ΔΕΣΦΑ: Νέα παράταση ενός μήνα για την εγγυητική επιστολή της Socar

Νέα παράταση ενός μήνα δόθηκε
στην εγγυητική επιστολή της αζέρικης εταιρείας Socar, στην οποία είχε
κατακυρωθεί ο διαγωνισμός για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ. Πρόκειται για τη δεύτερη
φορά που παρατείνεται η εγγυητική επιστολή, καθώς η Socar θεωρεί ότι πρέπει να
καταβάλει σημαντικά χαμηλότερο τίμημα από τα 400 εκατ. ευρώ, με βάση το οποίο
είχε κατακυρωθεί ο διαγωνισμός.


Το αίτημα για νέα παράταση της
ισχύος της εγγυητικής επιστολής της Socar, έθεσε στην αζέρικη κρατική εταιρεία
το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με αζέρικα μέσα ενημέρωσης. Το αίτημα κατατέθηκε στην εκπνοή
της τελευταίας εγγυητικής που έληξε σήμερα και ενώ εκπρόσωποι των αγοραστών και
των πωλητών του ΔΕΣΦΑ είχαν συνάντηση στην Αθήνα.


Οι ενστάσεις των Αζέρων ξεκίνησαν
μετά την πρωτοβουλία του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνου Σκουρλέτη,
να τροποποιήσει με νομοθετική ρύθμιση βασικές παραμέτρους της φόρμουλας
υπολογισμού των τελών χρήσης του δικτύου, άρα και των εσόδων του ΔΕΣΦΑ.


Η πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ είχε ως
στόχο τη μείωση της επιβάρυνσης των χρηστών του δικτύου, καθώς διαφορετικά από
την 1η Ιανουαρίου 2016 και για την επόμενη διετία, τα τέλη χρήσης θα έπρεπε να αυξηθούν κατά περίπου 68%.


Η πλευρά των αγοραστών αντέδρασε
στην πρωτοβουλία του Πάνου Σκουρλέτη, επισημαίνοντας πρώτον ότι δεν είχε
ενημερωθεί για την πρόθεση του υπουργού και δεύτερον, ότι με τη νέα ρύθμιση η
αξία του ΔΕΣΦΑ μειώνεται στο μισό αυτού που είχε συμφωνήσει να καταβάλει,
δηλαδή 400 εκατομμύρια ευρώ.


Η απόσταση Σκουρλέτη – Socar μεγάλωνε
αντί να μικραίνει, ενώ παρατηρήθηκε και αρνητικός αντίκτυπος σε διεθνές
επίπεδο. Έτσι και ενώ η εγγυητική επιστολή της Socar έληγε στις 30 Σεπτεμβρίου,
ελήφθησαν πρωτοβουλίες από το Μαξίμου για τη γεφύρωση της απόστασης.


Στη διαπραγμάτευση που
ακολούθησε, υπήρξε σημαντική προσέγγιση στο θέμα της αύξησης των τελών χρήσης,
το ποσοστό της οποίας συμφωνήθηκε να ανέλθει σε περίπου 34%, έναντι περίπου 25%
που προέβλεπε η ρύθμιση του υπουργού ΥΠΕΝ. Ωστόσο από ελληνικής πλευράς
εκφράστηκε αδυναμία ικανοποίησης άλλων απαιτήσεων των αγοραστών, όπως ο τρόπος
καταβολής του τιμήματος.


Λόγο στις εξελίξεις έχει και η
ιταλική εταιρεία SNAM, στην οποία η Socar σχεδιάζεται να μεταπωλήσει
τουλάχιστον το 17% του ΔΕΣΦΑ.

Exit mobile version