Στις ασιατικές αγορές στηρίζουν τις ελπίδες τους οι ελληνικές επιχειρήσεις καλλυντικών

Της ΜΑΙΡΗΣ Ι. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ


Στην αυξημένη ζήτηση από τις ασιατικές αγορές και κυρίως από το Ιράν,
στηρίζουν τις ελπίδες τους οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται
στην παραγωγή καλλυντικών. Οι Έλληνες επιχειρηματίες επιδιώκουν να αξιοποιήσουν
τη ζήτηση, που τελευταία αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς και σπεύδουν να
εφοδιάσουν με κρέμες περιποίησης, αλλά και με είδη μακιγιάζ τις ασιατικές
αγορές. Αυτή τη στιγμή, οι εξαγωγές
κυμαίνονται στα 170 εκατ. ευρώ, όταν ολόκληρη η αγορά καλλυντικών ανέρχεται στα
900 εκατ. ευρώ. Ο Θεόδωρος Γιαρμενίτης (φωτό) πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχανίας Καλλυντικών, εκτιμά ότι τα
περιθώρια ανάπτυξης στη βιομηχανία της «ομορφιάς» είναι μεγάλα.


Η εγχώρια αγορά των καλλυντικών αποτιμάται στα 900 εκατ. ευρώ, με το
μεγαλύτερο μέρος να αφορά τα καλλυντικά περιποίησης σώματος, ενώ ακολουθούν τα
προϊόντα περιποίησης δέρματος, τα είδη μακιγιάζ, τα προϊόντα μαλλιών, τα
αρωματικά και τα toiletries)


Τις καλοκαιρινές ημέρες, τα «ηνία» της κατανάλωσης παίρνουν τα
αντηλιακά. Η εν λόγω αγορά καταγράφει φέτος ανοδική πορεία, όμως σε πολύ μικρό
ποσοστό, που κυμαίνεται μόλις στο 1%, ωστόσο πέρυσι η αγορά είχε κινηθεί
πτωτικά και οι αγορές ήταν πολύ περιορισμένες, ως αποτέλεσμα της οικονομικής
κρίσης.


Τα αντηλιακά αποτελούν εποχικό προϊόν και, όπως έχει διαπιστωθεί, οι
Έλληνες ξοδεύουν περί τα 40 εκατ. ευρώ για να τα αποκτήσουν. Τελευταία,
διαπιστώνεται μάλιστα, ότι όλο και περισσότερες εταιρείες επενδύουν στον κλάδο
των αντηλιακών, με αποτέλεσμα «ο κλάδος να κρατάει ισχυρές αντιστάσεις απέναντι
στην οικονομική κρίση και τη μείωση της κατανάλωσης» όπως χαρακτηριστικά
αναφέρει ο Θ. Γιαρμενίτης

Exit mobile version