Ελληνική ναυτιλία: Το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει—Νέες δράσεις στη ναυτική εκπαίδευση

ναυτιλία

ναυτιλία

Την επόμενη προγραμματική περίοδο έχουν δρομολογηθεί περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις για τη ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα, όπως γνωστοποίησε ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας Μανώλης Κουτουλάκης μιλώντας  στην  ημερίδα που  διοργάνωσε το υπουργείο στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης  με θέμα η “Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση Η επόμενη μέρα”.

Επιπλέον ο κ. Κουτουλάκης  τόνισε ότι υπάρχει μια πολύ σημαντική δράση που το υπουργείο Ναυτιλίας κατάφερε από κοινού με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σε συνεργασία με τη διεύθυνση εκπαίδευσης ναυτικών και την επιτελική δομή ΕΣΠΑ να υλοποιήσει για τους σπουδαστές της ναυτικής εκπαίδευσης και έχει να κάνει με τη διοικητική μέριμνα της υποστήριξη σίτισης, στέγασης και άλλων κινήτρων που θα βοηθήσουν και παιδιά που δεν έχουν την ίδια δυνατότητα με κάποια άλλα να σπουδάσουν και να μην είναι αντικίνητρο το οικονομικό η το εισοδηματικό επίπεδο.

Ανέφερε ότι η ραχοκοκαλιά του σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης στηρίζεται μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του μόνιμου προσωπικού σε εξαιρετικούς ωρομίσθιους και αναπληρωτές καθηγητές και το κόστος αυτών επιβαρύνει ολοκληρωτικά το ευρωπαϊκό κοινωνικό ταμείο με τη συνδρομή και του κεφαλαίου ναυτικής εκπαίδευσης.

Έλλειμμα 3.500 ναυτικών ετησίως αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλία

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Δρ. Γιώργος Πατέρας, μίλησε για την ανάγκη δημιουργίας περισσότερων υποδομών στη ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα για την εισαγωγή περισσότερων σπουδαστών, καθώς όπως ανέφερε χρειαζόμαστε περίπου 3.500 νέους ναυτικούς το χρόνο για τα επόμενα 20 χρόνια για να καλυφθούν οι ανάγκες

Είπε ότι ο ελληνόκτητος στόλος έχει μεγαλώσει με περίπου 7% το τελευταίο χρόνο και σύμφωνα με την τελευταία απογραφή απαριθμεί 5.300 πλοία ενώ το 25% του παγκόσμιου στόλου είναι πολύ νέος με μέσο όρο ηλικίας τα 11 χρόνια.

“Χρειαζόμαστε αξιωματικούς που καταλαβαίνουν πώς δουλεύουν τα πιο σύγχρονα πλοία. θέλουμε καλούς αξιωματικούς και προτιμάμε τους Έλληνες ναυτικούς καθώς μπορούμε πιο εύκολα να συνεννοηθούμε”, τόνισε.

Ανέφερε εξάλλου ότι ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική πλοιοκτησία δεν είναι το εργατικό κόστος αλλά για το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ελληνικά πληρώματα για αντικατάσταση καθώς με τη σύμβαση ναυτικής εργασίας MLC ένας ναυτικός δεν μπορεί να παραμείνει στο πλοίο περισσότερο από ένα χρόνο.

Νέες δράσεις στη ναυτική εκπαίδευση

Ο, Προϊστάμενος Τμήματος Κανονισμών και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ναυτικών του υπουργείου, Χρήστος Βαγιωνάκης είπε  ότι από τις 43 ψηφιακές δράσεις που έχει υπογράψει το υπουργείο Ναυτιλίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι 11 αφορούν το σύστημα Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Προανήγγειλε τη δημιουργία πλατφόρμας που θα αποτελεί το ηλεκτρονικό μητρώο εκπαιδευτικών και στο οποίο θα ενταχθούν οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί στη ναυτική εκπαίδευση ενώ θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις και τα προσόντα σε όσους θέλουν να υπηρετήσουν σε αυτή.

Επίσης πρόσθεσε ότι σε συνεργασία με το ίδρυμα Ευγενίδου προχωρά η υλοποίηση της δράσης της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών στις σχολές ναυτικής εκπαίδευσης που αποτελεί μία βασική απαίτηση που έχει τεθεί από τον ΕΜΣΑ (Ευρωπαϊκό οργανισμό για την ασφάλεια στη θάλασσα).

Ανέφερε ότι η δημόσια ναυτική εκπαίδευση αυτή τη στιγμή υπηρετείται από 14 σχολές πλοιάρχων και μηχανικών σε 11 ακαδημίες εμπορικού ναυτικού (10 σχολές πλοιάρχων και 4 σχολές μηχανικών) πέντε κέντρα επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης και δύο σχολές σωστικών και πυροσβεστικών μέσων που επίσης παρέχουν μετεκπαίδευση στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Συμπλήρωσε ότι εφόσον ευοδωθούν οι προσπάθειες μέσα στο 2023 θα λειτουργήσει και η σχολή σωστικών και πυροσβεστικών μέσων στις Οινούσσες που είναι ένα αίτημα χρόνων που υλοποιήσαμε με σοβαρό σχεδιασμό.

Ο διευθυντής της σχολής πλοιάρχων στην ΑΕΝ Μακεδονίας Νικόλαος Τσούλης, Πλοίαρχος Α’ τάξης Ε.Ν., είπε ότι στη σχολή εφέτος οι σπουδαστές δουλεύουν πάνω σε έναν τελευταίας τεχνολογίας εξομοιωτή γέφυρας ενώ για δεύτερη χρονιά θα λειτουργήσει και ο προσομοιωτής δορυφορικών επικοινωνιών .

Επεσήμανε την ανάγκη να υπάρξουν περισσότεροι και ποιοτικότεροι ναυτικοί και καλύτερα εκπαιδευμένοι για να καλύψουν τις ανάγκες που υπάρχουν.

Τόνισε ότι στην ΑΕΝ Μακεδονίας ολοκληρώνεται η πλατφόρμα για τα στοιχεία των σπουδαστών με τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης, ενώ παράλληλα τρέχει ένα ακόμα πρόγραμμα αυτό με το μητρώο εκπαιδευτικών που θα απαλλάξει της διεύθυνση της σχολής από επιπλέον εργασία αφού κάθε χρόνο θα πρέπει να εξετάζονται οι φάκελοι των εκπαιδευτικών των ίδιων ατόμων που δουλεύουν ως ωρομίσθιοι στις ίδιες σχολές.

 

 

 

 

 

Exit mobile version