Φόροι, αβεβαιότητα, ελλιπής ρευστότητα οι προκλήσεις για οικογενειακές εταιρείες

Πολιτική αβεβαιότητα, αύξηση των φόρων και περιορισμένη πρόσβαση σε χρηματοδότηση είναι οι τρεις κυριότεροι παράγοντες ανησυχίας για τις οικογενειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, οι οποίες ωστόσο εμφανίζονται αισιόδοξες και μάλιστα σε μεγαλύτερο ποσοστό σε σύγκριση με τις οικογενειακές επιχειρήσεις στην υπόλοιπη Ευρώπη. Τούτο προκύπτει από το Βαρόμετρο Οικογενειακών Επιχειρήσεων στην Ευρώπη που πραγματοποίησε για έκτη χρονιά η KPMG.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Βαρόμετρου, το 71% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων αισθάνεται αισιόδοξο για το επιχειρηματικό του μέλλον, ποσοστό το οποίο αυξάνεται σε 75% για τις ελληνικές επιχειρήσεις παρά τις συνέπειες της κρίσης.

Ποσοστό μεγαλύτερο του 70% Ελλήνων και Ευρωπαίων συμμετεχόντων, ανέφεραν ότι αισθάνονται σίγουροι ή πολύ σίγουροι με τις προοπτικές της οικογενειακής τους επιχείρησης για τους επόμενους 12 μήνες.

Αρκετά διαφορετικές είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές οικογενειακές επιχειρήσεις σε σύγκριση με τις ελληνικές. Ετσι, στο σύνολο των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, το 43% των συμμετεχόντων θεωρεί ως σημαντικότερη πρόκληση τον «πόλεμο για ταλέντα» και το 32% αναφέρεται στο αυξανόμενο κόστος εργασίας.

Λόγω της οικονομικής κρίσης και της βίαιης προσαρμογής στα νέα δεδομένα, μόνο το 6% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα αναφέρει ως πρόκληση το αυξανόμενο κόστος εργασίας, ενώ ο «πόλεμος για ταλέντα» κατατάσσεται στην τέταρτη θέση (28%).

Πρωταρχικές προκλήσεις για τις οικογενειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα είναι κατά κύριο λόγο η αύξηση των φόρων και η πολιτική αβεβαιότητα (οι δύο αυτές απαντήσεις δόθηκαν από το 53% των ερωτηθέντων) και ακολούθως η περιορισμένη πρόσβαση στη χρηματοδότηση (38%).

Αλλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα είναι η εξισορρόπηση οικογενειακών ανησυχιών και επιχειρησιακών συμφερόντων, καθώς και τα θέματα διαδοχής.

Επιθυμία των οικογενειακών επιχειρήσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό είναι η Ευρώπη να προχωρήσει προς μια μεγαλύτερη ενοποίηση με ποσοστά 78% και 56% αντιστοίχως.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του Βαρόμετρου, ο αντιπρόεδρος της KPMG στην Ελλάδα κ. Βαγγέλης Αποστολάκης επισήμανε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας για τις ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις είναι αισιόδοξα, καθώς το 56% των συμμετεχόντων αύξησε τον κύκλο εργασιών του.

Πίσω από αυτή την αύξηση βρίσκονται η επένδυση στην καινοτομία και η καλή εξυπηρέτηση του πελάτη στις οποίες εστίασε μερίδα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εν μέσω κρίσης.

Πηγή Πληροφοριών: Καθημερινή


Exit mobile version