Στην… ανακύκλωση πινακίδες κυκλοφορίας αν παραμείνουν πάνω από 18 μήνες στην εφορία

Στην… ανακύκλωση θα βρεθούν οι πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων που τελούν σε κατάσταση ακινησίας για χρονικό διάστημα που ξεπερνά τους
18 συνεχόμενους μήνες.


Αυτό προβλέπει εγκύκλιος της ΑΑΔΕ και η διάταξη για όλα τα
οχήματα των οποίων οι πινακίδες είναι κατατεθειμένες ήδη στις ΔΟΥ κατά την
ημερομηνία ισχύος του νόμου, ήτοι την 30.3.2018, καθώς και όσα τίθενται σε
ακινησία από την ημερομηνία αυτή και μετά.


Για την άρση της κατάστασης ακινησίας ή την εκ νέου θέση σε
δημόσια κυκλοφορία οχήματος του οποίου οι πινακίδες θα καταστραφούν, κατά τις
εν λόγω διατάξεις, οι αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των οικείων
περιφερειακών ενοτήτων της χώρας, θα προβαίνουν σε αντικατάσταση αυτών μετά την
υποβολή σχετικής αίτησης από τον ενδιαφερόμενο, συνοδευόμενη από την βεβαίωση καταστροφής
των πινακίδων κυκλοφορίας, καθώς και την καταβολή παραβόλου υπέρ του Δημοσίου
αξίας 30 ευρώ.


Αν τα κατατεθειμένα στοιχεία κυκλοφορίας καταστρέφονται από
λόγους ανωτέρας βίας και αφορούν ακινησίες συνεχόμενης χρονικής διάρκειας
μικρότερης των 18 μηνών, για την επανέκδοση αυτών δεν απαιτείται η καταβολή του
παραβόλου των 30 ευρώ, μετά από βεβαίωση της αρμόδιας αρχής.


Οι Δ.Ο.Υ. οφείλουν να προβούν άμεσα στον διαχωρισμό των
πινακίδων κατά τα ανωτέρω, ώστε αμέσως μετά την έκδοση της απόφασης του
Διοικητή της ΑΑΔΕ να προχωρήσουν, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα σε αυτή,
στην καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας και οι άλλες σχετικές διαδικασίες.


Ποιοι εξαιρούνται


Εξαιρούνται από όλο αυτό οι ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία
καταστράφηκαν εξαιτίας φυσικών καταστροφών σε περιοχές που κηρύχθηκαν σε
κατάσταση έκτακτης ανάγκης τον Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του
2017 καθώς και την πυρκαγιά της 11ης Σεπτεμβρίου 2017 στη Δυτική Αχαΐα, στις
τέως κοινότητες Σαντομέρι, Χαραυγή, Άρλα, Φώσταινα, Ελαιοχώριο και Πετροχώριο.


Οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων πρέπει να υποβάλουν, εντός
ενός μηνός από την δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ, δηλαδή έως τις 30.4.2018,
αίτηση διαγραφής αυτών από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας οχημάτων του Υπουργείου
Υποδομών και Μεταφορών, χωρίς την προσκόμιση Πιστοποιητικού καταστροφής και
χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε τέλους διαγραφής.


Η αίτηση, συνοδευομένη από βεβαίωση του οικείου Δήμου στον
οποίο ο αιτών δηλώνει την κατοικία του ή πιστοποιείται ότι εκεί αποδεδειγμένα
ασκεί εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση, υποβάλλεται σε οποιαδήποτε υπηρεσία
Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας. Στον αιτούντα χορηγείται
βεβαίωση διαγραφής, με ημερομηνία τις παραπάνω αναφερόμενες ημερομηνίες φυσικής
καταστροφής ανά τόπο όπου συνέβη αυτή και εξαιτίας της οποίας
καταστράφηκε/αχρηστεύθηκε το όχημα. Αίτηση διαγραφής μπορεί να υποβληθεί και
από κληρονόμους για κληρονομηθέντα οχήματα μετά την δήλωση αποδοχής
κληρονομιάς, καθώς και από συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων
αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.






Δείτε εδώ την εγκύκλιο της ΑΑΔΕ

Exit mobile version