ΟΛΘ: Μείωση τζίρου 7,2% το 2015 – Αντιδράσεις των εργαζομένων

Ολοκληρώθηκε
η ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΘ (Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης)
για τα αποτελέσματα χρήσης του 2015, εν μέσω εντάσεων και διαμαρτυριών των
εργαζομένων που αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.



Ο
Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΘ, Δημήτρης Μακρής, ανέφερε ότι ο κύκλος εργασιών της
εταιρείας για το 2015 ανήλθε σε 50.881.605 ευρώ έναντι των 54.831.478 ευρώ της
αντίστοιχης περιόδου του 2014, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 7,2%, η οποία
οφείλεται, κυρίως, στη μείωση των πωλήσεων του Συμβατικού Λιμένα κατά 17,16%.



Η
μείωση της διακίνησης στο συμβατικό φορτίο, κυρίως κατά το β’ εξάμηνο του 2015,
κατά 15,34%, επισήμανε ο κ. Μακρής, οφείλεται στην κατακόρυφη πτώση των διεθνών
τιμών των μεταλλευμάτων, όπως το νικέλιο, και στην μεγάλη πτώση της ζήτησης
χαλυβουργικών προϊόντων, γεγονός που επέφερε την αναστολή λειτουργίας μεγάλης
χαλυβουργικής εταιρίας, που αποτελούσε σημαντικό πελάτη της ΟΛΘ.



Τα
κέρδη της εταιρείας, ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, διατηρούνται υψηλά,
δήλωσε ο κ. Μακρής, με τα μικτά κέρδη να ανέρχονται στο 47,82%, τα λειτουργικά
κέρδη (EBITDA) στο 52,79%, τα κέρδη προ φόρων στο 48,18% και τα κέρδη μετά από
φόρους στο 35,21%.



Ο
κ. Μακρής σημείωσε ότι, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία του 2015, που
επηρέασε αρνητικά τη διακίνηση του συμβατικού φορτίου, η εταιρεία «υλοποίησε
ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού και των
υποδομών για την εξυπηρέτηση των φορτίων», και συνεχίζει, όπως είπε, να
υλοποιεί «το φιλόδοξο αναπτυξιακό σχεδιασμό της, με γνώμονα τη διατήρηση και
αύξηση της αξίας της εταιρείας και την ενίσχυση του ρόλου της στην οικονομία
της πόλης και της ευρύτερης περιοχής», ενώ «παραμένει μία ιδιαίτερα αποδοτική
εταιρεία για τους μετόχους της, με υψηλούς δείκτες κερδοφορίας».



Έκανε,
επίσης, σύντομη αναφορά στο master plan της διοίκησης του ΟΛΘ για την πενταετία
με τις απαιτούμενες παρεμβάσεις σε υποδομή και εξοπλισμό, αναβάθμισης και
επέκτασης των εγκαταστάσεων, με εκτίμηση κόστους, περί τα 308-309 εκατ. ευρώ.




                                   
Διαμαρτυρίες εργαζομένων



Οι
εργαζόμενοι του ΟΛΘ, οι οποίοι βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις, έκαναν
παράσταση διαμαρτυρίας έξω από την αποθήκη Δ’, όπου διεξαγόταν η γενική
συνέλευση των μετόχων, διεκδικώντας να περάσουν στην αίθουσα και να την
παρακολουθήσουν. Τελικά μπήκαν στην αίθουσα όπου ανάρτησαν πανό κατά της
ιδιωτικοποίησης, ενώ τοποθέτησαν στον χώρο μεταξύ της έδρας της διοίκησης και
των καθισμάτων των μετόχων ένα ομοίωμα «Δούρειου Ίππου», μικρού μεγέθους πάνω
σε ρόδες, με την επιγραφή «ΤΑΙΠΕΔ».



Οι
εργαζόμενοι κάλεσαν την εκπρόσωπο του ΤΑΙΠΕΔ Έλσα Αργυροπούλου να τοποθετηθεί
για το θέμα της ιδιωτικοποίησης, όμως παρενέβη ο αναπληρωτής πρόεδρος και προεδρεύων
του ΟΛΘ Κώστας Μέλλιος για να διευκρινίσει ότι η εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει
εξουσιοδοτηθεί σχετικά. Μετά από αυτό ανέβηκαν οι τόνοι από την πλευρά των
εργαζομένων, οι οποίοι εξακολούθησαν να παρεμβαίνουν λεκτικά και να φωνάζουν
συνθήματα για αρκετή ώρα.



Κατά
τη διάρκεια της συνέλευσης δόθηκε ο λόγος και στην πρόεδρο του σωματείου
εργαζομένων του ΟΛΘ Φανή Γουργούρη, η οποία υποστήριξε ότι το λιμάνι
«χαρίζεται», γιατί, όπως είπε, το ύψος των διαθεσίμων και των αποθεματικών του
μαζί (περίπου 150 εκατ. ευρώ) ξεπερνούν τη χρηματιστηριακή αξία και την τιμή
που εκτιμάται ότι θα δοθεί για την πώληση του. Υποστήριξε, επίσης, ότι το
λιμάνι μπορεί να αναπτυχθεί με δικά του μέσα και ζήτησε να μην προχωρήσει η
πώληση του.









Exit mobile version