Ενεργειακός Διαμεσολαβητής από σήμερα: Ποιες διαφορές εξετάζει – Η διαδικασία για τις αιτήσεις

διαμεσολαβητής

Σήμερα, Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024 κάνει πρεμιέρα ο Ελληνικός Ενεργειακός Διαμεσολαβητής της  Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων. Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής μεσολαβεί προκειμένου να διευκολύνει την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών/πελατών ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου και προμηθευτών και διαχειριστών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου.

Αντικείμενο ενεργειακής διαμεσολάβησης μπορούν να αποτελέσουν, ενδεικτικά, οι αμφισβητήσεις χρεώσεων, ρήτρας, ύψους της κατανάλωσης, η ασάφεια λογαριασμού κτλ. Η υποβολή αίτησης του καταναλωτή για διαμεσολάβηση γίνεται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ENOMOS (Energy Ombudsman Operating System) που έχει αναπτύξει η ΡΑΑΕΥ για τον σκοπό αυτό.

Προϋποθέσεις για την υποβολή της αίτησης διαμεσολάβησης είναι:

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής ολοκληρώνει τη διαδικασία της επίλυσης της διαφοράς μεταξύ του καταναλωτή και του προμηθευτή/διαχειριστή εντός διαστήματος 90 ημερών από την ημερομηνία που έλαβε τον πλήρη φάκελο της αναφοράς/καταγγελίας.

Ως Ενεργειακός Διαμεσολαβητής ορίστηκε από την Ολομέλειας της ΡΑΑΕΥ ο αναπληρωτής καθηγητής και μέλος της, κ. Κομνηνός Κόμνιος.

Σημειώνεται πως όλη η διαδικασία προσφέρεται δωρεάν για τους καταναλωτές.

Τι άλλο πρέπει να γνωρίζετε

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής δύναται να αρνηθεί να εξετάσει μία υπόθεση εφόσον:

Ποιες διαφορές εξετάζει ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής

Ενδεικτικά, οι κάτωθι περιπτώσεις οι οποίες αφορούν «κλασικές συμβατικές διαφορές» θα μπορούσαν να επιλυθούν από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή:

Ποιες διαφορές εξετάζει ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής

Το πιθανό αποτέλεσμα της Διαμεσολάβησης

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής δεν επιβάλλει κυρώσεις ή υποχρεωτικές ενέργειες στα μέρη

Το περίγραμμα της διαδικασίας

1. Ο Καταναλωτής ανοίγει καρτέλα στο MyRae.

2. Ο Καταναλωτής αποστέλλει το Αίτημα του σε Προμηθευτή ή Διαχειριστή Δικτύου μέσω του MyRae.

3. Ο Καταναλωτής απορρίπτει για 3η φορά την απάντηση που του αποστέλλει ο Προμηθευτής ή Διαχειριστής.

4. Το MyRae καταχωρεί το Αίτημα ως ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.

5. Εφόσον η κατηγορία και το θέμα του Αιτήματος εμπίπτουν σε υπηρεσίες διαμεσολάβησης το MyRAE εμφανίζει επιλογή για υποβολή Αίτησης Διαμεσολάβησης.

6. Επιλέγοντας τη Διαμεσολάβηση, ο Καταναλωτής μεταφέρεται στο περιβάλλον της πλατφόρμας ENOMOS

 

Διαδικασία υποβολής της αίτησης διαμεσολάβησης:

Διαβάστε ολόκληρο τον οδηγό της ΡΑΑΕΥ για τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή εδώ

Exit mobile version