Skoda Kodiaq 1.4TSi: Οικογενειακές υποθέσεις

Tου Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr


Το
σενάριο πέρα για πέρα ρεαλιστικό και πολύ συνηθισμένο: τυγχάνετε (ευτυχής)
οικογενειάρχης με πολυμελή φαμίλια και αναγκαστικά – έστω και υπό τις παρούσες
πολύ δύσκολες οικονομικές συγκυρίες – ήρθε η ώρα να αλλάξετε το αυτοκίνητο σας.
Επιπλέον, στις μεταφορικές υποχρεώσεις σας συμπεριλαμβάνονται μακρινά ταξίδια, ενώ την ίδια ώρα λατρεύετε
τις εξορμήσεις έξω στη φύση. Εκ των πραγμάτων λοιπόν πρέπει να επιλέξετε ένα
μεγάλο αυτοκίνητο, με άνετους εσωτερικούς χώρους και υψηλά επίπεδα ενεργητικής
και παθητικής ασφάλειας (πάνω απ’ όλα η άνεση και η ασφάλεια της οικογένειας),
με λογικό κόστος κτήσης και χρήσης(βλ. Μνημόνια) και γιατί να το…κρύψετε
άλλωστε, ικανό να σας μεταφέρει ευκαιρίας δοθείσης με άνεση στις εκδρομές σας!
Τα παραπάνω δεδομένα αναπόφευκτα οδηγούν το συλλογισμό στην επιλογή ενός
μεγάλου SUV. Oμως αυτό το ξεχνάμε
καθότι δεν περισσεύουν πλέον χρήματα.


Εδώ
ακριβώς παρεμβαίνει η Skoda με το ολοκαίνουριο
επταθέσιο SUV Kodiaq – εν προκειμένω
στην βασική δικίνητη βενζινοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας – και έρχεται να
κάνει την ανατροπή, προσφέροντας μία εναλλακτική λύση που καλύπτει τις
περισσότερες, από τις προαναφερθείσες μεταφορικές σας ανάγκες. Και όλα αυτά σε
μία λογική τιμή αγοράς.



Εντυπωσιακά πληθωρικό


Το
πρώτο χαρακτηριστικό που κεντρίζει το ενδιαφέρον όταν αντικρίσεις για πρώτη
φορά το Kodiaq είναι αναμφίβολα, ο όγκος του (μήκος 4.69μ., πλάτος 1.88 μ. και ύψος 1.65μ.). Εντυπωσιακός
το δίχως άλλο, γνώρισμα ωστόσο που επιτείνεται, από την παρουσία και τοποθέτηση
των φαρδιών ελαστικών (215/65R17)
στα
άκρα του αμαξώματος, τη μεγάλη απόσταση που απέχει αυτό από το έδαφος (18,7 εκ.), κυρίως όμως,
από την σχεδίαση του. Από όποια οπτική γωνία και αν το παρατηρήσεις, οι
σύγχρονες γραμμές που διατρέχουν το ψηλό και μακρύ αμάξωμα του νέου τσέχικου SUV, διαμορφώνουν ένα μυώδες όσο και
καλαίσθητο σύνολο που, δίχως υπερβολή, παραπέμπει σε καθαρόαιμο off road και
μόνον απαρητήρητο δεν περνά. Κατά την άποψη μας, το στοιχείο που κερδίζει τις
εντυπώσεις στο σημείο αυτό, είναι η διαμόρφωση του εμπρόσθιου μέρους και ο
τρόπος που συνδυάζονται, η επιβλητική μάσκα με τις χαρακτηριστικές κάθετες
γρύλιες με τους προβολείς τεχνολογίας LED και την εισαγωγή αέρα στο
κάτω μέρος του προφυλαχτήρα. Η θετική εικόνα που μόλις περιγράψαμε,
επεκτείνεται βεβαίως και στο σαλόνι του Kodiaq. Μόνον που εδώ, ο εντυπωσιασμός
σχετίζεται με την γερμανική ποιότητα κατασκευής (και ως εκ τούτου τον
σκουρόχρωμο διάκοσμο…)και την εκ των ουκ ων άνευ, ευρυχωρία για επιβάτες και
αποσκευές. Η σύγχρονη σχεδίαση του ταμπλό έτσι όπως περιβάλει τον οδηγό, κυρίως
όμως, η μεγάλη οθόνη 8
ιντσών του συστήματος πολυμέσων που δεσπόζει στο μέσον
και φυσικά, η υψηλή ποιότητα κατασκευής και συναρμογής των επιμέρους τμημάτων,
συνιστούν την πρώτη εικόνα που αντικρίζεις μόλις περάσεις στο εσωτερικό του. Από
κει και πέρα, η αίσθηση της απτής ποιότητας κατασκευής, σε επίπεδο παρατήρησης ενισχύεται
από, την παρουσία μαλακών πλαστικών στη επένδυση του ταμπλό και στις πλαϊνές
εσωτερικές επενδύσεις των θυρών. Τελικά η επαλήθευση των προανφερομένων προκύπτει,
όταν το Kodiaq
κυλά
πάνω στους τεράστιους τροχούς του: η απουσία τριγμών ή θορύβων ακόμα και όταν
κινείται σε χωματόδρομο, πιστοποιεί απόλυτα την σπουδή της εταιρείας στο
συγκεκριμένο τομέα καθιστώντας ιδιαίτερα ευχάριστη την παραμονή οδηγού και
επιβατών στο τεράστιο σαλόνι. Και μιας και γίνεται λόγος περί “χωροταξίας”, εδώ
τα πράγματα είναι εντελώς ξεκάθαρα: στην πενταθέσια διάταξη πέντε…μπασκετμπολίστες
θα βολευτούν με χαρακτηριστική άνεση στο σαλόνι του Kodiaq χωρίς
ίχνος συμβιβασμού! Έτσι απλά! Όσον αφορά στην επταθέσια διάταξη, επτά ενήλικες
με ανάστημα μέχρι 1,78μ. θα βολευτούν εξίσου απροβλημάτιστα, καθώς η δυνατότητα
μετακίνησης προς τα εμπρός κατά 18 εκ. της δεύτερης σειράς των καθισμάτων(η
οποία διαθέτει και ρύθμιση κλίσης), εξασφαλίζει ικανοποιητικό χώρο για την
άνετη φιλοξενία δύο ενηλίκων στη τρίτη σειρά. Το συγκεκριμένο πλεονέκτημα, σχετίζεται
βεβαίως με το μακρύ μεταξόνιο που φθάνει τα 2,79 μέτρα. Ο χώρος αποσκευών είναι
εξίσου αχανής, καθώς στην πενταθέσια διάταξη των καθισμάτων φθάνει τα 720(επταθέσια:
270) λίτρα, ενώ με την πλήρη αναδίπλωση της δεύτερης σειράς ο όγκος φθάνει τα
2.065 λίτρα, χωρητικότητα που επιτρέπει την μετακόμιση ολόκληρου νοικοκυριού! Η
τετραγωνισμένη διαμόρφωση των πλαϊνών τμημάτων εξασφαλίζει την πλήρη
εκμετάλλευση του, ωστόσο το (αναπόφευκτα) ψηλό κατώφλι φόρτωσης θα σας
δυσκολέψει κατά την μεταφορά αντικειμένων μεγάλου βάρους. Η
εργονομία τέλος μελετημένη στη κάθε λεπτομέρεια της (ακόμα και θήκες για
ομπρέλες στις εμπρός πόρτες διαθέτει!), οι θέσεις για μικροαντικείμενα πολλές,
τα δύο ντουλαπάκια στην πλευρά του συνοδηγού πρακτικά και η θέση οδήγησης άνετη
με πολλές δυνατότητες ρύθμισης.



Ταξιδευτής…


Η
δικίνητη βασική έκδοση του Kodiaq
της
δοκιμής μας, κινείται από το γνωστό και μη εξαιρετέο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο
σύνολο βενζίνης άμεσου ψεκασμού 1,4 TSI προερχόμενο από το Group VW. Υπενθυμίζουμε πως αποδίδει 125
ίππους στις 5.000σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 200Nm από
τις 1.400 έως τις 4.000σ.α.λ.


Αν
αναλογιστούμε πως οι παραπάνω τιμές καλούνται να μετακινήσουν 1.502 κιλά, τότε
είναι προφανές πως οι επιδόσεις του τσέχικου μοντέλου, δεν εισάγουν καινά δαιμόνια.
Παρόλα αυτά, τα 10,5 δευτ. που
απαιτούνται για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 190 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας,
σύμφωνα με την εταιρία, συνιστούν ικανοποιητικές επιδόσεις εντός των ορίων
ασφαλείας, δεδομένου του όγκου του αμαξώματος. Στην πράξη τελικά, ο μικρός
1.400άρης TSI
ανταπεξέρχεται
με επάρκεια στο (δύσκολο) έργο του, παρά την μακριά κλιμάκωση του μηχανικού
κιβωτίου 6 σχέσεων. Πολιτισμένος και αθόρυβος στην λειτουργία του, ακόμα και σε
ταχύτητες κοντά στην τελική, καταφέρνει εν τέλει να κινήσει το βαρύ αμάξωμα με
σβελτάδα, είτε στον αυτοκινητόδρομο, είτε εντός πόλης. Τα μόνα αρνητικά που
μπορούμε να του προσάψουμε είναι, πρωτίστως η έλλειψη ελαστικότητας μέχρι τις
1.400 σ.α.λ που εκδηλώνεται με αργή απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού
και δευτερευόντως, στην κατανάλωση καυσίμου. Η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της
δοκιμής μας με οδήγηση σε σχετικά ήπιους ρυθμούς, “κλείδωσε” στα 8,9 λίτρα/100χλμ.,
τιμή που δεν είναι κακή με βάση το χαρακτήρα και το βάρος της κατασκευής,
ωστόσο το κατατάσει στο μέσο όρο της κατηγορίας, σαφώς πίσω από πετρελαιοκίνητες
προτάσεις του ανταγωνισμού. Από την (ψηλή) θέση του οδηγού του Kodiaq τα πράγματα εξελίσσονται αναμενόμενα
ικανοποιητικά. Εντός πόλης, κινείται με ευχέρεια ενώ παρά τον τεράστιο όγκο,
παρκάρει με σχετική ευκολία(παρά την μειωμένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω του
στενού πίσω παρμπριζ και της ψηλής ουράς). Πολύτιμος αρωγός στο σημείο αυτό, το
ελαφρύ τιμόνι(ηλεκτροϋδραυλική κρεμαγέρα) που κόβει αρκετά(2,9 στροφές από
τέρμα σε τέρμα) διευκολύνοντας τις επιτόπιες μανούβρες. Η μαλακή ρύθμιση των
αναρτήσεων(γόνατα MacPherson με τριγωνικά ψαλίδια και αντιστρεπτική ράβδο
εμπρός, σύστημα πολλαπλών συνδέσμων με διαμήκη/ εγκάρσιους συνδέσμους και
αντιστρεπτική ράβδο πίσω), διαθέτει μεγάλες διαδρομές και συνολικά εξασφαλίζει
ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης φιλτράροντας ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες των
ελληνικών δρόμων. Το μόνο αρνητικό που σημειώσαμε, ήταν η ξερή απόσβεση τους
στα εγκάρσια χαντάκια.


Και
στο ταξίδι πως συμπεριφέρεται;


Ανέλπιστα
καλά είναι η απάντηση, καθώς τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, τα άνετα καθίσματα και
το…πολύ καλό ηχοσύστημα, καθιστούν το Kodiaq ιδανικό για την κάλυψη
μεγάλων αποστάσεων. Παρά το αυξημένο ύψος του αμαξώματος και την μαλακή ρύθμιση
των αναρτήσεων, παραμένει ακλόνητο στη πορεία του χωρίς να εμφανίζει τάσεις
πλεύσης ή ευπάθειας στους πλευρικούς ανέμους. Ανάλογα στιβαρό παραμένει και
όταν διαγράφει ανοιχτές καμπές με πολλά χιλιόμετρα, στοιχείο που αυξάνει το
αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Αντίστοιχα επίπεδα εμπιστοσύνης όμως προκύπτουν
και από την απόδοση των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω)
που αποδεικνύονται δυνατά και ανθεκτικά ακόμα και στην σκληρή χρήση. Μόνον η
μέτρια αίσθηση του τιμονιού να απουσίαζε…


Όσον
αφορά στις εξορμήσεις έκτός δρόμου;


Μην
σας παρασύρει η «πολεμική ενδυμασία» τα πράγματα είναι απολύτως σαφή και
ξεκάθαρα: σε βατό χωματόδρομο θα περάσει χωρίς πρόβλημα λόγω μεγάλης απόστασης
από το έδαφος, στις λακκούβες δεν θα διαλυθεί η σπονδυλική σας στήλη, αλλά
μέχρις εκεί…


Value for money


Ο
όρος που θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει το τίτλο μα και το σύμπέρασμα της
δοκιμής του νέου SUV
της
Skoda, περικλείωντας
σε τρείς και μόνον λέξεις όλα όσα προσφέρει. Για το τυπικόν του θέματος όμως, οφείλουμε
να αναφέρουμε πως το δικίνητο επταθέσιο Kodiaq της
δοκιμής μας, διατίθεται με τιμή πώλησης 22.000 ευρώ σε μία και μόνη εξοπλιστική
έκδοση, την Ambition, η
οποία περιλαμβάνει τα…πάντα. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως πέραν των όλων
ανεξαιρέτως των ηλεκτρικών ευκολιών (παράθυρα, καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα),
στην μακροσκελέστατη λίστα του βασικού εξοπλισμού περιλαμβάνονται και, ηχοσύστημα
πολυμέσων (με 8 ηχεία, Bluetooth, θύρα
USB, AUX IN) με οθόνη αφής 8’’, αυτόματος
διζωνικός κλιματισμός climatronic,
cruise control, αισθητήρες βροχής και φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα
ευστάθειας ESC, 9 αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί εμπρός & πίσω, οροφής και
γονάτων οδηγού), συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος (Front Assist), αυτόματη
ειδοποίηση ατυχήματος (e-call), ζάντες αλουμινίου 17’’, σύστημα Start&Stop, φώτα ομίχλης, υπολογιστής ταξιδίου
κ.α.


Σ΄αυτό
το επίπεδο χρημάτων ο (ιαπωνικός κατά βάση) αναταγωνισμός, αντιπαραθέτει
πετρελαιοκίνητες προτάσεις με, λίγο καλύτερες επιδόσεις, αρκετά καλύτερη οικονομία
καυσίμου, αλλά ελαφρώς υποδεέστερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.


Όμως
εν προκειμένω, με 22.000 ευρώ αποκτάτε ένα επιβλητικό στην όψη και τους χώρους
σύγχρονο οικογενειακό αυτοκίνητο, ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο που σε κερδίζει προοδευτικά
μέρα με τη μέρα με την απόδοση του, κάνοντας συνολικά την καθημερινότητα σας
πιο εύκολη και γιατί όχι, πιο ευχάριστη με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο πάντα.


Λίγο
είναι αυτό στις μέρες μας;



ΥΠΕΡ



Χώροι
για επιβάτες/ αποσκευές



Σχέση
τιμής-εξοπλισμού



Άνεση



Σχεδίαση



ΚΑΤΑ



Ελαστικότητα
κινητήρα στις χαμηλές στροφές



Απόσβεση
ανάρτησης στα εγκάρσια χαντάκια



Μέτρια
αίσθηση συστήματος διεύθυνσης

Exit mobile version