Έρευνα: Τι τρόπο επιλέγουν για τις πληρωμές τους στις καθημερινές συναλλαγές τους οι Έλληνες

μετρητά

Τους  λόγους για τον οποίους οι νέοι Έλληνες χρησιμοποιούν περισσότερο τα μετρητά για να κάνουν τις αγορές τους από ό,τι οι ηλικιωμένοι αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα της Focus Bari.

Αυτό γίνεται επειδή οι περισσότεροι από αυτούς δεν έχουν τραπεζικό λογαριασμό. Ως μέσο πληρωμών, τα μετρητά / αντικαταβολή αποτελούν πρώτη προτίμηση για το 21% των νέων ηλικίας 18-24 ετών αλλά και το 18% των νέων ηλικίας 25-34 ετών, την ώρα που στις ηλικίες 55-64 ετών το ποσοστό αυτό μειώνεται στο 16% και στο 13% στις ηλικίες άνω των 65 ετών, όπως  έδειξαν μεταξύ άλλων  τα στοιχεία της έρευνας.

Ένας άλλος σημαντικός λόγος  που οι νέοι προτιμούν αυτό το είδος  πληρωμών είναι το ότι το χαρτζιλίκι μπαίνει στην τσέπη τους αλλά και το γεγονός ότι αρκετοί αμείβονται με «μαύρα». Με κάρτα πληρώνει τις συναλλαγές του το  32% ατόμων ηλικίας 55-64 ετών, ενώ το  38% πολιτών ηλικίας  άνω των 65 ετών. Ωστόσο, το 11% των νέων ηλικίας  18-24 ετών γυρίζει την πλάτη του στις χρεωστικές κάρτες και το 7% στις πιστωτικές κάρτες καθώς αξιοποιεί ψηφιακά πορτοφόλια τύπου Apple Pay, Google Pay, χρεωστική κάρτα από το κινητό αλλά και λύσεις που προτείνουν ανταγωνιστές των παραδοσιακών τραπεζών, όπως η Revolut. Ενδεικτικά, την κάρτα της Revolut, που «υπόσχεται» συναλλαγές χωρίς χρεώσεις, προτιμά το 10% των νέων ηλικίας 18-24 ετών, με τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών να δείχνουν λιγότερο έως καθόλου πρόθυμα να αξιοποιήσουν τέτοιες μεθόδους πληρωμών.

Οι ηλεκτρονικές πληρωμές

Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες συστηματικά προτιμούν δύο διαφορετικούς τρόπους πληρωμών για να κάνουν τις αγορές τους. Αναλυτικά:

Ενώ οι Έλληνες γνωρίζουν σχεδόν τους μισούς τρόπους πληρωμής που υπάρχουν στην αγορά, εντούτοις τελικά χρησιμοποιούν το 1/3 από αυτούς που είναι διαθέσιμο, με τη χρεωστική κάρτα και τα μετρητά / αντικαταβολή να βρίσκονται πολύ ψηλά στη λίστα. Βέβαια οι προτιμώμενοι τρόποι πληρωμής διαφέρουν ανάλογα με το τι θέλει να πληρώσει ο καθένας.

Για παράδειγμα, αρκετά συνηθισμένη για το 44% των ερωτηθέντων είναι η πληρωμή λογαριασμών μέσω e-banking, ενώ το 30% το χρησιμοποιεί για να εξοφλήσει συνδρομές για υπηρεσίες. Ενας στους δύο χρησιμοποιεί πλαστικό χρήμα για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, ενώ το 44% πληρώνει με κάρτα ρούχα, αξεσουάρ κ.λπ. Τα μετρητά / αντικαταβολή χρησιμοποιούνται από το 60% για αγορές υπηρεσιών, με τη χρεωστική κάρτα να ακολουθεί (30%).

 

 

Exit mobile version