ΕΦΚΑ: Πώς θα βρείτε τα χαμένα ένσημά σας πριν από το 2002 - Βήμα βήμα η διαδικασία - enikonomia.gr

ΕΦΚΑ: Πώς θα βρείτε τα χαμένα ένσημά σας πριν από το 2002 – Βήμα βήμα η διαδικασία

ένσημα

Τη δυνατότητα να βρουν τα χαμένα τους ένσημα πριν από το 2002 έχουν χιλιάδες εργαζόμενοι εάν ακολουθήσουν 10 συγκεκριμένα βήματα. Αναλυτικά, οι πολίτες θα πρέπει να κάνουν τα εξής:

1. να μπουν στη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία του ΕΦΚΑ «Συνοπτικό Ιστορικό Ασφάλισης» προκειμένου να ενημερωθούν για όλα τα διαστήματα ασφάλισής τους συνολικά ανά τέως φορέα μη μισθωτών ή και μισθωτών που απεικονίζονται συγκεντρωτικά. Επίσης οι ασφαλισμένοι του e-ΕΦΚΑ μπορούν να ενημερωθούν από το «Αναλυτικό Ιστορικό Ασφάλισης»  για την ασφαλιστική τους ιστορία ανά τέως φορέα μισθωτών και μη μισθωτών, αναλυτικά για όλα τα χρονικά διαστήματα ασφάλισής τους ανά μήνα, τους κλάδους ασφάλισης και τις συνολικές εισφορές. Έτσι μπορούν να δουν τα διαστήματα που τους λείπουν ένσημα.

2. εάν διαπιστώσουν πως τους λείπει χρόνος ασφάλισης έως τις 31 Δεκεμβρίου 2001 για τον οποίο δεν υπάρχουν ασφαλιστικά στοιχεία από τις αρμόδιες υπηρεσίες, τότε θα πρέπει να αναζητήσουν  τον «χαμένο χρόνο» στην εφαρμογή «Ατομικός λογαριασμός ασφάλισης» του μηχανογραφικού συστήματος στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα www. efka.gov.gr.

3. αφού γράψουν  το ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ μετά θα πρέπει να πάνε στις οδηγίες χρήσης τις οποίες ακολουθούν για να εμφανιστεί ο λογαριασμός τους. Εκεί θα εμφανιστεί αναλυτικά η καρτέλα του ασφαλισμένου με όλα τα ένσημα και τις αποδοχές. Οι πολίτες θα έχουν  τη δυνατότητα να δουν και να εκτυπώσουν τον χρόνο ασφάλισης που έχουν τεκμηριώσει.

4. εάν ο χρόνος  που προκύψει από την εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ, είναι ανακεφαλαιωμένος και διανυθείς στην ασφάλιση, τότε δεν χρειάζεται να γίνει κάποια άλλη ενέργεια.

5. εάν ο χρόνος δεν προκύψει από την εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ ή αιτούνται περισσότερο χρόνο από τον ήδη ανακεφαλαιωμένο, τότε θα πρέπει να υποβάλλουν στην Υπηρεσία Συντάξεων σχετικό αίτημα και να υποβάλλουν  υπεύθυνη δήλωση απώλειας ασφαλιστικού βιβλιαρίου.

6. η άντληση του εντύπου της αίτησης μπορεί να γίνει από την ηλεκτρονική διεύθυνση (internet.efkagov.gr) στο σχετικό πεδίο των εντύπων του αρμόδιου τμήματος Μητρώου (Υπεύθυνη δήλωση απώλειας ασφαλιστικού βιβλιαρίου – ΥΔΑΒΔ).

7. κατά την παραλαβή του αιτήματος τους η υπηρεσία θα πρέπει να ελέγξει την ορθή συμπλήρωση των στοιχείων προκειμένου να διευκολύνεται η διαδικασία περαιτέρω. Παράλληλα, θα αναζητείται το βιβλιάριο υγείας της επίμαχης χρονικής περιόδου, η οποία αναφέρεται στο ΥΔΑΑΒ.

8. Η διαβίβαση του αιτήματος θα γίνει από την υπηρεσία συντάξεων στο υποκατάστημα του τόπου απασχόλησης.

9. Μόλις εκδοθεί η έκδοση απόφαση, μετά το υποκατάστημα του τόπου απασχόλησης θα την κοινοποιήσει στον ασφαλισμένο και στην αρμόδια Υπηρεσία Συντάξεων που είχε υποβληθεί το αίτημα.

10. Τα δικαιολογητικά που ζητούνται είναι τα εξής:

 

 

Exit mobile version