Τέλος Ταξινόμησης: Πάνω από 400% αυξάνεται το κόστος εκτελωνισμού των ΙΧ!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Μόνο «γουρούνες» μπορούν να εκτελωνιστούν στα Τελωνεία της χώρας καθώς μόνο για αυτές οι εισαγωγικές έχουν καταθέσει επίσημους και αναλυτικούς τιμοκαταλόγους με Αξίες Λιανικής προ Φόρων!

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr στο Τελωνείο Αθηνών αναμένεται να εκτελωνιστούν σήμερα περίπου 48 καινούριες «γουρούνες» καθώς ο εισαγωγέας τους έχει προσκομίσει τους τιμοκαταλόγους με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων. Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση το νέο Τέλος Ταξινόμησης είναι αυξημένο σε ποσοστό περίπου 80% σε σχέση με το παλιό καθεστώς.

Πάντως το μόνο σίγουρο σύμφωνα με στελέχη από τελωνεία αλλά και εκτελωνιστές είναι πως οι εκτελωνισμοί καινούριων αυτοκινήτων δεν αναμένεται να ομαλοποιηθούν πριν το τέλος Ιουνίου ενώ για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα παραμένει άγνωστο πότε και πως θα ξεκινήσουν. Από την άλλη μεριά οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων σε σχέση με τις Εργοστασιακές Αξίες που είχαν καταθέσει κάποιες εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων ξεπερνούν ακόμη και το 530%!

Διαφορές έως και πάνω από 530% στις Εργοστασιακές Αξίες με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων

Η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης έχει προκαλέσει αίσθηση στα στελέχη των Τελωνείων αλλά και των εκτελωνιστών καθώς οι διαφορές μεταξύ Εργοστασιακών Αξιών και Αξιών Λιανικής προ Φόρων ξεπερνούν ακόμη και το 500%!

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr σε ένα πολυτελές αυτοκίνητο με Εργοστασιακή Αξία 14.000 ευρώ η νέα Αξία Λιανικής προ Φόρων που κατατέθηκε από τον επίσημο εισαγωγέα ανέρχεται σε 47.000 ευρώ η οποία μεταφράζεται σε 235%!

Για το συγκεκριμένο μοντέλο η εισαγωγική εταιρεία θα πρέπει να καταβάλει περίπου 17.000 ευρώ για Τέλος Ταξινόμησης ενώ με το παλιό καθεστώς πλήρωνε μόλις 6.050 ευρώ! Δηλαδή το κόστος εκτελωνισμού αυξάνεται κατά 180%.

Αν το συγκεκριμένο μοντέλο εισαχθεί ως μεταχειρισμένο με παλαιότητα 2 ετών, δηλαδή μοντέλο του 2014, το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται με το νέο καθεστώς σε 12.000 ευρώ ενώ με το παλαιό καθεστώς ανέρχονταν σε μόλις 5.000 ευρώ!

Σε άλλο πολυτελές αυτοκίνητο με Εργοστασιακή Αξία 10.250 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχονταν σε 5.125 ευρώ ενώ σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων που ανέρχεται στις 65.000 ευρώ ο συγκεκριμένος φόρος ξεπερνά τις 20.500 ευρώ. Η διαφορά μεταξύ Εργοστασιακής Αξίας και Αξίας Λιανικής προ Φόρων ξεπερνά το 530% ενώ το κόστος εκτελωνισμού αυξάνεται σε ποσοστό 300%!

Μεγάλες διαφορές μεταξύ Εργοστασιακών Αξιών και Αξιών Λιανικής προ Φόρων δεν καταγράφονται μόνο στα πολυτελή αυτοκίνητα αλλά και σε μικρομεσαία μοντέλα.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr σε κάποιο μικρομεσαίο μοντέλο με Εργοστασιακή Αξία μόλις 8.800 ευρώ η Αξία Λιανικής προ Φόρων «εκτοξεύθηκε» στις 22.500 ευρώ! Δηλαδή η διαφορά μεταξύ Εργοστασιακής Αξίας και Αξίας Λιανικής προ Φόρων ανέρχεται σε 155,6%

Σύμφωνα με το παλαιό καθεστώς το Τέλος Ταξινόμησης για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ανέρχονταν σε 1.056 ευρώ ενώ με το νέο καθεστώς ο συγκεκριμένος φόρος υπολογίζεται σε 5.400 ευρώ! Επομένως το κόστος εκτελωνισμού αυξάνεται κατά 411%.

Το μεγάλο θέμα που έχει προκύψει πάντως έχει να κάνει με το γεγονός αν οι εισαγωγικές εταιρείες που πρέπει να καταβάλουν έως και τέσσερις φορές υψηλότερο Τέλος Ταξινόμησης θα το «περάσουν» αυτούσιο ή μέρος αυτού στις τιμές λιανικής ή θα μειώσουν τα κέρδη τους…

Χάος στον εκτελωνισμό εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ

Μπορεί στα καινούρια αυτοκίνητα να ξεπεραστούν γρήγορα τα προβλήματα και οι εκτελωνισμοί να ξεκινήσουν σιγά-σιγά ωστόσο στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη και σε καμία περίπτωση δεν θα εκτελωνιστούν αυτοκίνητα αν οι εισαγωγικές εταιρείες δεν προσκομίσουν τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων για τα παλιά αυτοκίνητα.

Στελέχη από τα Τελωνεία επισημαίνουν στο Enikonomia.gr πως αν δεν επιστρέψουμε στο παλαιό καθεστώς εκτελωνισμού για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τότε θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να καταθέσουν τους συγκεκριμένους τιμοκαταλόγους οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων κάποιες έχουν κλείσει και κάποιες άλλες έχουν αλλάξει χέρια με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κατατεθούν οι τιμοκατάλογοι «παγώνοντας» τους εκτελωνισμούς εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ.

Παράλληλα υπάρχουν μοντέλα που δεν έχουν εισαχθεί ποτέ από τις ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες μα αποτέλεσμα να μην υπάρχουν επίσης τιμοκατάλογοι με Αξίες Λιανικής προ Φόρων.

Exit mobile version