ΑΑΔΕ: Απλοποιείται η διακοπή εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις

Γιώργος Πιτσιλής

Σημαντικές βελτιώσεις στη διαδικασία διακοπής εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις τίθενται σε ισχύ, με την δημοσίευση της απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργου Πιτσιλή, Α.1060/2025.

Η διαδικασία, η οποία εφαρμόζεται ψηφιακά από τον Νοέμβριο 2024, με τη χρήση αυτοματοποιημένων επαληθεύσεων, απλοποιείται περαιτέρω και ενισχύεται με νέες δυνατότητες, καθιστώντας ευκολότερη και ταχύτερη τη διεκπεραίωσή της. Ήδη μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί πάνω από 36.000 αιτήματα διακοπής εργασιών εκ των οποίων περίπου 34.000 πλήρως αυτοματοποιημένα.

Κύριες Βελτιώσεις της Διαδικασίας

Διαθεσιμότητα της Ψηφιακής Εφαρμογής με τις νέες λειτουργικότητες

Οι νέες λειτουργικότητες θα είναι προσβάσιμες από 1/7 στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr), στη διαδρομή Μητρώο και Επικοινωνία > Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου > Διακοπή Εργασιών Επιχείρησης.

Έως τότε, οι φορολογούμενοι που:

μπορούν να υποβάλουν το αίτημά τους μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου», στην διαδρομή Νέο Αίτημα > Φορολογία > Για μένα ή Εκπροσωπώ άλλον φορολογούμενο > Θεματική Ομάδα: Μητρώο > Διαδικασία: Διακοπή εργασιών φυσικών προσώπων (ή νομικών προσώπων/νομικών οντοτήτων, κατά περίπτωση) για τις περιπτώσεις που δεν υποστηρίζονται ψηφιακά.

Επισημαίνεται ότι, δεν επιβάλλεται πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής για τα αιτήματα διακοπής που θα υποβληθούν από την έναρξη ισχύος της απόφασης Α1060/2025  έως 1/9, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι κάτωθι προϋποθέσεις:

Με την νέα απόφαση και μέσω της αναβάθμισης της ψηφιακής εφαρμογής  αναμένεται να εξυπηρετηθούν άνω των 15.000 αιτημάτων πολιτών και επιχειρήσεων.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο (+30) 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 07:30 – 17:00.

Exit mobile version