ΕΛΣΤΑΤ: Άνοδος του πληθωρισμού τον Απρίλιο – Σε ποια αγαθά αυξήθηκαν οι τιμές και σε ποια μειώθηκαν

Αύξηση της τάξεως του 1% σημείωσε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) τον Απρίλιο του 2019 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) κατά τον μήνα Απρίλιο 2019, σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2019, παρουσίασε αύξηση 1% έναντι αύξησης επίσης 1,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαΐου 2018 – Απριλίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2017 – Απριλίου 2018, παρουσίασε αύξηση 1,0% έναντι αύξησης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαΐου 2017 – Απριλίου 2018 με το δωδεκάμηνο Μαΐου 2016 – Απριλίου 2017.

Σύγκριση Απριλίου 2019 με Απρίλιο 2018

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,0% τον Απρίλιο του 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2018, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

-1,3% στην Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: γιαούρτι, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, αλλαντικά.

-0,9% στα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

-1,4% στην Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο.

-0,7% στην Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

-4,3% στις Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

-3,4% στις Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

-0,5% στα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

-1,8% στην Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

-1,8% στα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

-1,6% στην Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό – υπολογιστές – επισκευές.

-0,8% στην Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

-0,9% στα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα οχημάτων.


Exit mobile version