Click away και συναλλαγές με POS: Ποιες δυσκολίες καταγράφονται – Γράφει η Γιούλη Γκρέκα

Εν μέσω της πανδημίας και των νέων συνθηκών που βιώνουμε ο
εμπορικός κόσμος και οι καταναλωτές καλούνται να εξοικειωθούν με νέο τρόπο
συναλλαγών και εξυπηρέτησης. Δεδομένου ότι η προστασία όλων προέχει οφείλουμε
να αναδείξουμε κάποια χρηστικά και καίρια σημεία που δυσκολεύουν τις συναλλαγές
όσο και αν υπάρχει από όλους η καλή πρόθεση για την ολοκλήρωση της νέας αυτής
διαδικασίας.

Γράφει η οικονομολόγος – φοροτεχνικός Γιούλη Γκρέκα


Με το από 27/04/2017 ΦΕΚ β΄1445 δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ για την
υποχρέωση αποδοχής με κάρτα σύμφωνα με το άρθρο 65 του ν.4446/2016 (POS).
Έμποροι και καταναλωτές συμμορφώθηκαν στον νέο τρόπο πληρωμής και είναι γεγονός
ότι έγινε αποδεκτό σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ωστόσο με τα νέα περιοριστικά μέτρα για τη λειτουργία του λιανικού
εμπορίου που τέθηκαν σε εφαρμογή από 13/12/2020 όπως δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα
της Κυβερνήσεως η ΚΥΑ Δ1α/ΓΠοικ 80189/2020 για τη διασπορά του covid 19 οι συναλλαγές
περνούν σε άλλο επίπεδο καθώς η παραπάνω ΚΥΑ προβλέπει πως η πληρωμή θα πραγματοποιείται
μόνο ηλεκτρονικά ή με POS κατά την παραλαβή. Η απόφαση αυτή δημιουργεί μια δύσκολη
εξίσωση στην αγορά καθώς ο εμπορικός κόσμος
δεν είναι έτοιμος με τις κατάλληλες υποδομές και τα μέσα που απαιτούνται.
Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο το 17% των καταστημάτων λιανικού εμπορίου διαθέτουν
e – shop.
Από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με τις μικρομεσαίες
επιχειρήσεις που καλούνται να εφαρμόσουν το click away διαπιστώνεται ότι δεν έχουν προσαρμόσει τη λειτουργία τους στα δεδομένα
της τεχνολογίας και του ηλεκτρονικού επιχειρείν με αποτέλεσμα να καθιστούν δύσκολες
τις συναλλαγές – πωλήσεις με χρήση κάρτας και πληρωμή στο ασύρματο POS. H πλειοψηφία
των επιχειρήσεων δεν διαθέτουν ασύρματο pos καθότι απαραίτητο είναι μόνο σε επιχειρήσεις
με delivery και σε επιχειρήσεις μεταφορών.
Ο κάθε επιχειρηματίας διαθέτει το pos με την ενσύρματη σύνδεση
ως οφείλει και παρατηρήθηκαν τα φαινόμενα να προσπαθούν με προεκτάσεις καλωδίων
να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές …. Εικόνες που σίγουρα δεν μας πάνε μπροστά αλλά
τονίζουν τις ελλείψεις και τη δυσκολία στον νέο τρόπο πώλησης.
Εξίσου σημαντικό είναι η χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών
από όλες τις ηλικιακές ομάδες καταναλωτών …. Σίγουρα μεγάλο κομμάτι μένει εκτός
γιατί δεν υπάρχει η εξοικείωση και η τεχνογνωσία. Να μην παραβλέψουμε επίσης
ότι οι τραπεζικοί λογαριασμοί που είναι συνδεδεμένοι με τις κάρτες δεν έχουν πάντα
υπόλοιπο για αγορές και συναλλαγές…
Η διάθεση σίγουρα και η πρόθεση για τόνωση της αγοράς ενόψει
των γιορτών υπάρχει από τα συναρμόδια υπουργεία ωστόσο σε μια νύχτα δυστυχώς
δεν μπορούν να τεθούν σε εφαρμογή… Όλα αυτά είναι καθημερινά φαινόμενα και σίγουρα
θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη γιατί η συνοικιακή – τοπική αγορά δεν είναι καθόλου
αμελητέα και πρέπει να κρατηθεί ζωντανή προς όφελος όλων . Συνεπώς οδηγούμαστε
στο συμπέρασμα πως είναι αμφίβολο το κατά πόσο θα ζεσταθεί η αγορά και θα λειτουργήσουν
υπέρ των επιχειρήσεων τα μέτρα αυτά ειδικά μετά από την παρατεταμένη διακοπή λειτουργίας
τους και των συσσωρευμένων υποχρεώσεων που έχουν δημιουργηθεί… είναι άλλο ένα πλήγμα για τις μικρές επιχειρήσεις…






Exit mobile version