Πρεμιέρα για το Renault Kadjar στην Ελλάδα

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Το Renault Kadjar αποτελεί μια ξεχωριστή
παρουσία στην κατηγορία των crossover του C-segment, με σχεδιασμό που συνδυάζει δυναμισμό και
περιπετειώδη χαρακτήρα.

H Teoren πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη παρουσίαση του νέου μοντέλου στον Ειδικό Τύπο έχοντας σχεδιάσει μια ειδική διαδρομή στην οποία βέβαια συμμετείχε και το Enikonomia.gr.

Oι τιμές διάθεσης του νέου γαλλικού μοντέλου ξεκινούν από τις 20.850 ευρώ η οποία αφορά στην βασική βενζινοκίνητη έκδοση 1,2Τ με 130 ίππους ενώ η αντίστοιχη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,5 dCi των 110 ίππων ξεκινά από τα 22.340 ευρώ.

Η γκάμα του Kadjar περιλαμβάνει ακόμα τον 1.6 dCi κινητήρα των 130 ίππων με κίνηση στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς, ενώ στη βενζίνη υπάρχει μόνο μία επιλογή. Πρέπει να αναφέρουμε επίσης ότι όποιος θέλει αυτόματο κιβώτιο, θα βρει το 6άρι διπλού συμπλέκτη EDC μόνο σε συνδυασμό με τον 1.5 dCi.




Μυώδης εξωτερικός
σχεδιασμός



Το Renault Kadjar είναι ένα crossover του C-segment που αντλεί στοιχεία από τα
SUV, τα station και τα κλασσικά οχήματα τριών όγκων.



Οι συμπαγείς διαστάσεις (4.45
μέτρα μήκος x 1.84 μέτρα πλάτος1) και το χαμηλό συνολικό ύψος (1.60μ.) τονίζουν τη δυναμική φόρμα του
αυτοκινήτου.



Το εμπρός τμήμα αποπνέει μια
μοναδική αίσθηση δύναμης. Ο τρόπος με τον οποίο το χρώμιο στη μάσκα
συνεχίζει γύρω από τα φωτιστικά σώματα ενισχύει οπτικά το πλάτος του
αυτοκινήτου και προβάλει τον ισχυρό χαρακτήρα του Kadjar. Ο σχεδιασμός των τροχών διαμέτρου 17 ή 19 ιντσών,
αποτελούν άλλο ένα στοιχείο που συμβάλει στην ενίσχυση του δυναμικού χαρακτήρα
του μοντέλου.



Οι χυτές, δυναμικές γραμμές επιτείνονται από το φινίρισμα των θυρών το
τελείωμα των οποίων είναι στο ίδιο επίπεδο με τους θόλους. Οι ελαφρώς ανάγλυφες
πλαϊνές επιφάνειες και οι τονισμένοι ώμοι συντελούν στην συνολική αίσθηση δυναμισμού.



Η απόσταση από του έδαφος
του Kadjar είναι 200χλστ., παρέχοντας
ένα άμεσο σημείο αναφοράς για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου.



Η μορφή της γρίλιας
ενισχύει τον ισχυρό χαρακτήρα της εμπρός όψης, ενώ τα προστατευτικά στοιχεία
στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα –ένα κλασσικό χαρακτηριστικό των SUV- υπογραμμίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του Kadjar.



Τα προστατευτικά που
βρίσκονται στο κάτω μέρος των θυρών αποτελούν μια αποτελεσματική «ασπίδα», ενώ
την ίδια στιγμή συμβάλουν στη συνολικά στιβαρή αίσθηση που αποπνέει το μοντέλο.


Τέλος τα μαύρα
προστατευτικά των φτερών που προεκτείνονται μέχρι το πάτωμα, όπως και οι μπάρες
οροφής από ανοδιωμένο αλουμίνιο αποτελούν μια ακόμα ένδειξη της τάσης του KADJAR για περιπέτεια.

Κομψό και Hi-tech εσωτερικό




















Η δυνατή προσωπικότητα του Renault Kadjar ισχυροποιείται από τη νέα φωτεινή υπογραφή της μάρκας
που για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στο νέο Espace.



Με τη χρήση λυχνιών LED, που δημιουργούν ένα φωτεινό «πέρασμα» σχήματος «C», τα φώτα ημέρας
περιβάλουν το όχημα με μια υψηλή αίσθηση κύρους.

Οι οριζόντιες γραμμές του
ταμπλό ενισχύουν το πλάτος της καμπίνας, ενώ ο πίνακας οργάνων και οι αεραγωγοί
περιβάλλονται από ένα λεπτό και κομψό περίγραμμα χρωμίου. Την ίδια στιγμή η
κεντρική κονσόλα χαρακτηρίζεται από το σχεδιασμό που τονίζει το πλάτος και το
υψηλό status του εσωτερικού.

Οι γραμμές των χειρολαβών
στις πόρτες και στην κονσόλα στην πλευρά του συνοδηγού αποτελούν ακόμα ένα
στοιχείο της crossover καταγωγής του μοντέλου.



Με τη νέα κάρτα εισόδου σε
χρώμα pearl-white, ο οδηγός εισέρχεται σε ένα νέο «σενάριο» καλωσορίσματος.


Μόλις ξεκλειδώσει, τα
εμπρός και τα πίσω φώτα, καθώς και τα φλας, ανάβουν.




















Έχοντας πρωτοεμφανιστεί στο
νέο Espace, το νέο σύστημα πολυμέσων
με οθόνη αφής, Renault R-Link 2, είναι διαθέσιμο στο Kadjar προσφέροντας άνετη και με δυνατότητες προσωποποίησης
συνδεσιμότητα.


Η προηγμένη οθόνη των 7
ιντσών, βελτιώνει την ευκρίνεια και την ταχύτητα απόκρισης, κάνοντας
εξαιρετικά άνετη και εύκολη τη χρήση της. Το έξυπνο λογισμικό και τα γραφικά
θυμίζουν τη γνώριμη εικόνα των tablets: μετακίνηση εικονιδίων με click
& drag, λειτουργίες scroll, zoom κ.λπ.



Οι αρχικές σελίδες μπορούν
πλέον να διαμορφωθούν επιτρέποντας άμεση πρόσβαση στις πιο συχνά
χρησιμοποιούμενες λειτουργίες, κάνοντας εφικτή την προσωποποίηση της οθόνης
ελέγχου.



Έξι διαφορετικά προφίλ
μπορούν να αποθηκευτούν με προσωποποιημένες προτιμήσεις: με το σύστημα R-Link 2 τα οδηγικά βοηθήματα,
όπως και οι προτιμήσεις που αφορούν στο σύστημα πλοήγησης και τα πολυμέσα
μπορούν να ρυθμιστούν κατά βούληση από τον χρήστη.



Το R-Link2 διαθέτει
σύστημα αναγνώρισης φωνής για ασφαλή και ξένοιαστη οδήγηση



Προσφέρει απλή και άνετη
πρόσβαση στις παρακάτω λειτουργίες και υπηρεσίες:



— Πλοήγηση: χάρτες TomTom με επιλογή
απεικόνισης «Birdview» για εύκολη και ακριβή χρήση.



— Τηλέφωνο: σύστημα Bluetooth για σύνδεση με τηλεφωνικές συσκευές.



— Ραδιόφωνο: ήχος ψηφιακής ποιότητας με DAB (Ψηφιακό
Ραδιόφωνο)1 για ηχητική εμπειρία υψηλού επιπέδου.



— Εφαρμογές: μια ευρεία
γκάμα εφαρμογών και υπηρεσιών είναι διαθέσιμες ώστε να ενισχύουν τη συνολική
εμπειρία μετακίνησης που προσφέρει το όχημα.



Σε αυτή τη νέα έκδοση, η
ολοκληρωμένη λίστα εφαρμογών εμπλουτίζεται σε κάθε επίπεδο: ταξιδιωτικές
οδηγίες, νέα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πρακτικές εφαρμογές.




Παράλληλα το Kadjar προσφέρει αρκετές επιλογές συνδεσιμότητας: 2 θύρες USB, μια πρίζα 12V εμπρός και μία πίσω.






Τετρακίνητες εκδόσεις

Εφοδιασμένες με τον
κινητήρα Energy dCi 130, οι τετρακίνητες εκδόσεις του KADJAR επωφελούνται από το σύστημα
ETC (Electronic Traction Control) που εξελίχθηκε από την Renault – Nissan Alliance. Το συγκεκριμένο σύστημα διασφαλίζει την ιδανική παροχή
ισχύος στους τροχούς του πίσω άξονα, σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου
και το επίπεδο πρόσφυσης.



Το σύστημα μετάδοσης ρυθμίζεται μέσω ενός
περιστροφικού διακόπτη, επιτρέποντας τη χρήση τριών διαφορετικών επιλογών:



— Στην επιλογή ‘Lock’ το σύστημα «κλειδώνει» ηλεκτρονικά τη μεταφορά κίνησης και στους τέσσερις
τροχούς και μεταφέρει το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς. Η χρήση αυτής
της επιλογής ενδείκνυται σε εκτός δρόμου διαδρομές και σε συνθήκες χαμηλής
πρόσφυσης (π.χ. χιόνι, λάσπη). Αυτή η ρύθμιση είναι διαθέσιμη μέχρι την
ταχύτητα των 40km/h.



  • Στην επιλογή ‘Auto’ η ροπή αυτόματα διανέμεται ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς, σύμφωνα
    με τα επίπεδα πρόσφυσης.



Κάτω από κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταφέρεται
αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.



Σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης μπορεί να
μεταφερθεί πίσω έως το 50% της ροπής.


Σε ακραίες καταστάσεις το
50% της ροπής μεταφέρεται σε έναν από τους δύο άξονες.


Σε φάση εκκίνησης, το σύστημα διανέμει τη ροπή και στους
τέσσερις τροχούς.



— Στην επιλογή ‘2WD’ η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.






Δύο επιλογές κινητήρων Diesel




Ο κινητήρας Energy dCi 110 τοποθετεί το Kadjar στην κορυφή της κατηγορίας σε
επίπεδο οικονομίας και εκπομπών ρύπων με 99γρμ./χλμ CO2 και 3.8λτ./100χλμ.1
στον κύκλο μετρήσεων NEDC. Αυτά τα εξαιρετικά
επίπεδα επιτυγχάνονται είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με το κιβώτιο
διπλού συμπλέκτη EDC.

Ο
κινητήρας Energy dCi 110 για πρώτη φορά εφοδιάζεται με πιστόνια χαμηλής
τριβής, στοιχείο
που μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 3% στον
ομολογκαρισμένο κύκλο NEDC. Συνολικά η αρχιτεκτονική
αυτού του προηγμένης τεχνολογίας κινητήρα, έχει σαν αποτέλεσμα την χαμηλή
κατανάλωση καυσίμου και τις αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Συνδυασμένος με το
χειροκίνητο κιβώτιο, αποδίδει 260Nm ροπής τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.750
σ.α.λ., στοιχείο που συνεισφέρει στη μεγαλύτερη δυνατή οδηγική απόλαυση. Αυτό
το στοιχείο είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης μελέτης στο σύστημα τροφοδοσίας και ανάφλεξης,
όπως και της υιοθέτησης προηγμένης αρχιτεκτονικής του τούρμπο.

Ο κινητήρας Energy dCi 110 είναι επίσης διαθέσιμος με το 6ταχυτο αυτόματο
κιβώτιο EDC. Το συγκεκριμένο κιβώτιο επιτυγχάνει
αντίστοιχα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων με το χειροκίνητο κιβώτιο,
προσφέροντας παράλληλα την επιπλέον άνεση και αμεσότητα της λύσης του διπλού
συμπλέκτη.



Ο κινητήρας Energy dCi 130 –διαθέσιμος σε
2κινητες και 4κινητες εκδόσεις1 ξεχωρίζει για το σύνολο των προηγμένων
εφαρμογών του, με αποτέλεσμα η 16βαλβιδη μονάδα να αποδίδει 96kW (130ίπποι) από 1,6 λίτρα. Ο Energy dCi 130 συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο
6 ταχυτήτων, ενώ ο εξαιρετικά αποδοτικός σχεδιασμός του βασίζεται στην
τετράγωνη αρχιτεκτονική που προήλθε από
την εμπειρία της Renault στη Formula1.



Ο
συγκεκριμένος κινητήρας έχει μέση κατανάλωση 4,3l/100km και εκπομπές CO2 113g/km.




Η δυναμική ροπή των 320Nm, το 80% της οποίας είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1,500σ.α.λ.
προσφέρει ζωντάνια και δύναμη για πραγματική οδηγική ευχαρίστηση. Με μεγάλο
εύρος λειτουργίας για κινητήρα Diesel, ο Energy dCi 130 ανεβαίνει με άνεση
στις 4,500 σ.α.λ. για δυναμική αίσθηση που συναντά κανείς μόνο σε κινητήρες
μεγαλύτερου κυλινδρισμού.





















Αποδίδοντας 130 ίππους στις
5.500σ.α.λ. και 205Νμ ροπής από τις 2.000σ.α.λ., ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων έχει αντίστοιχη
απόδοση με ένα 2λιτρο ατμοσφαιρικό σύνολο. Χάρη στον άμεσο ψεκασμό και την ενσωματωμένη εισαγωγή είναι αποδοτικός
και με εξαιρετική απόκριση.
Ήδη από τις 1.500σ.α.λ. το 90% της μέγιστης ροπής είναι διαθέσιμο, ενώ το 100%
είναι διαθέσιμο σε ένα σημαντικό εύρος από τις 2.000 έως και τις 3,000σ.α.λ.

Παράλληλα ο άμεσος ψεκασμός βελτιώνει και την
ανάφλεξη με αποτέλεσμα χαμηλή κατανάλωση (5,6λίτρα/100χλμ.) και αντίστοιχα
χαμηλές εκπομπές ρύπων (126γρμ./χλμ. CO21).



Άλλο ένα σημαντικό
χαρακτηριστικό είναι οι μικρές απαιτήσεις συντήρησης του κινητήρα, με την
αλλαγή λιπαντικού να πραγματοποιείται κάθε 30.000χλμ., ενώ η καδένα χρονισμού
δεν χρειάζεται αντικατάσταση καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.

Exit mobile version