Μόνο στο enikonomia.gr: «Ωρολογιακή βόμβα» τα φθηνά εισαγόμενα μεταχειρισμένα ελαστικά – Τι πρέπει να προσέχετε

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr




Σε κίνδυνο είναι πολύ πιθανό να βρεθεί η ζωή εκατοντάδων χιλιάδων
ιδιοκτητών αυτοκινήτων αλλά και των επιβατών τους που έχουν
τοποθετήσει μεταχειρισμένα εισαγόμενα ελαστικά στα οχήματά τους, τα οποία όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να μείνουν τοποθετημένα στο όχημα όταν ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες.


Ο λόγος για εκατοντάδες χιλιάδες μεταχειρισμένα ελαστικά τα οποία όμως είναι «χειμερινά» και έχουν εισαχθεί και διατίθενται προς πώληση σε ανυποψίαστους
ιδιοκτήτες οχημάτων οι οποίοι τα αποκτούν με μεγάλη άνεση λόγω της εξαιρετικά
χαμηλής τιμής τους, αλλά δεν γνωρίζουν πως δεν μπορούν να κινούνται με αυτά το καλοκαίρι.


Τα «χειμερινά» ελαστικά έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά καθώς είναι κατασκευασμένα για να προσδίδουν υψηλή πρόσφυση σε παγωμένα ή χιονισμένα οδοστρώματα ενώ αντίθετα θεωρούνται επικίνδυνα για χρήση όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές καθώς μπορεί να
«κλατάρουν» ανά πάσα στιγμή ακόμη και αν ο οδηγός του οχήματος
κινείται με χαμηλές ταχύτητες εντός των πόλεων ή στα όρια του Κ.Ο.Κ. στο εθνικό
οδικό δίκτυο.


Το enikonomia.gr επικοινώνησε
με κάποια από τα συγκεκριμένα καταστήματα και οι υπάλληλοι μας διαβεβαίωσαν πως
τα χειμερινά ελαστικά μπορούν να κινηθούν με άνεση και ασφάλεια ακόμη και όταν
το θερμόμετρο αγγίζει τους 40 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα!


Βέβαια η θερμοκρασία στην άσφαλτο είναι πολύ υψηλότερη από
εκείνη της ατμόσφαιρας και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί πότε θα κλατάρει
ξαφνικά ένα μεταχειρισμένο εισαγόμενο χειμερινό ελαστικό…


Από την άλλη μεριά η τιμή απόκτησης των εισαγόμενων
μεταχειρισμένων ελαστικών για μια τετράδα ξενικά από τα 40 ευρώ -τοποθετημένα- ενώ για δύο μεταχειρισμένα ελαστικά μοτοσικλέτας το κόστος πέφτει στα 15 ευρώ. Μάλιστα αρκετές επιχειρήσεις δίνουν και εγγύηση έως και 6 μήνες!


Αυτές οι τιμές σίγουρα αποτελούν «μαγνήτη» για χιλιάδες
ιδιοκτήτες οχημάτων που μάλιστα νιώθουν και ασφαλείς μετά την τοποθέτηση των
εισαγόμενων μεταχειρισμένων ελαστικών στα οχήματά τους καθώς εμφανισιακά
φαίνονται άψογα.


Ωστόσο η εξωτερική τους εμφάνιση μπορεί να μην έχει καμία
απολύτως σχέση με την ποιότητά τους καθώς τα ελαστικά μπορεί να είναι «καμμένα»
(ξεραμένα) και επικίνδυνα για χρήση, ιδίως όταν κανείς κινείται με υψηλές
ταχύτητες.



Τα χαρακτηριστικά των
χειμερινών ελαστικών


Τα χειμερινά ελαστικά (ή αλλιώς ελαστικά ψυχρών καιρικών
συνθηκών) έχουν ειδική γόμα που παραμένει μαλακή στις χαμηλές θερμοκρασίες και
βαθύ σκάλισμα πέλματος που προσφέρει βέλτιστη απόδοση σε ψυχρές συνθήκες
(στεγνό ή βρεγμένο οδόστρωμα, με χιόνι ή πάγο).


Αντιθέτως, τα ελαστικά με σήμανση 3PMSF είναι χειμερινά
ελαστικά τα οποία έχουν εγκριθεί με τεστ κανονισμών, ώστε να εγγυώνται το σωστό
επίπεδο απόδοσης σε χειμερινές συνθήκες.


Τα χειμερινά ελαστικά τοποθετούνται στο όχημα όταν η
θερμοκρασία πέφτει σταθερά κάτω από τους 7 βαθμούς Κελσίου.


Στην Ελλάδα με την άσφαλτο να «καίει» κυριολεκτικά, τα
χειμερινά ελαστικά φθείρονται υπέρμετρα και γλιστρούν περισσότερο.


Παράλληλα ο δείκτης ταχύτητας είναι σχεδόν σε όλες τις
περιπτώσεις χαμηλότερος από ότι αναγράφεται για τα λοιπά ελαστικά…

Exit mobile version