E-shop: Τα μυστικά για την “απογείωσή” – Τι ζητούν οι καταναλωτές

μυστικά

Υπάρχουν ορισμένα “μυστικά” για την απογείωση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος (Ε-shop).

Για το θέμα αυτό μίλησε η  CCO & junior partner της ελληνικής πολυεθνικής Generation Y,  Νανά Ιωακειμίδου σε συνέδριο με θέμα «Η επόμενη ημέρα- Μετασχηματισμός-Καινοτομία-Σύγχρονη Επιχειρηματικότητα». Όπως είπε οι επιχειρήσεις κάθε μεγέθους οφείλουν πλέον να βλέπουν το εναλλακτικό ηλεκτρονικό κατάστημα-κανάλι ως μια ξεχωριστή επιχειρηματική οντότητα που απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση, προκειμένου να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Όχι να το βλέπουν απλά ως ένα βραχίονα-παρακλάδι της συνολικής τους επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η λειτουργία ενός ψηφιακού καναλιού πώλησης είναι απαιτητική και χρειάζεται να βασίζεται στις διαφορετικές προσδοκίες, συμπεριφορές και συνήθειες που έχουν διαμορφωθεί στους καταναλωτές, παγκοσμίως, στα τελευταία τρία χρόνια:

 Μηχανές Αναζήτησης: Γιατί είναι σημαντικές

Το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να είναι σε θέση πλέον να παρέχει απόλυτα προσωποποιημένη, εξατομικευμένη εμπειρία αγορών στον κάθε ένα πελάτη. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μεταξύ άλλων με την χρήση των δεδομένων από τη μηχανή αναζήτησης που διαθέτουν, που με την χρήση αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης, μπορούν να απευθύνονται σε έναν επισκέπτη προτείνοντάς του το προϊόν που του ταιριάζει, βάσει δικών του αναζητήσεων και προτιμήσεων αγοράς. Μεγάλη σημασία έχει και ο χρόνος ανταπόκρισης σε μια αναζήτηση, είπε η κ. Ιωακειμίδου, δίνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα μια έρευνα της Amazon, σύμφωνα με την οποία κάθε δευτερόλεπτο που καθυστερεί η μηχανή αναζήτησης να βγάλει αποτέλεσμα, μπορεί να χαθούν σε ετήσια βάση 1,6 δισ. δολάρια.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με έρευνες το 43% των επισκεπτών κάθε ιστοχώρου πηγαίνουν πρώτα στην αναζήτησή του αναδεικνύοντας έτσι την σημασία του εργαλείου αυτού. Αναφέρθηκε δε στη μηχανή αναζήτησης της Algolia, η οποία αποτελεί την πλέον τεχνολογικά εξελιγμένη μηχανή αναζήτησης ιστοτόπων (onsite search engine) που σύμφωνα με έρευνες έχει καταφέρει να αυξήσει σημαντικούς δείκτες απόδοσης σε εντυπωσιακά ποσοστά. Για παράδειγμα:

Ενδυνάμωση του κοινωνικού αποτυπώματος

Μια νέα τάση που σταδιακά αναδεικνύεται είναι και η επιθυμία των καταναλωτών να επιλέγουν να αγοράζουν brands που έχουν κοινωνικό αποτύπωμα. Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνες, οι καταναλωτές επιλέγουν εταιρείες που έχουν ισχυρό αποτύπωμα για αγορές τους, σε σχέση με αυτές που δεν έχουν. Σε έρευνα της Mc Kinsey σε διεθνές επίπεδο, το 25% των καταναλωτών σκοπεύουν να εντάξουν περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια στην καταναλωτική τους συμπεριφορά. Επίσης σύμφωνα με έρευνα του ΙΒΜ Institute for Business, το 68% των καταναλωτών προτίθενται να δαπανούν περισσότερα για brands που στηρίζουν τοπικές κοινωνίες και ευάλωτες κοινωνικά ομάδες. Απλές κινήσεις που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση για να βελτιώσει το κοινωνικό της αποτύπωμα είναι η βελτίωση του μείγματος εργαζομένων της, αυξάνοντας για παράδειγμα των αριθμό των γυναικών σε θέσεις ευθύνης. Επίσης η συστηματική συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες για στήριξη έργων, πρωτοβουλιών και δράσεων που έχουν σημασία για αυτές.

Η εποχή που η τιμή ενός προϊόντος και μια ενδεχόμενη καλύτερη προσφορά είχε καθοριστικό ρόλο στην προσέλκυση αλλά και στην διατήρηση ενός καταναλωτή ως πελάτη έχει παρέλθει ανεπιστρεπτεί. Η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που προσφέρουν μια νέα εμπειρία αγορών, η εξατομικευμένη προσέγγιση, η ευγένεια στην εξυπηρέτηση, η ικανότητα η εταιρία να είναι πάντα άμεσα διαθέσιμη στον πελάτη σε καλές στιγμές αλλά και σε στιγμές προκύπτουν ζητήματα, χαρακτηρίζουν την νέα εποχή που έχει ξεκινήσει και βρίσκει τους καταναλωτές κάθε ηλικίας σε υψηλό επίπεδο ωριμότητας.

 

 

 

Exit mobile version