Έκαναν «πάρτι» με κοινοτικά κονδύλια: Πώς πιάστηκαν στα δίχτυα των ελεγκτικών Αρχών

Στα… άδυτα των κοινοτικών ενισχύσεων επιχειρούν να εισχωρήσουν οι ελεγκτικές αρχές: Είναι κοινό μυστικό πως σε πολλές περιπτώσεις τα ευρωπαϊκά και κρατικά κονδύλια δεν αξιοποιήθηκαν για τις επενδύσεις για τις οποίες προορίζονταν, αλλά για την χρηματοδότηση του πολυτελούς τρόπους ζωής εκείνων που τις εισέπρατταν. Ήδη στην «τσιμπίδα» των Αρχών πιάστηκαν επιχειρήσεις οι οποίες με την μέθοδο των υπερτιμολογήσεων έλαβαν «φουσκωμένες» επιχορηγήσεις εκατομμυρίων ευρώ.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Εξονυχιστικοί έλεγχοι σε παλαιότερα καθεστώτα αναπτυξιακών νόμων έφεραν στην επιφάνεια μια σειρά από παράνομα ληφθείσες επιχορηγήσεις που ξεπέρασαν τα 11 εκατ. ευρώ: Ως επί το πλείστον, οι επιχειρήσεις που πιάστηκαν στα δίχτυα των Αρχών με την λήψη μη νόμιμων παραστατικών «φούσκωναν» τις δαπάνες και ζητούσαν μεγαλύτερα ποσά επιχορηγήσεων από εκείνα που τους αναλογούσαν.

Ποιες εταιρείες καλούνται να επιστρέψουν επιδοτήσεις

Συγκεκριμένα, το ΣΔΟΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του για την διασφάλιση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου και της Ε.Ε, διενήργησε ελέγχους σε νομικά πρόσωπα που έλαβαν  επιχορηγήσεις βάσει  του αναπτυξιακού Νόμου 3299/2004.

Κατόπιν σύνθετων ελεγκτικών ενεργειών διαπιστώθηκαν μη νόμιμες ενέργειες ως προς την υπερτιμολόγηση δαπανών, με την λήψη μη νόμιμων παραστατικών με αποτέλεσμα οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις να εισπράξουν μεγαλύτερες κρατικές ενισχύσεις.

Σε έξι επιχειρήσεις σε Αττική, Τρίκαλα, Κω και Ρόδο και Φλώρινα, εντοπίστηκαν παραβάσεις και ζητήθηκε η ανάκτηση των παράνομα ληφθέντων επιχορηγήσεων συνολικού ύψους 11,22 εκατ. ευρώ.

Οι επιχειρήσεις οι οποίες καλούνται πλέον να επιστρέψουν τις επιδοτήσεις είναι οι ακόλουθες:

Η λίστα των παραβατών δεν περιορίζεται μόνο στις ανωτέρω επιχειρήσεις, αλλά ο κύκλος ανοίγει πολύ περισσότερο, όσο προχωρούν σε βάθος οι συνδυασμένοι έλεγχοι των αρμοδίων υπηρεσιών.

 Τι ισχύει για όσους χρηματοδοτήθηκαν μέσω Αναπτυξιακού

Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως, οι επιχειρήσεις που έχουν χρηματοδοτηθεί με βάση τον αναπτυξιακό νόμο 3299/2004, οφείλουν μεταξύ άλλων για διάστημα πέντε (5) ετών από την ολοκλήρωση και έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης ή τριών (3) ετών σε περίπτωση μεσαίων, μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων (ΜΜΕ), να αποστέλλουν στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες στοιχεία από τα οποία να προκύπτει η τήρηση των υποχρεώσεών τους το αργότερο εντός δύο (2) μηνών από τη συμπλήρωση έκαστου έτους λειτουργίας της ενισχυθείσας επένδυσης και μέχρι τη λήξη του ως άνω διαστήματος των πέντε (5) ή τριών (3) ετών αντιστοίχως.

Σε περίπτωση μη αποστολής των στοιχείων της παρούσας περίπτωσης ή αποστολής ανακριβών στοιχείων επιβάλλεται στην επιχείρηση πρόστιμο που ανέρχεται σε ποσοστό 5% επί του ποσού της επιχορήγησης. Το πρόστιμο αυτό εισπράττεται σύμφωνα με τον Κώδικα Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων.

Επίσης, εάν η ενισχυθείσα επιχείρηση παραβεί τις υποχρεώσεις υπαγωγής πριν από την ολοκλήρωση και έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας:

Exit mobile version