμματα διαχείρισης του κινητήρα.


Ειδικότερα ο πίνακας οργάνων διαιρείται σε δύο όργανα, ενώ
την παράσταση κλέβει το σύστημα NDCS (Nissan Dynamic Control System), που με το
πάτημα ενός διακόπτη μεταπηδά από τη ρύθμιση του κλιματισμού στην επιλογή τριών
προγραμμάτων διαχείρισης του κινητήρα (Normal, Sport, Eco).


Μάλιστα, η μετάβαση στο πρόγραμμα Sport είναι ιδιαίτερη
αισθητή, αφού ο κινητήρας αποκτά περισσότερο νεύρο αλλά και πιο ζωντανό ήχο ενώ
το τιμόνι αποκτά πιο “βαριά” αίσθηση.


Όσον αφορά στον εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ
άλλων, ESP, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό
κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι, Bluetooth,
κ.ά δύσκολα συναντά κανείς στα ανταγωνιστικλά μοντέλα άλλων εταιρειών.


Οι χώροι επιβατών κρίνονται ικανοποιητικοί ωστόσο οι πίσω
επιβάτες μπορεί να αισθανθούν λίγο στριμωγμένοι αν είναι ψηλοί.


Ο χώρος αποσκευών των 354 λίτρων μεγάλωσε σημαντικά αλλά και
πάλι δεν είναι από τα… ατού του αυτοκινήτου.



115 ίπποι


Κάτω από το καπό του Nissan Juke της δοκιμής είχε
τοποθετηθεί ο νέος 1.200άρης τούρμπο
κινητήρας της Nissan.


Το μηχανικό σύνολο άμεσου ψεκασμού αποδίδει 115 ίππους στις
4.500 σ.α.λ. και 19 χλγρ. ροπής μόλις από τις 2.000 σ.α.λ., ενώ αποδείχθηκε πως
είναι και ιδιαίτερα οικονομικός χωρίς να στερείται της «ζωντάνιας».


Συγκεκριμένα, η επίσημη μέση κατανάλωση είναι 5,6 λτ./100
χλμ., τιμή που δεν αποκλίνει πολύ από την πραγματικότητα, αφού στην πράξη
είδαμε στο trip computer 6 λτ./100 σε κανονικές συνθήκες.


Όσον αφορά στη λειτουργία του, ο 1,2 DIG-T, όπως ονομάζεται,
έχει καλό τράβηγμα από χαμηλά, είναι γραμμικός στην απόδοση και πολιτισμένος
στην λειτουργία.


Πολύ καλή είναι επίσης η λειτουργία του Start&Stop.



Δυνατό και οικονομικό



Το υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκίνητο προσθιοκίνητο Juke
κινείται σαν ένα χάτσμπακ στο δρόμο, ενώ η δύναμη του κινητήρα κάνουν τους
τροχούς να σπινιάρουν πολύ εύκολα.


Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός θα εκτιμήσεις δεόντος την
χαμηλή κατανάλωση πετρελαίου που εντός των ορίων του Κ.Ο.Κ. πέφτει ακόμη και
κάτω από τα 5 λίτρα!


Ωστόσο αν ο οδηγός του επιθυμεί να κινηθεί γρηγορότερα το
Juke θα ανταποκριθεί άμεσα στο κάλεσμά του και αποδείχθηκε ότι κινείται με
απόλυτη ασφάλεια, άνεση και οικονομία ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου
ξεπερνά τα 160 χλμ./ώρα.


Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα
πρέπει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την ροπή του κινητήρα ώστε να έχει τα
καλύτερα αποτελέσματα. Επίσης ακόμη και κάτω από ακραίες συνθήκες το Juke
παραμένει απόλυτα ασφαλές και σε καμία περίπτωση δεν θα ξαφνιάσει τον οδηγό.


Μέσα στην πόλη το Juke ξεδιπλώνει τις αρετές του καθώς
αποδείχθηκε ότι είναι ευέλικτο, γρήγορο, άνετο και η τεχνολογία που διαθέτει
αποτελεί πραγματικό σύμμαχο για τον οδηγό.


Ωστόσο αισθητή είναι η έλλειψη της κάμερας περιμετρικής
θέασης που μετατρέπει την διαδικασία παρκαρίσματος σε παιχνιδάκι.


Παράλληλα η ανάρτηση φιλτράρει όλες τις ανωμαλίες του
οδοστρώματος ενώ η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ευνοεί τις…
αναρριχήσεις σε πεζοδρόμια.



ΥΠΕΡ


Σχεδίαση


Εξοπλισμός


Ιπποδύναμη


Κόστος χρήσης


Μεταπωλητική αξία




ΚΑΤΑ


Έλλειψη Parktronic

Exit mobile version