Επιδότηση Παγίων Δαπανών: Πότε… ακυρώνονται τα «κουπόνια»

Ακόμη μία ευκαιρία θα έχουν χιλιάδες επαγγελματίες ώστε
να εξασφαλίσουν έμμεσο «κούρεμα» φόρων και εισφορών: Μικρή παράταση στην
υποβολή αιτήσεων αποδοχής του προγράμματος «Επιδότησης Παγίων Δαπανών» έδωσε το
υπουργείο Οικονομικών. Όσοι σπεύσουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα θα λάβουν
«πιστωτικά σημειώματα», δηλαδή «κουπόνια», με τα οποία θα μπορούν να «καλύψουν»
τις υποχρεώσεις τους έναντι του Κράτους μέχρι το τέλος της χρονιάς.


Γράφει ο Βαγγέλης
Δουράκης


Λίγα ακόμη 24ωρα στην διάθεσή
τους έχουν όσες επιχειρήσεις υπό το βάρος της πανδημίας δέχτηκαν σοβαρό πλήγμα
στα μεγέθη τους και είναι δικαιούχοι του προγράμματος «Επιδότησης Παγίων
Δαπανών»: Το υπουργείο Οικονομικών έδωσε παράταση στην προθεσμία για την
υποβολή αιτήσεων αποδοχής της ενίσχυσης από τους επαγγελματίες. Η
πλατφόρμα «myBusinessSupport»
παραμένει ενεργή και θα υποδέχεται τις σχετικές αιτήσεις έως και την Παρασκευή
6 Αυγούστου, ενώ η προθεσμία έληγε αρχικά στις 4 του μήνα.


Τι πρέπει να δηλώσουν στην αίτηση οι επαγγελματίες
Σκοπός του καθεστώτος είναι η επιδότηση επιχειρήσεων, μέσω πιστωτικού, που
μπορεί να χρησιμοποιηθεί έως το τέλος του έτους, για την αποπληρωμή τρεχουσών
φορολογικών οφειλών ή και ασφαλιστικών εισφορών που καθίστανται πληρωτέες από
1.7.2021 έως 31.12.2021.
Κατά
την αίτηση οι επιχειρήσεις δηλώνουν το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να
χρησιμοποιήσουν για δικαίωμα έκπτωσης από τρέχουσες φορολογικές οφειλές και το
ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών
υποχρεώσεων. Έτσι, εκείνοι που έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση στην
πλατφόρμα «myBusinessSupport»
θα πρέπει να δηλώσουν:
α) το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για δικαίωμα έκπτωσης
από τρέχουσες φορολογικές οφειλές έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η
Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021,
β) το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για αποπληρωμή
τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η
Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα
ως άνω υποβαλλόμενα στοιχεία δεν δύνανται να τροποποιούνται από την επιχείρηση
μετά το πέρας της ημέρας υποβολής της αίτησης.


Πότε «ακυρώνεται» η ενίσχυση
Με
ποιο τρόπο όμως χορηγείται η ενίσχυση;
Ι. με τη μορφή δικαιώματος έκπτωσης από τρέχουσες οφειλές έτους 2021 στη
φορολογική αρχή που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η
Δεκεμβρίου 2021 με την ακόλουθη σειρά:


α) από
φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων ή από φόρο εισοδήματος νομικών
προσώπων/νομικών οντοτήτων,

β) από
ΕΝ.Φ.Ι.Α.,

γ) από
Φ.Π.Α.,

δ) από
κάθε άλλο φόρο, τέλος, εισφορά ή χρηματική κύρωση που εμπίπτει στο πεδίο
εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας

ΙΙ. ή με τη μορφή πιστωτικού για την αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών
έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου
2021. Η
ενίσχυση κατά το μέρος που αφορά πιστωτικό για ασφαλιστικές υποχρεώσεις,
εφαρμόζεται ως εξής:

α) Η
ΑΑΔΕ μετά το τέλος της επεξεργασίας στοιχείων χορηγεί στον e-ΕΦΚΑ
αρχεία δικαιούχων επιχειρήσεων ανά ΑΦΜ, με τα ποσά ενίσχυσης κάθε επιχείρησης
που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κάλυψη τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών. Τα
ποσά εντάσσονται ως πιστωτικά υπόλοιπα στις μερίδες των δικαιούχων επιχειρήσεων
και συμψηφίζονται με τις τρέχουσες ασφαλιστικές υποχρεώσεις που προκύπτουν από
τις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις των μισθολογικών περιόδων Ιουνίου 2021 έως
και Νοεμβρίου 2021.

β) Τα
ποσά που συμψηφίζονται με τις τρέχουσες ασφαλιστικές υποχρεώσεις των δικαιούχων
επιχειρήσεων, καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

γ) Ο
e-ΕΦΚΑ
συγκεντρώνει και αποστέλλει στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα
μηνιαία στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών που συμψηφίζονται και που
βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.
ΠΡΟΣΟΧΗ,
όμως: Η ενίσχυση μπορεί να χρησιμοποιηθεί το αργότερο ως 31 Δεκεμβρίου 2021. Τυχόν
υπόλοιπο της ενίσχυσης που παραμένει μετά την 31.12.2021 δεν δύναται να
χρησιμοποιηθεί, ακυρώνεται αυτόματα!


Τι ισχύει με τα επίπεδα απασχόλησης
Τι
άλλο όμως θα πρέπει να γνωρίζουν οι επαγγελματίες που έχουν δικαίωμα στην
επιδότηση παγίων δαπανών;


  • Η
    επιχείρηση υποχρεούται να διατηρήσει από την 1η Μαΐου 2021 έως την 31η
    Δεκεμβρίου 2021 το επίπεδο απασχόλησης που είχε κατά την 1η Μαΐου 2021,
    βάσει των στοιχείων του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ.
  • Σε
    περίπτωση που το επίπεδο απασχόλησης που είχε η επιχείρηση κατά την 1η
    Μαΐου 2021 είναι χαμηλότερο από αυτό που είχε κατά την 1η Αυγούστου 2020,
    βάσει των στοιχείων του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, η επιχείρηση υποχρεούται να
    διατηρήσει το επίπεδο απασχόλησης που είχε κατά την 1η Αυγούστου 2020 για
    τουλάχιστον 2 μήνες εντός του 2021.


ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε
περίπτωση που το επίπεδο απασχόλησης που είχε η επιχείρηση κατά την 1η Μαΐου
2021 και κατά την 1η Αυγούστου είναι χαμηλότερο από αυτό που είχε κατά την 28η
Οκτωβρίου 2020, βάσει των στοιχείων του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, η επιχείρηση
υποχρεούται να διατηρήσει το επίπεδο απασχόλησης που είχε κατά την 28η
Οκτωβρίου για τουλάχιστον δύο (2) μήνες εντός του 2021.
Ο
έλεγχος θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ και θα αφορά
το μέσο όρο του αριθμού των εργαζομένων κατά το διάστημα αυτό. Για τον έλεγχο,
από τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολούσε η επιχείρηση κατά την 1η Μαΐου
2021 ή κατά την 1η Αυγούστου 2020 ή κατά την 28η Οκτωβρίου, κατά περίπτωση, εξαιρούνται
οι λύσεις συμβάσεων ένεκα συνταξιοδότησης ή θανάτου, οι λύσεις συμβάσεων
εργασίας ορισμένου χρόνου και οι οικειοθελείς αποχωρήσεις.
Βεβαίως,
οι επαγγελματίες θα πρέπει να γνωρίζουν και κάτι ακόμη: Αιτήσεις στην πλατφόρμα
έως και την ερχόμενη Παρασκευή μπορούν να υποβάλουν ΜΟΝΟ όσοι είχαν εκφράσει
με σχετική αίτηση ενδιαφέρον κατά την Α΄ φάση του μέτρου.







Exit mobile version