ΣΕΕΑΕ: Αποκλεισμένοι οι ‘Ελληνες από τα φθηνότερα και ασφαλή εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ

Διχασμένο εμφανίζεται το οικονομικό επιτελείο σχετικά με την παράταση εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία Euro5 με χαμηλό τελωνείο καθώς η σχετική τροπολογία παραμένει «μπλοκαρισμένη» από κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος με συνέπεια να μην μπορεί να κατατεθεί στη Βουλή επισημαίνει ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ).

Ειδικότερα σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι: «Μετά την τοποθέτηση του Πρωθυπουργού στην προχθεσινή ομιλία του στην Βουλή κατά τη διαδικασία ψήφισης του νέου ασφαλιστικού και φορολογικού νομοσχεδίου, όπου εμφανίστηκε ως «προστάτης» των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και διώκτης των μεγάλων συμφερόντων επισημαίνουμε τα κάτωθι:


Η πραγματικότητα δείχνει τα ακριβώς αντίθετα καθώς τα λουκέτα στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις δεν έχουν τελειωμό, ενώ αντίθετα τροπολογίες οι οποίες εξυπηρετούν τα μεγάλα συμφέροντα, πηγαινοέρχονται στη Βουλή.



Παρά τις υποσχέσεις για δημόσια διαβούλευση του νέου τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων, η συμμετοχή του καθ’ ύλην αρμόδιου φορέα (ΣΕΕΑΕ) ήταν μηδενική, με αποκλειστική ευθύνη των φορέων του Υπουργείου Οικονομικών.



Επίσης για την παράταση εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία Euro 5, το οικονομικό επιτελείο εμφανίστηκε «διχασμένο» καθώς ενώ η τροπολογία είχε υπογραφεί από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας Κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη, κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος φαίνεται να την κρατά «μπλοκαρισμένη» με συνέπεια να μην μπορεί να κατατεθεί στη Βουλή.


Η παραπάνω ενέργεια σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί ένδειξη «προστασίας» των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.

Αντίθετα φανερώνει ξεκάθαρα ότι κάποιοι κύκλοι μέσα στην κυβέρνηση εξυπηρετούν τα μεγάλα συμφέροντα.

Παράλληλα η φοροκαταιγίδα που ετοιμάζεται στα αυτοκίνητα σίγουρα ευνοεί τα καινούργια αυτοκίνητα ενώ τα παλαιότερα «οδηγούνται» με μαθηματική ακρίβεια στην «ακινησία» εξαιτίας του υπέρογκου κόστους χρήσης.


Ακόμα και εκεί το οικονομικό επιτελείο με ένα μοναδικό τρόπο καταφέρνει να αποκλείσει τους Έλληνες καταναλωτές από τα μεταχειρισμένα φθηνότερα και ασφαλή αυτοκίνητα, δημιουργώντας ένα «μονόδρομο» που οδηγεί αποκλειστικά στην αγορά και κτήση μόνο των καινούριων αυτοκινήτων, με άμεσο όφελος για τους 5-6 μεγαλοεισαγωγείς που λυμαίνονται τον χώρο του αυτοκινήτου εδώ και δεκαετίες.


Όσοι δεν έχουν χρήματα να αποκτήσουν κάποιο καινούργιο αυτοκίνητο θα αναγκαστούν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους αλλιώς θα αναγκαστούν να πληρώνουν φόρους «λιμουζίνας» για να τα κυκλοφορούν.

Επιπλέον, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ, η Ελληνική οικονομία εισέρχεται σε δεύτερο κύκλο επιδείνωσης με τις πρώτες ενδείξεις για το 2016 να θυμίζουν έντονα την εικόνα που κυριαρχούσε το 2012.


Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα το 52% των ερωτηθέντων εξέφρασε φόβο για ενδεχόμενο «λουκέτο» της επιχείρησης κατά το επόμενο εξάμηνο, το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί από τον Ιούλιο του 2012 (53,3%) . Ένα χρόνο πρίν, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 32,9% , ενώ ακόμη και τον Ιούλιο του 2015, λίγο μετά την επιβολή των capital controls, το ποσοστό όσων προέβλεπαν «λουκέτο» στην επιχείρηση τους ήταν χαμηλότερο από σήμερα (46,3%).

Από την αναγωγή στον πραγματικό αριθμό επιχειρήσεων που διενεργεί το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της συνομοσπονδίας (ΙΜΕ/ΓΣΕΒΕΕ) εκτιμάται ότι το προσεχές εξάμηνο θα προστεθούν 21.000 νέα «λουκέτα» μικρομεσαίων επιχειρήσεων.


Τα «λουκέτα αυτά σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις που θα επιβιώσουν δεν πρόκειται να προβούν σε επενδύσεις και είναι πιθανό να προχωρήσουν και σε μειώσεις προσωπικού οδηγεί στην πρόβλεψη ότι το επόμενο εξάμηνο θα χαθούν περί τις 52.000-55.000 θέσεις απασχόλησης , εκ των οποίων οι 14.000-18.000 αποτελούν θέσεις μισθωτής εργασίας».

Exit mobile version