Ρέλλος : Οι νέοι Έλληνες παραγωγοί μπορούν να κερδίσουν το στοίχημα

Με στόχο την εξωστρέφεια οι νέοι παραγωγοί μπορούν να κερδίσουν το στοίχημα της ανάπτυξης , υποστηρίζει με συνέντευξή του στο Praktoreio – Business, ο Κωνσταντίνος Ρέλλος. Αν και απόφοιτος του ΕΜΠ εγκατέλειψε μια καλή δουλειά και επέστρεψε στην οικογενειακή επιχείρηση, τη μελισσοκομία . Με πολύ προσωπική δουλειά σε πολλαπλά επίπεδα , κατάφερε να δημιουργήσει ένα ελκυστικό προϊόν για τις διεθνείς αγορές και δηλώνει “Οι Έλληνες παραγωγοί μπορούν να ελπίζουν στην πραγματοποίηση των επενδυτικών τους σχεδίων”.

Ωστόσο υπογραμμίζει πως για κάθε επενδυτή το πρόβλημα δεν είναι η ασταθής οικονομική κατάσταση της χώρας αλλά το δυσβάσταχτό και δυσλειτουργικό φορολογικό σύστημα.

Ερ. Από μηχανικός, μελο-παραγωγός πώς αποφασίσατε αυτή την στροφή;

Απ. Είμαι απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με ειδικότητα Αγρονόμος Τοπογράφος – Μηχανικός. Ενεργός ακόμα στο επάγγελμα αλλά με κύρια ενασχόληση πλέον τη μελισσοκομία. Αυτό λόγω της αγάπης μου για τη φύση και τη μέλισσα και όχι λόγω κρίσης, μιας και είχα εξασφαλισμένη δουλειά ως μηχανικός. Οι σπουδές βέβαια με βοήθησαν και με βοηθούν στη διεύρυνση της σκέψης μου καθώς και στην καλλιέργεια της συλλογικότητας. Επίσης χρησιμοποιώντας τις γνώσεις μου πάνω στο σχεδιασμό και στα μαθηματικά, κατάφερα να σχεδιάσω το λογότυπο «ΜΕΛΛΗΝ» καθώς και ολόκληρη τη συσκευασία, εφαρμόζοντας μαθηματικές αναλογίες και κατά βάση τη χρυσή τομή των αρχαίων Ελλήνων.

Ερ. Με δεδομένη την οικονομική συγκυρία πόσο αισιόδοξος είστε για το μέλλον των ελλήνων παραγωγών;

Απ. Παρόλο της ασταθούς οικονομικής κατάστασης της χώρας και του δυσβάστακτου φορολογικού συστήματος, οι Έλληνες παραγωγοί μπορούν να ελπίζουν στην πραγματοποίηση των επενδυτικών τους σχεδίων. Αυτό διότι πολλοί έχουν αρχίσει ήδη τις μεταξύ τους συνέργειες και συνεργασίες με διάφορους φορείς προκειμένου να ενισχυθούν οι περαιτέρω δράσεις τους τόσο στην εγχώρια όσο και στην παγκόσμια αγορά.

Ερ. Ποιο θεωρείται ότι είναι το βασικό αρνητικό στοιχείο που δεν επιτρέπει στην ελληνική οικονομία να αναπτυχθεί;

Απ. Ένα από τα βασικότερα εμπόδια για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας είναι το δυσλειτουργικό φορολογικό σύστημα. Αυτό από μόνο του περιορίζει και αποθαρρύνει τον κάθε Έλληνα ή ξένο ενδιαφερόμενο να επενδύσει και να διατηρήσει την έδρα του στην Ελλάδα. Η ζήτηση των ελληνικών προϊόντων υψηλής ποιότητας ολοένα και αυξάνεται στην παγκόσμια αγορά. Η δημιουργία προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας όπως π.χ. βότανα και η καθετοποιημένη εκμετάλλευσή τους αποτελούν πλέον πραγματικότητα. Οπότε με την διατήρηση της ποιότητας και την επιβολή υψηλής προστιθέμενης αξίας στα εκ των προτέρων περιορισμένα ελληνικά προϊόντα, επιτυγχάνεται η ρευστότητα στη χώρα μας μέχρι να δημιουργηθεί ένα σταθερό – ασφαλές οικονομικό περιβάλλον και στη συνέχεια προσέγγιση νέων και υγιών επενδύσεων.

Ερ. Το κράτος και οι υπηρεσίες του βοηθούν τους νέους ανθρώπους να στραφούν σε επαγγέλματα που σχετίζονται με τη γη και την παραγωγή;

Απ. Η ενημέρωση των νέων στη χώρα μας σχετικά με τον πρωτογενή τομέα είναι ανεπαρκής με αποτέλεσμα οι νέοι παραγωγοί και επιχειρηματίες να αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας τους. Βέβαια, υπάρχει η δυνατότητα ένταξης σε διάφορα προγράμματα που σχετίζονται με τον πρωτογενή τομέα και τη μεταποίηση αλλά συνήθως με χαμηλό ποσοστό επιδότησης.

Ερ. Από την παρουσία σας στη ΔΕΘ, τι αποκομίσατε; βλέπετε να υπάρχει διεθνές ενδιαφέρον για τα ελληνικά προϊόντα;

Απ. Η ΔΕΘ όπου και συμμετείχαμε φέτος για πρώτη φορά μέσω του Εμπορικού Επιμελητηρίου Φωκίδος δεν είχε ιδιαίτερο διεθνές ενδιαφέρον. Όπως επίσης κατά την γνώμη μου, θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα Β2Β συναντήσεων. Όσον αφορά όμως τις λιανικές πωλήσεις, πιστεύω ότι η έκθεση γενικότερα ήταν επιτυχής.

Ερ. Δημιουργήσατε ένα προϊόν εκλεπτυσμένο , αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να διοχετευθεί στην Ευρωπαϊκή αγορά; Περιγράψτε μας λίγο αυτό το ταξίδι Ελλάδα- Ηνωμένο Βασίλειο- Ιταλία- Ισπανία

Απ. Είναι αρκετοί οι παράγοντες που συντελούν στην επιτυχή εξαγωγική δραστηριότητα μιας επιχείρησης και φυσικά ενός προϊόντος. Παίζουν ρόλο η ποιότητα και η συσκευασία αλλά πίσω από αυτά κρύβονται και άλλα όπως ο σωστός συντονισμός κινήσεων και ο καταμερισμός εργασιών με βάση το γνωστικό επίπεδο των συνεργατών. Όσον αφορά π.χ. την τιμολογιακή πολιτική, το μάρκετινγκ και γενικά ενέργειες εξωστρέφειας που να εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία της εκάστοτε επιχείρησης. Τέτοιου είδους ενέργειες αποτελούν και διάφορες συνεργασίες όπως π.χ. με Πανεπιστήμια και Χημικά εργαστήρια για την έρευνα και περαιτέρω υποστήριξη των πλεονεκτημάτων των ελληνικών προϊόντων έναντι των υπολοίπων παγκοσμίως. Συνεργασία ανάμεσα στην εκάστοτε Περιφερειακή Ενότητα, Δήμο και Εμπορικό Επιμελητήριο με σκοπό την εκτέλεση ενεργειών, σε συνεννόηση με τις επιχειρήσεις, για την σύνδεση Τουρισμού, Πολιτισμού και Ελληνικής γαστρονομίας έτσι ώστε να διαφημιστεί ο ελληνικός πλούτος παγκοσμίως. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω συνεργασιών με καταξιωμένους σεφ όπου μέσα από την χρήση εκλεκτών ελληνικών προϊόντων θα προέβαλλαν και θα αναδείκνυαν την ελληνική διατροφή και γαστρονομία γενικότερα.

Ερ. Υπάρχει κάτι που θεωρείτε ότι δυσχεραίνει την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Απ. Το φορολογικό καθεστώς της χώρας καθώς και η δύσκολη δανειοδότηση από τις τράπεζες έχουν σαν αποτέλεσμα την μη ίδρυση νέων επιχειρήσεων αλλά και την μεταφορά υφιστάμενων από την Ελλάδα σε χώρες ευνοϊκότερης φορολογίας όπως η Κύπρος και η Βουλγαρία.


Exit mobile version