Ανασφάλιστα οχήματα και τέλη κυκλοφορίας: Τι εντόπισαν οι ελεγκτικές αρχές - enikonomia.gr

Ανασφάλιστα οχήματα και τέλη κυκλοφορίας: Τι εντόπισαν οι ελεγκτικές αρχές

οχήματα

Στην τσιμπίδα των ελεγκτικών αρχών πιάστηκαν «μάντρες» και εταιρείες ενοικίασης, leasing και εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας και χωρίς ασφαλιστική κάλυψη.

Το παραπάνω προέκυψε ύστερα από σχετικές διασταυρώσεις που διενήργησε για τα τελευταία 5 χρόνια η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων & Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ) σε επιχειρήσεις με στόλους οχημάτων που είναι σε κυκλοφορία. Ενδεικτικά αναφέρεται πως σε μεγάλη εταιρεία στάλθηκαν 300 ειδοποιητήρια για ανασφάλιστα οχήματα και απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας και δεν υπήρξε καμία αντίδραση. Ανάλογη ήταν και η στάση άλλης εταιρείας στην περίπτωση της οποίας εστάλησαν 200 ειδοποιητήρια, όπως και άλλων εταιρειών στις οποίες διαπιστώθηκαν 50 έως 100 παραβάσεις στην κάθε μια.

Συνολικά, δεκάδες νομικά πρόσωπα φέρονται να διατηρούν μεγάλο αριθμό οχημάτων εκτός νομικού πλαισίου, γεγονός που εγείρει ερωτήματα για το πώς κυκλοφορούν και για την επάρκεια των ελέγχων.

Η Φορολογική Αρχή ταχυδρόμησε ειδοποιητήρια με τα οποία καλούνται οι παραβάτες να συμμορφωθούν και να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους εντός 15 ημερών. Η προθεσμία αυτή λήγει στα τέλη Οκτωβρίου, οπότε και θα ξεκινήσει νέος γύρος διασταυρώσεων. Όσες εταιρείες διαπιστωθεί ότι αρνούνται να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους, θα λάβουν νέα ηλεκτρονική ειδοποίηση με βεβαιωμένα πρόστιμα αυτή τη φορά.

Τα πρόστιμα

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, πρόστιμα ύψους 500 ευρώ έως 1.000 ευρώ επιβάλλονται στους παραβάτες για τα ανασφάλιστα οχήματα προβλέπονται πρόστιμα από 500 έως 1.000 ευρώ. Τα ποσά διαμορφώνονται ανάλογα με το είδος και το μέγεθος του οχήματος. Αναλυτικά:

Επίσης επισημαίνεται πως ο υπολογισμός  των προστίμων για την επιβολή των απλήρωτων τελών κυκλοφορίας γίνεται με βάση την κατηγορία του οχήματος.

Δηλαδή καταλογίζονται τα οφειλόμενα τέλη  κυκλοφορίας στο σύνολό τους ανά έτος, μαζί με τα κλιμακωτά πρόστιμα (προσαύξηση 25% ή 50% ή 100%) για όλους όσοι τα πληρώνουν εκπρόθεσμα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν αποκλείεται και η ακινητοποίηση των οχημάτων ή η δέσμευση πινακίδων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ψηφιοποίηση των δεδομένων και οι νέες εφαρμογές της Αρχής και άλλων κρατικών φορέων, επιτρέπουν πλέον την άμεση ταυτοποίηση κάθε οχήματος και τον αυτοματοποιημένο εντοπισμό παραβάσεων, μειώνοντας δραστικά τα περιθώρια παρανομιών.

Τι ισχύει για έλλειψη ΚΤΕΟ

Οι ποινές που επιβάλλονται για έλλειψη ΚΤΕΟ είναι οι εξής:

Τι αλλάζει από το 2026 στις διασταυρώσεις

Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για τα τέλη κυκλοφορίας και τα ασφάλιστρα θα πραγματοποιούνται από το 2026 και εφεξής τουλάχιστον μία φορά ανά εξάμηνο- την 1η Μαρτίου για το πρώτο εξάμηνο και την 1η Αυγούστου για το δεύτερο. Αρχικά οι διασταυρώσεις εστιάζουν σε οχήματα τα οποία κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, ή έχουν δηλωθεί σε ακινησία για αποφυγή καταβολής τελών κυκλοφορίας. Από το 2026 θα επεκταθούν και σε οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

Για τους ελέγχους αυτούς δημιουργείται ειδικό Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Διασταυρωτικών Ελέγχων Οχημάτων. Το σύστημα συλλέγει σε μία ενιαία βάση όλα τα δεδομένα που είναι καταχωρισμένα στα μητρώα της ΑΑΔΕ, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Αυτοκινήτων και της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος.

Η ταυτοποίηση των οχημάτων γίνεται με βάση τον αριθμό πλαισίου, τον αριθμό κυκλοφορίας, τεχνικά χαρακτηριστικά και στοιχεία ιδιοκτησίας.

Ο έλεγχος εντοπίζει:

 

Exit mobile version